Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #1 Skrevet 25. april 2015 Har hatt kraftig halsbetennelse i over en uke nå,, er på dag 7med antibiotika og har fortsatt kjempevondt i halsen. Føler meg bedre ellers og feberen er vekk, men er det vanlig å ha vondt i halsen lenge ved en kraftig halsbetennelse? Har i tillegg mange hvite flekker på hver side baki der (på mandlene?) Noenmed erfaringer?? Anonymous poster hash: ee027...283
Gjest Trulte med to små Skrevet 25. april 2015 #2 Skrevet 25. april 2015 De hvite flekkene er nok pusspropper. Skikkelig ekle greier, men helt vanlig ved halsbetennelse etter hva jeg har skjønt. Syns du muligens bør kontakte lege igjen om antibiotikaen ikke virker. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #3 Skrevet 25. april 2015 Takk for svar Trulte med to små :-) Pusspopper, er det noe som vedvarer lenge eller bør det forsvinne snart? Antibiotikaen har bedret halsen, fjernet feberen (er bare småklam) og crp har sunket kraftig- så da kan jeg ikke firstå annet enn at den fungerer? Vanvittig irriterende at halsen fortsatt er så vond.... vet ikke hvor lenge jeg kan regne med at den er slik? -hi Anonymous poster hash: ee027...283
Gjest Trulte med to små Skrevet 25. april 2015 #5 Skrevet 25. april 2015 Takk for svar Trulte med to små :-) Pusspopper, er det noe som vedvarer lenge eller bør det forsvinne snart? Antibiotikaen har bedret halsen, fjernet feberen (er bare småklam) og crp har sunket kraftig- så da kan jeg ikke firstå annet enn at den fungerer? Vanvittig irriterende at halsen fortsatt er så vond.... vet ikke hvor lenge jeg kan regne med at den er slik? -hi Anonymous poster hash: ee027...283 Jeg er jo ingen lege og har ikke mye erfaring i halsbetennelse heldigvis, men pusspropper pleier selv friske å ha med jevne mellomrom da det er et resultat av immunforsvaret som kvitter seg med bakterier eller at matrester mm hoper seg opp i groper i halsen. De kan klemmes ut eller kommer ut av seg selv. De er fryktelig ekle... Men for all del, ikke klem de ut selv når du er syk nå, for de vil nok mest sannsynlig bare forsvinne av seg selv. Godt at du er litt bedre og ellers må du vel bare bruke tiden. Drikk noe varm te kanskje som kan lindre halsen litt, eller spis is
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #6 Skrevet 25. april 2015 Gurgle Corsodyl er mitt tips! Anonymous poster hash: f78bc...235
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #7 Skrevet 25. april 2015 De hvite prikkene er mandelsteiner, og er typiske å få ekstra mye av når du har en infeksjon. De kommer ut av seg selv etterhvert, men kan gi dårlig ånde. Om du klarer det uten å brekke deg, kan du trykke dem ut. Ang halsbetennelsen så skulle du vært bra etter så lang tid på AB. Du har nok fått feil type. Ble det tatt strep test av deg? Om halsbetennelse er forårsaket av Strep A så skal du nemlig ha en helt annen type AB enn om den ikke er det. Anonymous poster hash: 18467...021
Helene Harepus Skrevet 25. april 2015 #8 Skrevet 25. april 2015 Høres ut som streptokokkinfeksjon, det har jeg fått ofte og det er veldig vondt..
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #9 Skrevet 25. april 2015 De hvite prikkene er mandelsteiner, og er typiske å få ekstra mye av når du har en infeksjon. De kommer ut av seg selv etterhvert, men kan gi dårlig ånde. Om du klarer det uten å brekke deg, kan du trykke dem ut. Ang halsbetennelsen så skulle du vært bra etter så lang tid på AB. Du har nok fått feil type. Ble det tatt strep test av deg? Om halsbetennelse er forårsaket av Strep A så skal du nemlig ha en helt annen type AB enn om den ikke er det.Anonymous poster hash: 18467...021 Å? Kan du utdype? Ved streptokokker gruppe A gir man helt standard Apocillin. Anonymous poster hash: a32db...7f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå