Gå til innhold

Dyreparken i sommer, trenger tips...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til dyreparken i sommer, har fått hytte i Kristiansand en uke i juli, må si jeg fikk litt bakoversveis da jeg var inne på sidene dems å kikka på priser over 500pr  pers... heldigvis noe billigere med flere dager da...

Men hva anbefaler dere, hvor mange dager, hva skal vi prioritere og hva er ikke vits

to voksne og tre barn på 3,5 og 7

ingen er supersvømmere ennå, og midt i juli er jeg redd jeg får helt hetta med små barn i badebasseng i enorme folkemengder,eller er det ok?

alle tre har fastleggetid klokka 19.00, så kaptein sabeltann forestilling er uaktuelt... 23.00 er seint selv for mor....

Anonymous poster hash: 827ec...6cf

Fortsetter under...

Skrevet

Anbefaler et par dager i dyreparken, det er mye å rekke over på en dag... og sett dere godt inn i tidsskjema med dyrepresentasjoner - særlig løvene og nordisk villmark kan du banne på at du ikke ser et eneste dyr med mindre dere er der når de lokker dem fram.

Badelandet er vel som badeland flest; uoversiktlig og hektisk og kanskje ikke SÅ stas for de minste (som ikke får særlig nytte av store sklier osv). Like greit med en tur på stranda egentlig :-)

Skrevet

Vi skal også :) Fantastisk sted, men ja, DYRT!

Dere MÅ ha minst to dager i parken (d skal vi), den er kjempediger!! Bade kan vi gjøre når vi velger sydenferie ;)

Sløyfer Kapt. Sabeltann showet vi også, orker ikke å få ødelagt dagen etter... Vi besøker Abra Havn og tar en tur på Den Sorte Dame, så tror bolla at hun har vært på Sabeltann ;)

Anonymous poster hash: 8e605...2f9

Skrevet

Heller flere rolige dager i parken enn å haste gjennom for å rekke alt på en dag. Ta sabeltann-skuta fra bombay i stedet for sabeltanns verden, mye mindre kø. Planlegg litt på forhånd, de tingene som skjer på faste klokkeslett.

Badeland er fint, jeg har barn på samme alder. Vi "slår leir" på et sted rett ved et basseng, og barna koser seg. Bassengene er ikke dype, og det er veldig oversiktlig selv med en del folk. Drar dere dit fra morgenen av, og i parken etterpå, slipper dere de største folkemengdene.

Vi har årskort i både dyrepark og badeland. I høysesongen ser vi på dyr, ser noen show og matinger, og er på lekeplassene. Da får vi fine dager uten kø, selv i fellesferien med masse folk... (Men våre barn får jo kjørt fra seg i bob-bane, tømmerrenna osv utenom sesong)

Anonymous poster hash: dfc49...3e4

Skrevet

Er abra havn tilgjengelig for de som ikke bor der også? 

Skrevet

Er abra havn tilgjengelig for de som ikke bor der også?  Anonymous poster hash: 827ec...6cf

Selvsagt! D er jo landsbyen til Sabeltann d ;)

Anonymous poster hash: 8e605...2f9

Annonse

Skrevet

To dager er helt perfekt :) Super park!!

Anonymous poster hash: c1175...9db

Skrevet

Jeg trodde Abra Havn hadde en egen inngangsbillett? 

Ellers vil jeg anbefale minst to dager i parken. Mye folk, og skulle man ikke se noe til et dyr en dag, har du muligheten neste dag. Tigere og løver er jo ikke noe gøy å gå glipp av :)

Anonymous poster hash: 8b0a5...ae7
Skrevet

Er abra havn tilgjengelig for de som ikke bor der også?

Det er på utsiden av dyreparken, tror man kommer inn for å titte. Men, usikker på om de lukker portene når de har show der inne, gjordet det nå i vår.

Ellers har du kaptein sabetanns verden inne i dyreparken.

Skrevet

Abra Havn (hotellet) er ikke tilgjengelig for andre enn de som bor der, men kaptein sabeltanns verden er åpen for alle.

Anonymous poster hash: 4df79...b52

Skrevet

To dager i parken er lurt.

Vi satte oss ned hjemme med nettsiden til dyreparken. Vi fant ut hva ungene hadde mest lyst til å få med seg. Vi la så opp en liten reiserute slik at vi dro til hva ungene helst ville først. Var det ting som lå litt fra hverandre sjekket vi om det var noe vi ville som lå på veien. Det blir masse gåing, så greit å ikke måtte gå mer enn nødvendig.

