Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #26 Skrevet 29. april 2015 Les i hovedtariffavtalen hele paragraf 8. Orker ikke diskutere det. Du skal ha lønn som om du er i jobb og det som utgjør beløpet utover din stilling får du direkte fra NAV. Mulig leger har andre avtaler. Anonymous poster hash: a747e...1b6 Vi har ikke egne avtaler. Helseforetaket har felles regler for alle helseansatte, også sykepleiere. Ellers kan man jo spekulere i å ta hinsides med ekstravakter før fødsel og dermed øke permisjonslønnen betraktelig. Anonymous poster hash: bd79f...981
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #27 Skrevet 29. april 2015 Les i hovedtariffavtalen hele paragraf 8. Orker ikke diskutere det. Du skal ha lønn som om du er i jobb og det som utgjør beløpet utover din stilling får du direkte fra NAV. Mulig leger har andre avtaler. Anonymous poster hash: a747e...1b6 Vi har ikke egne avtaler. Helseforetaket har felles regler for alle helseansatte, også sykepleiere. Ellers kan man jo spekulere i å ta hinsides med ekstravakter før fødsel og dermed øke permisjonslønnen betraktelig. Anonymous poster hash: bd79f...981 Beklager, men foretak kan ikke ha avtaler som er dårligere enn hovedavtalen og hovedtariffavtalen... Så de har ikke noe eget for sykepleier iallfall... Anonymous poster hash: a747e...1b6
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #28 Skrevet 29. april 2015 Om du får betalt fra jobben og de får tilbakebetalt av nav skal du ha alle tillegg. Får du permisjonspengene direkte fra nav får du kun grunnlønn. Jeg er sykepleier og har i begge mine permisjoner fått utbetalt både kvelds-, helge- og helligdagstillegg. Anonymous poster hash: 3a20e...446
Hjertefru Skrevet 29. april 2015 #29 Skrevet 29. april 2015 Les i hovedtariffavtalen hele paragraf 8. Orker ikke diskutere det. Du skal ha lønn som om du er i jobb og det som utgjør beløpet utover din stilling får du direkte fra NAV. Mulig leger har andre avtaler.Anonymous poster hash: a747e...1b6 Vi har ikke egne avtaler. Helseforetaket har felles regler for alle helseansatte, også sykepleiere. Ellers kan man jo spekulere i å ta hinsides med ekstravakter før fødsel og dermed øke permisjonslønnen betraktelig. Anonymous poster hash: bd79f...981 ..1b6 har helt rett. Er sykepleier ned tre permisjoner bak meg så det vet jeg. Og ja, det er de som spekulerer i det, hvis man kan kalle det det. Har kolleger som jobber ufrivillig deltid som jobber til de stuper for så å bli helt sykemeldt på slutten.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #30 Skrevet 29. april 2015 Hei! Jeg er sykepleier og leder i sengepost på sykehus. Du må snakke med leder som igjen må få personal/sykehuspartner til å sende skjema til NAV med hvor mye lønn du har utbetalt. Selv sender du de siste 10 lønnslippene dine til NAV. Du har krav på å få utbetalt foreldrepenger etter hvor mye du faktisk har tjent. Det er slik i norsk helsevesen at de færreste sykepleierne har 100% stilling. Det er vanlig å ha en 75% stilling og ta ekstravakter i tillegg for å komme opp i 100%. Det er klart du ikke skal tape på det!! Personlig hadde jeg bare 50% fast i mitt første svangerskap. Jeg var mye dårlig med både bekkenløsning og kvalme og ble sykmeldt allerede i uke 20. Jeg hadde i flere år jobbet masse ekstravakter i tillegg til min 50% faste stilling. I både sykepengeperioden og foreldrepengeperioden fikk jeg utbetalt min 50% stilling fra sykehuset, og det resterende fikk jeg fra NAV. Hadde det ikke vært for at det var sånn hadde ikke vi hatt råd til å få barn. Men dette var ikke noe som kom av seg selv!!! Jeg hadde mange telefoner til NAV, og min daværende leder hadde mange telefoner til sykehuspartner (lønnsavdelingen). Som turnusarbeider har du krav på å få kvelds/natt/helgetillegg i foreldrepengene dine. Dersom du har fast turnus skal disse tilleggene bare forlenges. Dersom dere har fleksiplan skal tilleggene beregnes ut fra grunnturnus. Dersom du i din faste turnus eller grunnturnus(ved fleksiplan) har en vakt på en helligdag, har du også krav på helligdagstillegg. Dersom din arbeidsgiver ikke vil gi deg dette må du kontakte NSF! Lykke til! Anonymous poster hash: fbf06...1cf
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #31 Skrevet 29. april 2015 Noen flere sykepleiere som er i fødselspermisjon? Stemmer det at vi ikke får utbetalt kvelds/helgetillegg i permisjonen? Hvordan regnes summen vi får utbetalt ut? Jeg får utbetalt for min 75 % stilling, men det er ikke tatt med i betrakning at jeg har jobbet masse ekstravakter over flere år (dvs at jeg har aldri fått utbetalt så lite som nå i permisjonen, og jeg har valgt 100 % utbetaling) Anonymous poster hash: 49556...6ba Det er inntekt for de 6 beste av de 10 siste mnd som gir utgangspunkt for foreldrepenger.Du skal selvsagt ha tilleggene, også for røde dager i din turnus såfremt ikke vikaren din har fått feks f3. Det som overstiger din 75% stilling skal du få direkte fra NAV. Anonymous poster hash: a747e...1b6 Dette stemmer ikke.Det er kun de som er arbeidsledige som kan regne av de 6 beste mnd. Overtid blir ikke tatt med i utregning for foreldrepenger. Anonymous poster hash: 0d303...968 Hva stemmer da? Er det korrekt at jeg skal tape på å være i permisjon, at jeg skal få utbetalt 3000-6000kr mindre per mnd fordi det skal regnes ut fra faststilling og ikke det jeg faktisk har jobbet? Anonymous poster hash: 49556...6ba Du lønnes vel av helseforetaket ditt, som igjen får penger av NAV? Da får du lønn avhengig av stilling. Overtid og ekstra vakter teller ikke med. Jeg er lege i permisjon og får min faste lønn selv om jeg tjente 10000 mer/mnd før perm pga vakansvakter. Anonymous poster hash: bd79f...981 Greia med leger er vel at de tjener over det fastsatte beløpet til NAV (6G???) og at helseforetakene ofte betaler mellomlegget mellom maksgrensa av foreldrepenger og den aktuelle lønna. Da blir nok ikke vakttillegg tellt med vil jeg tro. Men her kan jeg ikke uttale meg helt sikkert... Anonymous poster hash: fbf06...1cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå