Gå til innhold

Når fødte dere med barn nr 2?

Anbefalte innlegg

Gjest Trulte med to små

Jeg er i uke 36+5 og er veldig spent på når jeg føder denne gangen.

Fødte kun en dag etter termin sist så det kan jeg ikke klage på.

Er derfor veldig spent denne gangen.

Var på sjekk hos jordmor i dag og da hun var noe usikker på om babyen lå i seteleie gjorde hun en innvendig undersøkelse også.

Hun kunne ikke kjenne hodet og ville heller ikke provosere noe som hun sa, men mormunnen var ganske myk.

Er dette et tegn på at noe KAN skje snart eller er det vanlig å gå med myk mormunn i ukesvis?

Hadde vært spennende med noen erfaringer :)

Fortsetter under...

Så spennende.

Jeg fødte første 4 uker før termin og så fødte jeg andre to uker etter termin. Ikke akkurat det du håper på regner jeg med :)

Fikk tredje 2 dager over termin  og alle terminene har vært lik menstermin:)

Jeg  er skikkelig spent på nr 4 har jo ikke akkurat fulgt noen  tydelig regel tidligere :) 

Har aldri hatt noe tegn til fødsel heller så kan ikke si jeg har mye å komme med.

Ligger en uke etter deg i løypa.

Fødte første seks dager før termin, seteleie (keisersnitt). Er også spent på når nr 2kommer. Er 32+1 i dag. Jordmor sa at det var en tendens at seteleie kom litt før tida. Hun sa også at man ofte føder +/- 3-4 dager i forhold til hva man gjorde sist. I mitt tilfelle betyr det altså, hvis jordmor har rett, fra ca 9 dager til 3 dager før termin.

Gjest Trulte med to små

Takk for svar! :) Jeg er ikke fan av tanken på å skulle gå overtid så håper jeg slipper det.

Jeg var på kontroll hos jordmor i går og hun mente da babyen hadde snudd seg fra hodeleie til seteleie og ble satt opp på time til vendingsforsøk på sykehuset til uka.

Det virket lite fristende, men ble sendt på UL også og da lå jo babyen med hodet ned likevel.

Rart hvordan to jordmødre kan kjenne så feil, men bare glad lillmor ligger med hodet ned og håper det forblir slik frem til fødselen også.

Jeg ble oppmuntret til å føde i seteleie om ikke vendingsforsøket lykkes og bare det syns jeg var litt skummelt, så håper jeg slipper den erfaringen!

Gjest Trulte med to små

Så spennende.

Jeg fødte første 4 uker før termin og så fødte jeg andre to uker etter termin. Ikke akkurat det du håper på regner jeg med :)

Jeg  er skikkelig spent på nr 4 har jo ikke akkurat fulgt noen  tydelig regel tidligere :)

Har aldri hatt noe tegn til fødsel heller så kan ikke si jeg har mye å komme med.

Godt jobba med 4 barn da! :) Føler du deg ferdig nå eller kommer det flere tror du? Har kun ei venninne med 4 barn ellers så har jeg selv alltid ønsket meg tre barn. Mine er ivf-barn så to er jeg overlykkelig med :)

Annonse

Gjest Trulte med to små

Fødte første seks dager før termin, seteleie (keisersnitt). Er også spent på når nr 2kommer. Er 32+1 i dag. Jordmor sa at det var en tendens at seteleie kom litt før tida. Hun sa også at man ofte føder +/- 3-4 dager i forhold til hva man gjorde sist. I mitt tilfelle betyr det altså, hvis jordmor har rett, fra ca 9 dager til 3 dager før termin.

Kan jeg spørre hvorfor du måtte ha keisersnitt ved seteleie? Jeg ble anbefalt å føde vanlig ved seteleie og syns det høres lite fristende ut, men jordmor var veldig positiv til det.

Kan jeg spørre hvorfor du måtte ha keisersnitt ved seteleie? Jeg ble anbefalt å føde vanlig ved seteleie og syns det høres lite fristende ut, men jordmor var veldig positiv til det.

Jeg ble først anbefalt å føde normalt, men etter de estimerte størrelse på babyen og mitt bekken anbefalte de keisersnitt. De oppdaget seteleie først da jeg kom inn til sykehuset og fødselen var i gang så det ble ikke mye tid til å gruble på det. Håper inderlig jeg slipper keisersnitt denne gang. Jordmor hadde sagt på flere kontroller at hodet var festet så jeg ble mildt sagt sjokkert da de sa den lå i seteleie.

Så spennende.

Godt jobba med 4 barn da! :) Føler du deg ferdig nå eller kommer det flere tror du? Har kun ei venninne med 4 barn ellers så har jeg selv alltid ønsket meg tre barn. Mine er ivf-barn så to er jeg overlykkelig med :)

Får vel holde.

Blir bra med to også , var jo to i 5 år nesten før tredje kom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...