Når ungene har fått sett de de helst vil se, roer de seg og vi kan rusle mer rundt som vi vil.

Vi tok med oss dobbeltvogn selv når ungene var for store for den, for det blir fryktelig mye gåing. Når ungene var utslitsatte vi de i vogna, meg og gubben gikk rundt og tittet litt på ting vi ville få med oss. Ungene slappa av, fikk se og hadde det topp i vogna. Liten og stor trenger en liten pust i bakken. 12åringen her sier vi må ha med vogna til sommeren igjen, for hun får plass til rompa selv om beina må krølles litt. Ifjor ble den redningen da hun fikk migreneanfall mens vi var der. Hun slapp å gå, tross for at hun ikke var i form koste hun seg.

Vi har alltid ett oppkuttet brød og pålegg som er enkelt å ta på (nugatti på tube og skinkeost er turmat her i huset. Spises ikke ellers) om en eller alle blir sultene og vi ikke er i nærheten av ett spisested tar vi på litt pålegg mellom to skiver og spiser på veien. Spiser vi ikke maten er det helt greit, men veldig greit å ha siden det kan være lange køer om en er der i høysesong. Kjipt å stå en halvtime i kø når ungene er veldig sultene.

Anonymous poster hash: 7cc54...c20

Skrevet

Vi er i dyreparken hvert år!

Abra havn er et overnattingssted, alle kommer inn. Det er verdt å ta en tur. Fantastisk mye detaljer. Et stort skip og hodeskalle ungene kan leke i! Mye å se. Hinderløype osv. De stenges i 17-18 tida for da er det show for de som bor der!

Det er mye småshow i sabeltannsverden og i Kardemommeby. Skal dere få med disse må dere iallefall ha to dager i parken.

Parken er svær og bakken til kutoppen forbi tigrene er lang og bratt!

Ta med matpakke. Vi har pølser på Termos og skiver. Kjøper pizza på ettermiddagen.

Kom tidlig, vær heller en halvtime før parken åpner.

Ellers ville jeg ha droppet badelandet i dyreparken. Aquarama er et badeland i byen. Der er mange små basseng og veldig oversiktlig om man har alle unger i samme basseng!

I Kristiansand er det en festning somet gøy å kikke på, tur på fisketorget og se på levende fisker og krabber.

Det er også en bystranda med flott lekeplass!

Anonymous poster hash: b7e86...145

Skrevet

mange gode tips her! jeg ville tatt to dager i parken og droppet badeland. vi pleier å være to dager, og da har vi gjerne noen dagers pause i mellom.

legg opp en plan over hva dere vil gjøre de ulike dagene, vi ser feks på dyra bare den ene dagen, og så tar vi kutoppen og kardemomme by den andre. nå åpner jo hakkebakkeskogen også,!

Dere kan låne vogn, enkel og dobbel for en billig penge ( er vel det eneste som er billig der..). De har også sånne traller..

Anonymous poster hash: 070d7...708

Annonse

Skrevet

noen som vet om det er vits i å bestille billetter på forhånd på nett? er det noe særlig å spare på det? ellers mange gode tips:-)

Skrevet

noen som vet om det er vits i å bestille billetter på forhånd på nett? er det noe særlig å spare på det? ellers mange gode tips:-)

Du sparer vannvittig mye kø tid jaffal. Om morgenen er der 2 køer. En for å kjøpe billett og en for de som har billett. Ingen tvil om hvilken kø som går fortest ;-)

ellers anbefaler jeg minimum 2 dager i parken og at dere bruker tiden. Vi pleier å gå til høyre når vi kommer inn. Da får vi unnagjort sabeltann, tivoli og kardemommeby først og så er vi i nordisk villmark ved foringstid. Pluss at vi går den slake bakke oppover på vei til ku toppen oh den bratte bakken ned til tigrene.

Skrevet

Vi skal til dyreparken i sommer, har fått hytte i Kristiansand en uke i juli, må si jeg fikk litt bakoversveis da jeg var inne på sidene dems å kikka på priser over 500pr pers... heldigvis noe billigere med flere dager da...

Men hva anbefaler dere, hvor mange dager, hva skal vi prioritere og hva er ikke vits

ingen er supersvømmere ennå, og midt i juli er jeg redd jeg får helt hetta med små barn i badebasseng i enorme folkemengder,eller er det ok?

alle tre har fastleggetid klokka 19.00, så kaptein sabeltann forestilling er uaktuelt... 23.00 er seint selv for mor....

Sjuåringen legger seg kl sju? Selv i sommerferien? Du hørtes sykt morsom ut..

