Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #1 Skrevet 26. april 2015 Jeg har fått tilbud om ny jobb. Lønnstilbudet er på 460000, mens jeg i dag har 460 000 pluss 20000 i kompetansetillegg i året. Jeg er plassert i en lønnsramme for de med 240 studiepoeng, mens jeg har 290. Er det urimelig å be om 20000 i kompetansetillegg da? Jeg har jo ikke lyst til å gå ned i lønn, men samtidig har jeg veldig lyst på den nye jobben. Jeg har tenkt å skrive i svarbrevet at jeg takker ja til stillingen under forutsetning at de godtar mitt lønnskrav på... Det er redd for er at de skal si nei og gi jobben til nestemann på lista (det var flere aktuelle kandidater) bør jeg formulere meg på en annen måte? Anonymous poster hash: 03850...3f9
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #2 Skrevet 26. april 2015 Svarbrev??? Jeg forhandler alltid muntlig om lønn. Krev det du vil ha! Ellers kommer du til å angre. Hadde jeg vært deg hadde jeg lagt alle kortene på bordet og sagt at du forventet å gå opp i lønn hvis dette skulle være interessant... Anonymous poster hash: 35eb1...257
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #3 Skrevet 26. april 2015 Jeg har fått tilbud om ny jobb. Lønnstilbudet er på 460000, mens jeg i dag har 460 000 pluss 20000 i kompetansetillegg i året. Jeg er plassert i en lønnsramme for de med 240 studiepoeng, mens jeg har 290. Er det urimelig å be om 20000 i kompetansetillegg da? Jeg har jo ikke lyst til å gå ned i lønn, men samtidig har jeg veldig lyst på den nye jobben. Jeg har tenkt å skrive i svarbrevet at jeg takker ja til stillingen under forutsetning at de godtar mitt lønnskrav på... Det er redd for er at de skal si nei og gi jobben til nestemann på lista (det var flere aktuelle kandidater) bør jeg formulere meg på en annen måte?Anonymous poster hash: 03850...3f9 Man forhandler om lønnen muntlig - før man svarer skriftlig på jobbtilbudet! Du tar en telefon til leder eller den som er oppgitt som kontaktperson og sier som det er; at du ønsker jobben, men er misfornøyd med lønnstilbudet. Lå selger du fram ditt krav og evt. dine argumenter Anonymous poster hash: af71c...80f
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #4 Skrevet 26. april 2015 Takk for svar! Da tar jeg en telefon til leder å forhandler muntlig isteden. Jeg trodde jeg måtte gi skriftlig tilbakemelding. er vel 14-15 år siden forrige jobb skiftet , så jeg innrømmer at dette kan jeg ikke Anonymous poster hash: 03850...3f9
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #5 Skrevet 26. april 2015 Jeg har nettopp byttet jobb og forhandler lønn muntlig FØR jeg signerte på noe som helst. Anonymous poster hash: 81365...121
aanonym Skrevet 26. april 2015 #6 Skrevet 26. april 2015 Man MÅ ikke forhandle lønn muntlig, det kommer helt an på hvor dette er hen. I det offentlige/staten er det i alle fall vanlig å skrive svarbrev, der man argumenterer for å få høyere lønn enn tilbudet.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #7 Skrevet 26. april 2015 Man MÅ ikke forhandle lønn muntlig, det kommer helt an på hvor dette er hen. I det offentlige/staten er det i alle fall vanlig å skrive svarbrev, der man argumenterer for å få høyere lønn enn tilbudet. Jeg har jobbet som hovedtillitsvalgt i flere statlige bedrifter og de stedene jeg har vært har man ikke sendt svarbrev. Man forhandler muntlig. Og til HI, ja bedriften kan fint si at du blir for dyr, og da gå til neste som er innstilt. Anonymous poster hash: a7942...ce1
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #8 Skrevet 26. april 2015 Er dette en jobb i det private eller offentlige? Anonymous poster hash: 30b1f...7fb
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #9 Skrevet 26. april 2015 Dette er jobb innenfor den kommunale helsetjenesten. En attraktiv jobb vil jeg tro på tanke på antall søkere. Det er dagjobb og de er det ikke mange av for oss som er helseutdannet. Vil tro at kommunen har flere aktuelle kandidater på lista hvis jeg blir for "dyr". Anonymous poster hash: 03850...3f9
