Gå til innhold

Barbere langhåret katt eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en langhåret katt som har noen floker. Pleier å klippe bort flokene underveis, men nå lurer jeg på om vi bør barbere han kort til sommeren. Mest fordi et par har spurt om vi ikke skal gjøre det.

Men hvor vanlig er det å barbere katter kort? Vil katten ha noe glede av det, for eksempel bli mindre varm i den verste sommervarmen?

Litt usikker på hvor lurt dette er...

Anonymous poster hash: 01924...117

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg gjør det hver vår! :) Det er så deilig! Både for oss og for katten..

Anonymous poster hash: de7c7...074
Skrevet

Katten vi hadde tidligere skamklipte vi når det var sommer. Så at han syntes det var varmt siden han ble så slapp og drakk mye vann. Vi barberte ikke for lyden skremte ham og dra ham til veterinæren syntes jeg ble unødvendig og ikke vits i å utsette ham for stress når vi hadde saksa. Han så nå merkelig ut, men det enkle er ofte det beste :)

Skrevet

Den langhårede her blir barbert hver vår :)

Skrevet

Tar med min til vetrinær jeg. Så blir det gjort ordentlig! :) 

Anonymous poster hash: de7c7...074
Skrevet

Vi barberer vår maine coon hver vår. Helt kort slik at alle floker blir borte og pelsen blir fin og lang igjen til vinteren kommer

Annonse

Skrevet

Mamma tok en heftig runde hver vår på sin langhåret katt. Bort med floker og pels. Katten var såpass fornøyd at han lå musestille mens hun holdt på.

Anonymous poster hash: 4c7a0...b10

Skrevet

Tusen takk for svar folkens! Skal vente noen uker til så det blir litt varmere i været 😊

Anonymous poster hash: 01924...117

Skrevet

Har barbert min tre ganger hos dyrlegen .men han må få narkose.Blir så dårlig av narkosen etterpå.Klarer dere andre å få barbert pus uten at han må få narkose?

Anonymous poster hash: 97527...8db
Skrevet

Har barbert min tre ganger hos dyrlegen .men han må få narkose.Blir så dårlig av narkosen etterpå.Klarer dere andre å få barbert pus uten at han må få narkose?

Anonymous poster hash: 97527...8db

Nei min får narkose hver gang
Skrevet

Da vi hadde vår Maine Coon gjorde vi det :)

Gjør det spesielt om hun/han ofte har floker osv.
Er dere flinke på pelsstell?

Det er veldig godt for katten å slippe at det lugger.
Det er godt for huden også, for da får den "puste" :)

Anonymous poster hash: 00bcf...432
Skrevet

Vi gjør det ikke på vår langhårede, men nå får hun veldig sjelden floker i pelsen selv om vi aldri steller pelsen. Har undret meg litt over det, siden jeg har inntrykk av at "alle" langhårede katter plages med floker.

Anonymous poster hash: b385a...583

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...