Gå til innhold

Begravelse - Dress på guttene eller blir det for "mye" ?

Anbefalte innlegg

Guttene mine må dessverre i sin første begravelse om noen dager. 

Hva er vanlig å kle barn i ? De har nye dresser ifm et bryllup vi skal i, passer det? 

Eller er det mer vanlig med penbukse og skjorte?

Anonymous poster hash: daf7f...b8b

Fortsetter under...

Når sønnen min var i begravelsen til sin oldemor(min bestemor) brukte han dress. Har dere dress kan dere gjerne bruke den. Jeg synes iallefall ikke det blir for dumt:)

Anonymous poster hash: a0f75...50d

Annonse

"Dresskoden" for begravelser er hvit skjorte og sort slips!

På gutter går d helt fint med en pen mørk bukse og en fin mørk genser/cardigan, svart, mørkblå, grå, o.l.

Kondolerer!

Anonymous poster hash: 6806b...dbf

"Dresskoden" for begravelser er hvit skjorte og sort slips!

På gutter går d helt fint med en pen mørk bukse og en fin mørk genser/cardigan, svart, mørkblå, grå, o.l.

Kondolerer!

Anonymous poster hash: 6806b...dbf

Joda, kjenner den gamle dresskoden. 

Men den gjelder vel ikke for barn ?

Anonymous poster hash: 81970...89f

Da mamma ble begravet rett etter jul var det mange barn tilstede. Ingen av dem hadde på sorte klær eller dress. Min satter hadde på seg en lilla kjole. Nevøen min hadde mørk olabukse og en tynn ullgenser i brunt. Noen barn kom i grønt og blått.

Det var fantastisk fint i en slik setting at barn er barn og det ble på en måte en glede i alt det sorte og triste.

Anonymous poster hash: 20e13...485

Kondolerer!

Da min gutt på 6 var i sin bestefars begravelse i høst valgte jeg bevisst å kle ham fargerikt - pen bukse og pen skjorte men i "glade" farger. For meg føltes det riktigere at barnet skulle "feire" sin bestefar fremfor å sørge. Dette var min personlige mening og det fungerte godt hos oss. Poenget mitt er vel bare at jeg tenker at man ikke skal måtte forholde seg til kleskoder når det gjelder barn - selvfølgelig kan du kle ham i dress, det er jo absolutt passende, men det er heller ikke upassende å kle ham mer "casual".

Anonymous poster hash: fee8b...6ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...