Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #1 Skrevet 26. april 2015 Mannen står i fare for å bli permitert. Han betaler barnebidrag, og vi har ganske steam økonomi nå, og verre blir det jo om han blir permitert, da vil det omtrent ikke få rundt for oss. Kan han da få redusert barnebidrag i permiteribgstiden? Anonymous poster hash: 163de...c79
februarprins2013 Skrevet 26. april 2015 #2 Skrevet 26. april 2015 nei, skai ikke gå utover hans barn, da må dere evt be nav om og betale for dere i mens med lik bidrag som han betaler nå
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #3 Skrevet 26. april 2015 Går ikke bidrag utifra inntekt? Hvis han permiteres så går jo inntekten ned. Kan han ikke bare søke om ny beregning av barnebidrag da? Anonymous poster hash: bbe78...7cd
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #4 Skrevet 26. april 2015 Selvfølgelig går det utover hans barn! Be om beregning fra NAV umiddelbart når permitteringen evt er vedtatt. Det tar tid å få det redusert, men det gis i noen tilfeller betslingsfritak i behandlingsperioden. Anonymous poster hash: aee2b...537
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #5 Skrevet 26. april 2015 Nei man slipper nok ikke unna å forsørge barna sine fordi man blir permittert. Regner med dere har planer om å betale huslån,mat,barnehageregninger for de barna som bor hos dere? Er ikke sånn at man ikke har forsørgeransvar for barn man ikke bor med pga permittering. Selvfølgelig kjedelig situasjon men dere må nok kutte i andre poster,forsørging av barn kommer i første rekke. Anonymous poster hash: 3a08a...0d8
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #6 Skrevet 26. april 2015 Var det vi også lurte på, bidraget er beregnet ut fra inntekt. Vår familie vil jo få mindre pga permiteringen, vårt barn vil få mindre. Syntes da det er merkelig at hans barn skal få like mye? Hadde barnet hans bodd hos oss, ville jo h*n fått mindre denne perioden. Anonymous poster hash: 163de...c79
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #7 Skrevet 26. april 2015 Nei man slipper nok ikke unna å forsørge barna sine fordi man blir permittert. Regner med dere har planer om å betale huslån,mat,barnehageregninger for de barna som bor hos dere? Er ikke sånn at man ikke har forsørgeransvar for barn man ikke bor med pga permittering. Selvfølgelig kjedelig situasjon men dere må nok kutte i andre poster,forsørging av barn kommer i første rekke. Anonymous poster hash: 3a08a...0d8 Alt er allerede kuttet til benet, så vi har ikke mer å kutte. Vi har jobbet det vi kan av overtid for at det skal gå greit rundt, men blir han permitert, så går det ikke rundt. Anonymous poster hash: 163de...c79
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #8 Skrevet 26. april 2015 Var det vi også lurte på, bidraget er beregnet ut fra inntekt. Vår familie vil jo få mindre pga permiteringen, vårt barn vil få mindre. Syntes da det er merkelig at hans barn skal få like mye? Hadde barnet hans bodd hos oss, ville jo h*n fått mindre denne perioden. Anonymous poster hash: 163de...c79 Men hvor lang tid tar det før mannen din er i jobb igjen? Jeg har opplevd at det tar opp mot 4-6 mnd å få ny beregning av barnebidrag. Og når han er i jobb igjen så må dere søke om ny endring slik at han betaler riktig igjen. Husk at det også koster et gebyr for begge parter å beregne barnebidraget. Det må i tillegg være mer enn 12% endring for at barnebidraget skal bli endret. Anonymous poster hash: 3a08a...0d8
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #9 Skrevet 26. april 2015 Det er usikkert, men hvertfall 6 mnd. Han vil jo kun få 64 % av lønnen han har i dag. Anonymous poster hash: 163de...c79
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #10 Skrevet 26. april 2015 Det er usikkert, men hvertfall 6 mnd. Han vil jo kun få 64 % av lønnen han har i dag. Anonymous poster hash: 163de...c79 Men han skal vel søke andre jobber under permitteringen? Anonymous poster hash: d17b6...0c8
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #11 Skrevet 26. april 2015 Det er usikkert, men hvertfall 6 mnd. Han vil jo kun få 64 % av lønnen han har i dag. Anonymous poster hash: 163de...c79 Ok men da Bør han jo ta en midlertidig jobb mens han søker en fast jobb. Svogeren min jobbet på jernvarehandlelen mens han søkte jobber innenfor hans felt. Han hadde to små barn sammen med kona å forsørge så kunne ikke gå hjemme å vente på drømmejobben akkurat. Han fikk ny fast jobb etter 7mnd så det ordnet seg. Men de hadde ikke anledning til at gikk hjemme med litt over halv lønn i påvente av ny jobb. Håper det ordner seg for dere ☺ Anonymous poster hash: 3a08a...0d8
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #12 Skrevet 26. april 2015 Synes mange av dere er ganske stygge med HI. Hvis dette hadde handlet om at HI var bidragsmottager, og ex'en ble permittert, regner jeg med svarene ville blitt helt annerledes. Til HI; selvfølgelig kan bidraget beregnes på nytt, skulle bare mangle. Men som noen sier, kan dessverre behandlingstiden være lang. Anonymous poster hash: 66f9a...a65