Anonymous poster hash: c464f...c44

Skrevet

Vi skal til dyreparken i sommer, har fått hytte i Kristiansand en uke i juli, må si jeg fikk litt bakoversveis da jeg var inne på sidene dems å kikka på priser over 500pr pers... heldigvis noe billigere med flere dager da...

som i at vi ikke har det morsomt fordi hun legger seg tidligt, og er opplagt og uthvilt hver eneste dag? Eller tror du at det er noe jeg ikke gjennomfører? haha...? Jeg kjører faste rutiner for barna våre, vi er ingen A4 famile og bryr oss egentlig lite om det er mandag eller lørdag eller nyttårsaften... Og nettopp derfor er leggetid likt hele veien rundt.... hun trenger søvnen og blir betydelig mer drittunge av å rangle... men det er kanskje derfor det fins så mange drittunger der ute???

Hi

Skrevet

Abra Havn (hotellet) er ikke tilgjengelig for andre enn de som bor der, men kaptein sabeltanns verden er åpen for alle.

Anonymous poster hash: 4df79...b52

Abra havn ( byen) er åpen for den som vil inn å se i byen. Men kommer ikke inn i hus osv. De stenger kanskje under morgenshow.

Kaptein sabeltann verden ligger inne i dyreparken. Den nå en betale inngangsbillett i dyreparken for å gå til.

Skrevet

som i at vi ikke har det morsomt fordi hun legger seg tidligt, og er opplagt og uthvilt hver eneste dag? Eller tror du at det er noe jeg ikke gjennomfører? haha...? Jeg kjører faste rutiner for barna våre, vi er ingen A4 famile og bryr oss egentlig lite om det er mandag eller lørdag eller nyttårsaften... Og nettopp derfor er leggetid likt hele veien rundt.... hun trenger søvnen og blir betydelig mer drittunge av å rangle... men det er kanskje derfor det fins så mange drittunger der ute???

Hi

Herregud, du har tydeligvis svaret på alt. Legger en på 7år samtidig som 3 åringen og klokka 19? Står han opp klokka 5 på natta da?
Skrevet

Hi

Ohoy, og der la du grunnlaget for å få mange fine svar hi........

Anonymous poster hash: c84e6...867

Skrevet

vi har brukt to dager I parken. skaff deg er kart over dyreparken (det får du I kioskene der inne) og del parken I to. ta den ene delen den første dagen og den andre delen den andre dagen. gjør som ei over her sier, skaff deg info om når det er mating osv. kjempespennende å se løvene hoppe etter maten eller når de lokker ut orangutangen :) Få også med dere noen av showene som er I kardemomme by, de er så fine :)

å, jeg bare elsker dyreparken, vi har vært der mange ganger. Kan bli

meg jeg, så kan jeg være guiden deres ;) hahaha :)

ha med dere noe å drikke og litt små-snæx eller noen mellom-måltider. det kan være Ganske lange køer bade til mat og drikke.

kos dere masse, og nyt hvert sekund :)

Skrevet

Synes i grunn en dag var mer enn nok, selv om man ikke rekker over alt. Utrolig slitsomt sted, altfor mye folk, men ingen spennende attraksjoner. Det meste er "helt greit" men ikke noe mer. Man får mye mer ut av en uke i Danmark og besøke et par parker der. Billigere er det også. 

Anonymous poster hash: 2e06c...a69
Skrevet

Du trenger to dager i parken, det er mye å titte på. Mitt beste tips er å ta med regnklær, da vi var der begynte det helt ut av det blå å pissregne, alle paraplyer var utsolgt og de fleste stod samlet som sild i tønne inne i det apehuset. Om du ikke er stinn i gryn er det lurt å ta med matpakker, maten var steindyr der inne.

Jeg ser du har bestemt deg for å droppe showet, men for oss (både barn og voksne) var dette høydepunktet! Vi har også småbarn som legger seg kl. 19 hver eneste dag. Men siden 2-åringen og 4-åringen er noen skikkelig sabeltann-fans så måtte vi gå. Samme dag som showet la jeg barna til å sove flere timer på ettermiddagen, og vekket de opp litt før showet. Ungene (og mor) digget showet, og sov til langt utpå dagen derpå :)

Anonymous poster hash: cdd65...b07

Skrevet

det går også an å planlegge slik at man tar sabeltann-showet den kvelden man skal reise hjem. da sover ungene I bilen, og man har ikke noe spesielt å komme seg opp for dagen etter.

(for de som ikke må gjøre sinnsykt langt da) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...