aanonym Skrevet 27. april 2015 #10 Skrevet 27. april 2015 Man MÅ ikke forhandle lønn muntlig, det kommer helt an på hvor dette er hen. I det offentlige/staten er det i alle fall vanlig å skrive svarbrev, der man argumenterer for å få høyere lønn enn tilbudet. Jeg har jobbet som hovedtillitsvalgt i flere statlige bedrifter og de stedene jeg har vært har man ikke sendt svarbrev. Man forhandler muntlig. Og til HI, ja bedriften kan fint si at du blir for dyr, og da gå til neste som er innstilt.Anonymous poster hash: a7942...ce1 Så morsomt, jeg har nemlig også vært tillitsvalgt på høyt nivå i en stor statlig bedrift, og i min sektor (FoU) er det i hvert fall helt vanlig med skriftlig svarbrev. Så du må jo ikke si generelt at man "forhandler muntlig", da det slett ikke (alltid) stemmer!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #11 Skrevet 27. april 2015 Dette er jobb innenfor den kommunale helsetjenesten. En attraktiv jobb vil jeg tro på tanke på antall søkere. Det er dagjobb og de er det ikke mange av for oss som er helseutdannet. Vil tro at kommunen har flere aktuelle kandidater på lista hvis jeg blir for "dyr". Anonymous poster hash: 03850...3f9 Så lenge du ikke gir et ultimatum og sier du kun tar stillingen dersom du får kompetansetillegget kan de jo ikke automatisk gå til neste. Du må svare skriftlig på tilbudet først. Regner med du i dag jobber turnus. Ikke sikkert du kan kreve dette tillegget i en dagjobb der du er i dag heller. Men du får høre hvordan de jan matche dagens lønn:-) Lykke til! Anonymous poster hash: c6230...32d
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #12 Skrevet 27. april 2015 Man MÅ ikke forhandle lønn muntlig, det kommer helt an på hvor dette er hen. I det offentlige/staten er det i alle fall vanlig å skrive svarbrev, der man argumenterer for å få høyere lønn enn tilbudet.Jeg har jobbet som hovedtillitsvalgt i flere statlige bedrifter og de stedene jeg har vært har man ikke sendt svarbrev. Man forhandler muntlig. Og til HI, ja bedriften kan fint si at du blir for dyr, og da gå til neste som er innstilt.Anonymous poster hash: a7942...ce1 Så morsomt, jeg har nemlig også vært tillitsvalgt på høyt nivå i en stor statlig bedrift, og i min sektor (FoU) er det i hvert fall helt vanlig med skriftlig svarbrev. Så du må jo ikke si generelt at man "forhandler muntlig", da det slett ikke (alltid) stemmer! Og hvor sier jeg at man kun forhandler muntlig? Jeg snakket utfra min erfaring etter å ha jobbet i 7 store statlige virksomheter, og tre av dem var også innenfor FoU. Anonymous poster hash: a7942...ce1
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #13 Skrevet 27. april 2015 Takk for svar alle sammen. Da har jeg forhandlet lønn både muntlig og skriftlig Dvs jeg snakket med leder først og sa hva jeg tenkte. Hun kunne ikke gi med ett svar uten å drøfte saken med personalavdelinga. Da tok jeg like godt og sendte inn kravet skriftlig, så får det briste eller bære har en ok jobb i dag så det er ikke fullstendig krise om de avslår. Har bare ikke lyst til å gå ned 25000 i året i grunnlønn. Anonymous poster hash: 03850...3f9
Soon to be mum Skrevet 27. april 2015 #14 Skrevet 27. april 2015 Takk for svar alle sammen. Da har jeg forhandlet lønn både muntlig og skriftlig Dvs jeg snakket med leder først og sa hva jeg tenkte. Hun kunne ikke gi med ett svar uten å drøfte saken med personalavdelinga. Da tok jeg like godt og sendte inn kravet skriftlig, så får det briste eller bære har en ok jobb i dag så det er ikke fullstendig krise om de avslår. Har bare ikke lyst til å gå ned 25000 i året i grunnlønn. Anonymous poster hash: 03850...3f9 Lykke til! 😊👍
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #15 Skrevet 7. mai 2015 Da er forhandlingene over. Jobben ble min og jeg fikk lønnen jeg ba om! Takk for gode råd :-) Anonymous poster hash: 03850...3f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå