Gå til innhold

kløe helt inni øret, slik at jeg må klø med tunga oppi ganen. hva er dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klør jeg inni øret så hjelper det lite siden det meste av kløen ligger "inni" hodet! Hva kan dette være?

Anonymous poster hash: 13fc0...e8f

Skrevet

Kan være ørebetennelse.

Anonymous poster hash: 3e0cb...815

Skrevet

Kan være noe ørevoks i den "beinete" delen av ørekanalen. Kan være kjekt å få noen til å ta en titt i øret ditt med et otoskop (sånn ørekikker). ;) Og sånn ørerens (revaxør?) med øreskylling kan hjelpe på.

Anonymous poster hash: d20ff...23b
Skrevet

Noen ganger får jeg sånn type kløe når jeg reagerer allergisk på noe, som for eksempel pollen...

Anonymous poster hash: 5acca...3e4

Skrevet

Jeg får det der straks pollensesongen er i gang. 

Skrevet

Jeg får det når jeg er forkjølet (blir tett og slimete i bihulene). 

Anonymous poster hash: 6d660...0a7
Skrevet

Jeg er ikke allergisk mot noe, så vidt jeg vet. Sitter i tillegg nå med trykk i hodet. Føler meg helt frisk ellers. Ingen puss eller væske, men kjennes av og til ut som det "renner" når jeg legger meg på siden..

Skrevet

Dytt

Skrevet

Jeg er ikke allergisk mot noe, så vidt jeg vet. Sitter i tillegg nå med trykk i hodet. Føler meg helt frisk ellers. Ingen puss eller væske, men kjennes av og til ut som det "renner" når jeg legger meg på siden..

Sånn beskrev eksen det når han var plaget med pollen på våren. 

Skrevet

Kan være di blir forkjøla

Anonymous poster hash: 90969...709

Skrevet

Pollenallergi! Det kan man få i voksen alder også...

Anonymous poster hash: e4c44...652
Skrevet

Hvis du kjenner at det renner, men det ikke kommer noe ut av øret, kan det være væske i mellomøret. Trykk i hodet (sånn som man får når du sitter på fly og du får dott i øret) kan skyldes at det er trykkendringer i øret pga øretrompeten er tett, det kan skyldes forkjølelse, allergi ol. Hvis øretrompeten er tett lenge (flere uker), så kan det gjøre at det samler seg væske i mellomøret. Hos de fleste går dette over av seg selv, så lenge årsaken til den tette øretrompeten blir behandlet. :)

Øretrompeten kan du forsøke å åpne ved å holde deg for nesen og blåse luft i den. Nesespray hvis du er tett i nesen kan også hjelpe på. Hvis du får vondt i øret, puss eller feber, så burde du ta en tur til legen. Hvis det er bakterier i væsken i øret, så koser de seg der og du får en ørebetennelse.

Anonymous poster hash: d20ff...23b

Skrevet

Allergi. Jeg reagerer sånn på pollen, epler, pærer og plommer (og, av en eller annen grunn, rå poteter)...

Skrevet

"Høres?"det fuktig ut? Kan være væske bak trommehinnen.

Anonymous poster hash: f51d8...a47

Skrevet

Slik pleier det å bli hos meg når jeg har ørebetennelse. Ingen smerte, bare forferdelig kløe.

Anonymous poster hash: c385b...8cf

Skrevet

Noen ganger når jeg putter inn ørepropper så kiler det veldig nedi halsen. Sånn at det er irriterende, varer i kanskje 20 sek.

Anonymous poster hash: 93359...8a5

Skrevet

Får det sånn når jeg spiser noe jeg er allergisk mot. For å klø meg må jeg harke på en litt spesiell måte.

Skrevet

Takk for alle innspill! Skal bestille meg legetime i morgen. Bor en plass hvor pollen er lite aktuelt ennå pga snø, men kanskje ørebetennelse? Går litt i bølger, idag har det f.eks ikke klødd noe særlig.

Skrevet

Takk for alle innspill! Skal bestille meg legetime i morgen. Bor en plass hvor pollen er lite aktuelt ennå pga snø, men kanskje ørebetennelse? Går litt i bølger, idag har det f.eks ikke klødd noe særlig.

Or og hassel er tidlig ute, ofte mens snøen fortsatt ligger. Sjekk varselet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...