Gå til innhold

Hva slags innredning har dere på badet?

Anbefalte innlegg

Vi skal lage 1 nytt bad, og pusse opp 1 annet. Trenger inspirasjon.. :)

Har sett en del på Dansani sine møbler, og syns det er mye fint der.

På det ene badet blir det dobbelvask og dobbeldusj. Plater på vegger og flis på gulv.

Tenkte å ha typ conrete farge på vegger. Gråtoner i fliser på gulv.

Det andre badet hadde vi også tenkt å ha concrete som base på vegg, men resten er mer usikkert.

Kjør på med tips og inspirasjon :D Jeg har aldri pusset opp bad før..

Fortsetter under...

Vi har innredning på hovedbadet fra Kvik, de har mye fint som også er rimeligere enn mange baderomsforhandlere. Søk på #baderom eller #bathroom på instagram, så får du masse fin inspirasjon

Anonymous poster hash: 0c52c...7b6

Etter det du skriver hadde vi nok et annet budsjett enn dere da vi pusset opp badet, men jeg svarer allikevel.

Vi har hvit innredning fra ikea, 120 cm servant og tre høyskap, et av de med speildør.

Mørk grå matte fliser på gulv og baderomspanel på veggene.

Anonymous poster hash: fff53...1d4

Takk for svar. Skal se nærmere på Kvik, var av den oppfatning at det var innmari dyrt, noe jeg ser nå at det ikke nødvendigvis er.

Jeg skulle gjerne sett på Ikea, men der har visst gubben noen motforestillinger :tongue:  Ser ikke store forskjellen på de og andre dyrere innredninger jeg for min del :rolleyes:

Er dere fornøyd da?

Når vi satte opp hele badet på Kvik kom det på 17000, noe vi syntes ble altfor dyrt, men så valgte vi bort speil til 3000 og blandebatteri til 4000 så da ble det ikke så ille allikevel :P

Anonymous poster hash: 9eb36...681

Annonse

Vår innredning fra Kvik ekl. blandebatteri (det mått vi kjøpe gjennom rørleggeren) kostet vel 28.000,- hvis jeg ikke husker feil, men vi har en stor innredning med dyr plate på. Hadde nok kostet mye mer hos en baderomsforhandler. Vi valge Mano høyglans sevantskap på 220cm (tre lengder med brede skuffer, to i høyden med benkeplate i hvitoljet heltre bambus med to bollevasker oppå. Er veldig fornøyd. Utrolig praktisk med de store gode skuffene (vi har ikke annen skap/skuffeinnredning på badet og har god plass til alt vårt + håndlkær) og så er det utrolig flott og lekkert om jeg så skal si det selv :-)

PÅ ungenes bad har vi Ikea-innredning i hvit høyglans. Mener det er en 180 eller 160 cm innredning (husker ikke helt, den største Ikea har i hvertfall) med dobbel nedfelt vask. Har to doble skuffer som rommer det som trengs av ungenes ting og håndklær. Syns Ikea har veldig mye fint til badet, og så er det ikke minst veldig mye billigere enn andre steder.

(hilsen første anonym ;))

Annonse

Ikea sine kan man vel ikke ha bollevask oppå?

Anonymous poster hash: 269ec...78f

Bollevask ser stilig ut, men er utrolig upraktisk i daglig bruk. Bare sånn for å dele en erfaring både jeg og veldig mange i min omgangskrets har gjort seg.

Og hvis man i tillegg velger en benkeplate i tre under, så er du stort sett garantert å få mørke fuktskader langs nederkanten på bollevasken, alle jeg kjenner har fått det. 

Anonymous poster hash: 098c0...13b

Bollevask ser stilig ut, men er utrolig upraktisk i daglig bruk. Bare sånn for å dele en erfaring både jeg og veldig mange i min omgangskrets har gjort seg.

Og hvis man i tillegg velger en benkeplate i tre under, så er du stort sett garantert å få mørke fuktskader langs nederkanten på bollevasken, alle jeg kjenner har fått det. 

Ville ikke hatt det om ikke ungene hadde hatt eget bad og brukte vårt, men bambus er veldig hardt og tåler mye, i tillegg passer man på å ikke la det ligge fuktighet oppå platen, men tørker vekk etterhvert, ikke noe problem ;) Bollevask er ikke mer upraktisk enn vanlig vask vil jeg si, med mindre man er veldig grisete av seg og ikke tørker opp etterhvert da ;) Ikke antydning til mørke fuktskader hos oss i hvertfall. Min svigerinne og mannen har tilsvarende (ikke bambus, men eik) og de har heller ikke fått mørke fuktskader (etter 7 år).

Gjest Syltebærtyttetøy

Akkurat nå har jeg en grusom blå våtromstapet som ser ut som en strietapet fra 80-tallet, og en stygg hvit "kommode"-vaskesak (standard hvit servant med fire hvite skap under), taklampa er virkelig noe for seg selv den også, og har sikkert hengt der siden 70-tallet :P Gulvet er blå laminat, sånn for og virkelig sette prikken over i-en!

Drømmen er parkettfliser, betongvegger, stoort speil over en lekker antikk sjenk som vasken skal være på. Dusj med glassdører og fliser og badekar med løveføtter. Syns din plan høres midt i blinken ut :D

Ville ikke hatt det om ikke ungene hadde hatt eget bad og brukte vårt, men bambus er veldig hardt og tåler mye, i tillegg passer man på å ikke la det ligge fuktighet oppå platen, men tørker vekk etterhvert, ikke noe problem ;) Bollevask er ikke mer upraktisk enn vanlig vask vil jeg si, med mindre man er veldig grisete av seg og ikke tørker opp etterhvert da ;) Ikke antydning til mørke fuktskader hos oss i hvertfall. Min svigerinne og mannen har tilsvarende (ikke bambus, men eik) og de har heller ikke fått mørke fuktskader (etter 7 år).

Så fint at dere ikke har den erfaringen da. Og nei, verken vi eller våre venner er grisete av oss. Takk for den, du. 

Så fint at dere ikke har den erfaringen da. Og nei, verken vi eller våre venner er grisete av oss. Takk for den, du. 

Formulerte meg nok litt feil der - sorry ;) men det er klart at man får stygge fuktmerker hvis man lar vann og søl liggende på en treplate. Blir det samme som trebenkeplate på kjøkken det, man må passe på å tørke opp med en gang hvis man vil holde platen så fin som mulig lengst mulig. Syns man det er styrete, så er nok ikke bollevask eller treplate noe for en ;) Ville bare få frem at vi har veldig greie erfaringer med det, at det ikke nødvendigvis MÅ være slik at det er upraktisk og at den blir stygg med en gang :)

Ikea sine kan man vel ikke ha bollevask oppå?Anonymous poster hash: 269ec...78f

Bollevask ser stilig ut, men er utrolig upraktisk i daglig bruk. Bare sånn for å dele en erfaring både jeg og veldig mange i min omgangskrets har gjort seg.Og hvis man i tillegg velger en benkeplate i tre under, så er du stort sett garantert å få mørke fuktskader langs nederkanten på bollevasken, alle jeg kjenner har fått det.  Anonymous poster hash: 098c0...13b

Hvorfor er det mer upraktisk enn vanlig vask? Hvis man ikke regner med benkeplaten? Jeg har mest lyst på firkantet vask som står oppå en benkeplate. Til selve benkeplaten vet jeg ikke hvilket material vi skal velge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...