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #13 Skrevet 26. april 2015 Selvfølgelig skal han prøve å få andre jobber eller hvertfall bi jobb så lenge permiteringen pågår. Ja, håper det ordner seg, skikkelig stress situasjon dette her Anonymous poster hash: 163de...c79
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #14 Skrevet 26. april 2015 Synes mange av dere er ganske stygge med HI. Hvis dette hadde handlet om at HI var bidragsmottager, og ex'en ble permittert, regner jeg med svarene ville blitt helt annerledes. Til HI; selvfølgelig kan bidraget beregnes på nytt, skulle bare mangle. Men som noen sier, kan dessverre behandlingstiden være lang.Anonymous poster hash: 66f9a...a65 HI her.Takk, jeg tenkte det samme. Svarene hadde nok vært anderledes om jeg som barnets mor hadde skrevet her. Vi håper på det beste, at han slipper permitering. Anonymous poster hash: 163de...c79
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #15 Skrevet 26. april 2015 Ser at det er mange her som svarer i hytt og pine uten at de har peiling. Jeg vil anbefale deg å heller ringe nav enn å spørre her inne. Å for noen svar, å for noen svar! Anonymous poster hash: 9eddc...4c8
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #16 Skrevet 26. april 2015 Jada, vi skal undersøke med NAV, tente bare høre her i tilfelle noen hadde vært borti de samme, Anonymous poster hash: 163de...c79
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #17 Skrevet 26. april 2015 Selvfølgelig skal han prøve å få andre jobber eller hvertfall bi jobb så lenge permiteringen pågår. Ja, håper det ordner seg, skikkelig stress situasjon dette her Anonymous poster hash: 163de...c79 Det skjønner jeg veldig godt. Selv har jeg en eks som ikke har betalt bidrag på 2 år og han tjener godt. Han har ikke fått noen konsekvenser ennå så i verstefall er det vel bare å betale inn det dere har råd til å heller betale inn resten når han får fast inntekt igjen. Eller inngå en privat avtale med mor i den tiden han er permittert og la det gjennom nav men sette et lavere beløp som dere har anledning til å betale. Og heller gå tilbake til vanlig avtale når han har fast jobb igjen. Dialog med nav og mor er nok veien og gå for å Gjøre det ryddig. Anonymous poster hash: 3a08a...0d8
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #18 Skrevet 26. april 2015 Selvfølgelig skal han prøve å få andre jobber eller hvertfall bi jobb så lenge permiteringen pågår. Ja, håper det ordner seg, skikkelig stress situasjon dette herAnonymous poster hash: 163de...c79 Det skjønner jeg veldig godt. Selv har jeg en eks som ikke har betalt bidrag på 2 år og han tjener godt. Han har ikke fått noen konsekvenser ennå så i verstefall er det vel bare å betale inn det dere har råd til å heller betale inn resten når han får fast inntekt igjen. Eller inngå en privat avtale med mor i den tiden han er permittert og la det gjennom nav men sette et lavere beløp som dere har anledning til å betale. Og heller gå tilbake til vanlig avtale når han har fast jobb igjen. Dialog med nav og mor er nok veien og gå for å Gjøre det ryddig. Anonymous poster hash: 3a08a...0d8 Takk for svar! Det går ikke å kommunisere med barnets mor, hun vil dessverre bare fryde seg jo mer hun kan flå oss for penger, og jo mer vi må slite. Vi håper og ber om at det skal gå bra. Anonymous poster hash: 163de...c79
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #19 Skrevet 26. april 2015 Selvfølgelig skal han prøve å få andre jobber eller hvertfall bi jobb så lenge permiteringen pågår. Ja, håper det ordner seg, skikkelig stress situasjon dette herAnonymous poster hash: 163de...c79 Det skjønner jeg veldig godt. Selv har jeg en eks som ikke har betalt bidrag på 2 år og han tjener godt. Han har ikke fått noen konsekvenser ennå så i verstefall er det vel bare å betale inn det dere har råd til å heller betale inn resten når han får fast inntekt igjen. Eller inngå en privat avtale med mor i den tiden han er permittert og la det gjennom nav men sette et lavere beløp som dere har anledning til å betale. Og heller gå tilbake til vanlig avtale når han har fast jobb igjen. Dialog med nav og mor er nok veien og gå for å Gjøre det ryddig. Anonymous poster hash: 3a08a...0d8 Takk for svar!Det går ikke å kommunisere med barnets mor, hun vil dessverre bare fryde seg jo mer hun kan flå oss for penger, og jo mer vi må slite. Vi håper og ber om at det skal gå bra. Anonymous poster hash: 163de...c79 Ok. Jaja hun får nok ikke flådd dere mer enn hva hun har rett på så lenge det går gjennom nav. Men da får dere ta det gjennom nav og håpe at behandlingstiden ikke er så lang. Få inn en søknad ikveld. Anonymous poster hash: 3a08a...0d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå