Gå til innhold

Er dette en grei mail å sende til rektor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Mitt navn er xxx, og jeg er moren til yyy I 6.klasse.

Han har en liten stund nå klaget over konflikter han har med ooo.

Nå I ettermiddag begynte han å gråte, og forteller meg at han føler seg annerleder behandlet.

Han forteller at han får kjeft for små filleting, at han får kjeft for ting han ikke er alene om å gjøre mens de andre slipper unna. Han sier hun himler med øynene om han sier noe og at hun truer med å sladre til kontaktkæreren hele tiden. Han sier at "ingenting er godt nok for henne, og alt jeg gjør er uansett feil"

Alle saker har to sider, og jeg har kun hørt den ene. Jeg vet han kan være kverulerende til tider, og om han har hengt seg opp I at "hun ikke liker han" så er det vanskelig å få han ut av denne tilstanden. Men jeg mener også at om dette skyldes frustrasjon over yyy sin oppførsel, burde hun som lærer ha snakket med kontaktlærer, yyy og oss her hjemme om dette.

Hun er opplyst om utfordringene han har rundt sin adhd-diagnose, og vet nok at han trenger påminnelser, tid og gode forklaringer. Jeg skjønner at det kan være slitsomt, men yyy kommer godt overens med alle de andre lærerne sine, så jeg tenker at en samtale mellom alle oss ville vært fint.

yyy har bedt meg om å sende mail til deg.

Jeg har sagt til han at jeg nå kom til å gjøre det og at vi da mest sannsynlig kommer til å bli kalt inn til et møte, og han ble glad for det. Dette gir meg enda større tro på at yyy forteller sin sannhet. Men som sagt, det er to sider av en sak.

Ha en fortsatt fin dag

Mvh

xxx.

Gir dette et greit bilde over situasjonen??

Anonymous poster hash: a7b69...0d9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke be om et møte direkte, og heller ta det opp direkte med en gang?

Skrevet

Hvorfor ikke be om et møte direkte, og heller ta det opp direkte med en gang?

For å gi rektor et bilde av situasjonen.

Skrevet

Ville sendt en kort mail der jeg ber om et møte for å snakke om barnetsproblemer i skolen.

Anonymous poster hash: 481c4...6bd
Skrevet

Hei.

Mitt navn er xxx, og jeg er moren til yyy I 6.klasse.

Nå I ettermiddag begynte han å gråte, og forteller meg at han føler seg annerleder behandlet.

Han forteller at han får kjeft for små filleting, at han får kjeft for ting han ikke er alene om å gjøre mens de andre slipper unna. Han sier hun himler med øynene om han sier noe og at hun truer med å sladre til kontaktkæreren hele tiden. Han sier at "ingenting er godt nok for henne, og alt jeg gjør er uansett feil"

Alle saker har to sider, og jeg har kun hørt den ene. Jeg vet han kan være kverulerende til tider, og om han har hengt seg opp I at "hun ikke liker han" så er det vanskelig å få han ut av denne tilstanden. Men jeg mener også at om dette skyldes frustrasjon over yyy sin oppførsel, burde hun som lærer ha snakket med kontaktlærer, yyy og oss her hjemme om dette.

Hun er opplyst om utfordringene han har rundt sin adhd-diagnose, og vet nok at han trenger påminnelser, tid og gode forklaringer. Jeg skjønner at det kan være slitsomt, men yyy kommer godt overens med alle de andre lærerne sine, så jeg tenker at en samtale mellom alle oss ville vært fint.

yyy har bedt meg om å sende mail til deg.

Jeg har sagt til han at jeg nå kom til å gjøre det og at vi da mest sannsynlig kommer til å bli kalt inn til et møte, og han ble glad for det. Dette gir meg enda større tro på at yyy forteller sin sannhet. Men som sagt, det er to sider av en sak.

Ha en fortsatt fin dag

Mvh

xxx.

Jeg hadde ringt for å avtale ett møte.

Anonymous poster hash: bf346...e23

Skrevet

Jeg opplevde at mitt barn hadde det vanskelig på,skolen, og ringte rett til rektor. Da ble det fart i sakene!

Anonymous poster hash: 3ed6c...a11

Skrevet

Jeg opplevde at mitt barn hadde det vanskelig på,skolen, og ringte rett til rektor. Da ble det fart i sakene!

Anonymous poster hash: 3ed6c...a11

Hei.

Mitt navn er xxx, og jeg er moren til yyy I 6.klasse.

Han forteller at han får kjeft for små filleting, at han får kjeft for ting han ikke er alene om å gjøre mens de andre slipper unna. Han sier hun himler med øynene om han sier noe og at hun truer med å sladre til kontaktkæreren hele tiden. Han sier at "ingenting er godt nok for henne, og alt jeg gjør er uansett feil"

Alle saker har to sider, og jeg har kun hørt den ene. Jeg vet han kan være kverulerende til tider, og om han har hengt seg opp I at "hun ikke liker han" så er det vanskelig å få han ut av denne tilstanden. Men jeg mener også at om dette skyldes frustrasjon over yyy sin oppførsel, burde hun som lærer ha snakket med kontaktlærer, yyy og oss her hjemme om dette.

Hun er opplyst om utfordringene han har rundt sin adhd-diagnose, og vet nok at han trenger påminnelser, tid og gode forklaringer. Jeg skjønner at det kan være slitsomt, men yyy kommer godt overens med alle de andre lærerne sine, så jeg tenker at en samtale mellom alle oss ville vært fint.

yyy har bedt meg om å sende mail til deg.

