Gå til innhold

Hvorfor ikke blande MME pulver med romtemperert vann?

Anbefalte innlegg

Etter et raskt Google søk ser jeg at det er vanlig både i USA, Canada og England å bruke romtemperert vann til å blande ut MME pulveret. Dette er også vanlig på sykehus.

Er det noen her som har erfaring med dette?

Tenkte selv å f.eks koke opp og måle ferdig vann på steriliserte flasker og blande i ferdigmålte pulverbokser etter behov.

Ift. det å blande ved 70 grader er ikke dette noe norske myndigheter anbefaler, de anbefaler å følge instruksjonene på pakken.

Eksempel:

http://www.sharecare.com/health/baby-feeding-and-nutrition/warming-baby-formula

Anonymous poster hash: 1ff13...269

Fortsetter under...

Jeg tok passe varmt vann på termos (kokt vann) og blandet..

Anonymous poster hash: 59960...948

Takk for svar :)

Det har jeg også gjort til nå men håper jeg kan bruke en enklere måte...

Å finne briller på natta, skru på lys, måle opp flasken med vann og sjekke temp + blande i pulver er litt styr...

(Akk, hadde man bare hatt mulighet til å amme! Men, men, babyen må jo ha mat stakkars så det er det eneste alternativet med MME)

Anonymous poster hash: 1ff13...269

Jeg kokte opp vann i flaske. Målte opp pulver i doseringsboks og la meg med flasken under dynen. Da baby våknet blandet jeg pulverert vannet i flasken. Veldig lett.

Anonymous poster hash: 3fa5d...13f

*blandet pulveret med vannet i flasken

Anonymous poster hash: 3fa5d...13f

Annonse

Vi kokte bare vann, å hadde oppi halve mengden av hva vi trengte, satt flaskene i kjøleskapet. Så når baby skulle ha mat kokte vi bare litt nytt vann, fylte da opp. Da ble det så og si alltid lunket og akkurat passe til at vi kunne blande ut mme.

Syns hvertfall det var en lett måte å gjøre det på.

Anonymous poster hash: 7b3ea...9a2

Jeg har forstått det slik at pulveret løser seg best opp i den temperaturen som står på pakken? For nan, som vi bruker, er det 40 grader. Jeg har avkjølt kokt vann stående klart, og varmer opp riktig mengde vann i mikroen til 40 grader, blander i pulver og så lar den kjøles til 37 grader som er drikketemperaturen f.eks. Ved å holde flaske under kaldt vann. Er vi ute, har jeg med en termos med varmt vann og en med kokt kaldt vann.

Anonymous poster hash: c7844...f76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...