Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde også 27 cm. i uke 28. Var på kontroll forrige uke, da uke 32, da var målet 32cm.

Ingen som har nevnt noe om stor baby til meg. Estimert skal den bli ca. 3800 gr. ved termin. Sist lå jeg litt over det jeg gjør nå å fikk en baby på 3275 gr. 12 dager før ul termin.

Tror ikke sf. mål i seg selv er ensbetydende med liten/stor baby. Det kommer an på mye annet også.

Men ser ut som vi har like store mager på mål da! Jeg føler ikke at den er så stor jeg. Men jeg bærer den lavt denne gangen, kanskje derfor den ikke føles så stor.

Anonymous poster hash: c204c...a37

Hadde også 27 cm. i uke 28. Var på kontroll forrige uke, da uke 32, da var målet 32cm. Ingen som har nevnt noe om stor baby til meg. Estimert skal den bli ca. 3800 gr. ved termin. Sist lå jeg litt over det jeg gjør nå å fikk en baby på 3275 gr. 12 dager før ul termin.Tror ikke sf. mål i seg selv er ensbetydende med liten/stor baby. Det kommer an på mye annet også. Men ser ut som vi har like store mager på mål da! Jeg føler ikke at den er så stor jeg. Men jeg bærer den lavt denne gangen, kanskje derfor den ikke føles så stor. Anonymous poster hash: c204c...a37

Det var litt betryggende å vite :) Føler ikke selv at jeg har stor mage, bare

jordmor som sa sist at jeg lå litt over og at han var nok litt stor..

Jeg er 37+1 og symfyse-fundus målet mitt er 35 cm, altså den størrelsen magen er ment å være ved termin ifølge skjemaet. Men så vet jeg at babyen min har ett vekstavvik på 33,2 % og er ventet å bli opptil 5 kg ved termin.

Anonymous poster hash: 9bc08...d4d

For 1 uke siden var målet 29 cm, var da 30+2

Folk bærer barna forskjellig. Et SF-mål gir ikke grunn til å si at barnet er stort/lite. 

SF-målingen gjøres for å se at kurven ikke stopper opp/flater ut. Den sier ingenting om str på babyen.

Endret av BettyBoob
Gjest Trulte med to små

Jeg har hatt stort symfysemål hele veien og er 36+4 nå. Jeg har hverken for mye fostervann eller stor baby så det er bare slik det er hos meg. Venter barn nr 2. 

Jeg følger fint min egen kurve, selv om den er langt utenfor gjennomsnittsstreken, og det er jo det viktigste i et hvert tilfelle. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...