Jeg har sagt til han at jeg nå kom til å gjøre det og at vi da mest sannsynlig kommer til å bli kalt inn til et møte, og han ble glad for det. Dette gir meg enda større tro på at yyy forteller sin sannhet. Men som sagt, det er to sider av en sak.

Ha en fortsatt fin dag

Mvh

xxx.

Jeg er lærer, og jeg synes dette var en kjempegrei e-post. Du fremstår som reflektert og løsningsorientert. 

Anonymous poster hash: 58b09...f81

Skrevet

Ville ikke sendt mail men ringt. Ringt for å avtale et møte der jeg tok opp problemene...

Skrevet

Så veldig bra ut.

Jeg mener at skriftlig beskjed er alvorligere og synes i dette tilfele at det er på sin plass.

Skrevet

Her får vi ikke lov til å bruke navnet til hverken elever eller lærere i elektronisk kommunikasjon. En slik Mail ville blitt slettet umiddelbart. Hvis vi vil formidle noe om et barn eller en lærer må vi enten bruke formuleringer som ikke viser navn, som min sønn i 4. Klasse eller min datters norsklærer med lengst hår, eller så må vi sende brevet på papir med vanlig post.

Med untak av det synes jeg brevet var helt greit hvis du først har snakket med læreren. Det er lurt å gå til rektor med problemer, men man bør forsøke å snakke med dem det gjelder først etter min mening.

Anonymous poster hash: 2dc8c...1b8

Skrevet

Har du snakket med denne læreren? Det er det aller første du bør gjøre. Å unngå henne ved å gå rett til rektor er uheldig. Det kan godt hende problemet løses dersom du går direkte til henne, at det er alt som skal til. 

Anonymous poster hash: 3cac1...9e1
Skrevet

Har du snakket med denne læreren? Det er det aller første du bør gjøre. Å unngå henne ved å gå rett til rektor er uheldig. Det kan godt hende problemet løses dersom du går direkte til henne, at det er alt som skal til. 

Anonymous poster hash: 3cac1...9e1

Det har du faktsik helt rett I, men mailen er allerede sendt.

selv om det ikke gjør det rettferdiggjør at mailen ble sendt til rektor først, skal det sies at lillebroren til mannen min hadde denne læreren på skolen, og hun var ikke noe bedre da. det hjalp ikke å snake med henne, man måtte gå til det øverste leddet.

hi

Skrevet

Her får vi ikke lov til å bruke navnet til hverken elever eller lærere i elektronisk kommunikasjon. En slik Mail ville blitt slettet umiddelbart. Hvis vi vil formidle noe om et barn eller en lærer må vi enten bruke formuleringer som ikke viser navn, som min sønn i 4. Klasse eller min datters norsklærer med lengst hår, eller så må vi sende brevet på papir med vanlig post.

Med untak av det synes jeg brevet var helt greit hvis du først har snakket med læreren. Det er lurt å gå til rektor med problemer, men man bør forsøke å snakke med dem det gjelder først etter min mening.Anonymous poster hash: 2dc8c...1b8

Hvorfor kan man ikke bruke navn i "elektronisk kommunikasjon"? Skolen har vel arkiveringsrutiner for denne type brev også, slik som resten av det offentlige?

Anonymous poster hash: d3c97...208

Skrevet

Med untak av det synes jeg brevet var helt greit hvis du først har snakket med læreren. Det er lurt å gå til rektor med problemer, men man bør forsøke å snakke med dem det gjelder først etter min mening.Anonymous poster hash: 2dc8c...1b8

Hvorfor kan man ikke bruke navn i "elektronisk kommunikasjon"? Skolen har vel arkiveringsrutiner for denne type brev også, slik som resten av det offentlige?Anonymous poster hash: d3c97...208

"Personvern". Det er ganske irriterende. Rektor sier det er for å være sikker på at ikke sensetive informasjon blir spredd.

Skrevet

Jeg synes det var en ryddig mail. Og så er det veldig lurt å ha henvendt seg skriftlig. Da er det mer konkret enn en telefonsamtale, og man har historikken i hva som er sagt og gjort når.

Skrevet

Veldig grei mail, men enig i at du burde forsøkt å løse det med den det gjaldt først.

Skrevet

Jeg synes den begynner bra, men slutten er litt passiv aggressiv. Du sier "nå blir vi sikkert kalt inn til møte" og "ha en fortsatt fin dag". For min del blir tonen litt rar der. Hvorfor ikke avslutte med "kan vi avtale et møte?"

Skrevet

Hvorfor kan man ikke bruke navn i "elektronisk kommunikasjon"? Skolen har vel arkiveringsrutiner for denne type brev også, slik som resten av det offentlige?Anonymous poster hash: d3c97...208

"Personvern". Det er ganske irriterende. Rektor sier det er for å være sikker på at ikke sensetive informasjon blir spredd.

Da må dere ha en fryktelig paranoid rektor. Jobber selv i det offentlige og til og med personnr er ikke sett på som taushetsbelagte opplysninger og kan sened pr mail.

Anonymous poster hash: 5c41b...fda

Skrevet

Da må dere ha en fryktelig paranoid rektor. Jobber selv i det offentlige og til og med personnr er ikke sett på som taushetsbelagte opplysninger og kan sened pr mail.

Hvis personnummer i mailen er knyttet til det som defineres som sensitive personopplysninger, så skal den i følge datatilsynet være kryptert.

Anonymous poster hash: ead03...7ef

Skrevet

Da må dere ha en fryktelig paranoid rektor. Jobber selv i det offentlige og til og med personnr er ikke sett på som taushetsbelagte opplysninger og kan sened pr mail.

Det er ikke lov!

Anonymous poster hash: 98bc7...9b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...