Gå til innhold

Gbs og mulig at slimproppen har gått delvis

Anbefalte innlegg

Jeg må innom her til dere kloke damer og høre litt med dere...

Jeg har tidlig i svangerskapet fått påvist gbs (gruppe B streptokokker) i skjeden, og har ca annenhver måned også fått påvist dette i urinen.

Det skal ikke behandles med antibiotika før evt ved fødsel. Og det er greit.

Men nå lurer jeg på om slimproppen kanskje har gått delvis hos meg. Ikke sikker, men tror kanskje det. Uansett ikke hele tror jeg. Og da har jeg noen spørsmål som surrer oppi hodet mitt...

Jeg er vel ca 34 uker nå, pluss noen dager. Er det farlig, pga gbs-en, å ha sex nå, dersom det stemmer at slimproppen har gått delvis? Bade i badekaret hjemme? Bade i offentlig basseng?

Er jo redd for at den gbs-en skal komme seg oppover i livmora, til babyen eller morkaka.

Jeg har også fortsatt utrolig mye kynnere, og den siste måneden har de vært mer og mer vonde/ubehagelige, så jeg har jo også vært innom tanken om det KAN kanskje være at jeg så smått begynner å få åpning. Og da er det også ekstra ille å tenke på den gbs-en.

Noen av dere andre her som har erfaring med gbs, som kan hjelpe meg med et svar eller to...? Har ikke bekymret meg så veldig mye for dette tidligere i svangerskapet, men kjenner jeg har begynt å tenke ekstra mye på det nå den siste uka.

Fortsetter under...

Jeg har ikke noen gode svar, men har hørt flere si at man skal være forsiktig med bading i alle fall i offentlig basseng når slimproppen har gått.

Hva har lege eller jm sagt.

Jeg fikk påvist gbs ved første fødsel,  etter det har jeg egentlig ikke fått så mange andre beskjeder enn at det muligens blir behandling under fødsel. Nå har det vist seg at jeg føder så fort at ingen rekker å gjøre noe så babyene har fått ekstra oppfølging i stedet. 

Det er jo også en mulighet for at du bare har ekstra slimete utflod en periode nå? eller har du født før og føler at du kjenner dette godt igjen?

Jeg har til tider slimete utflod i svangerskapet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...