Gå til innhold

Transkribering og analyse til bachelor - rekker jeg det på 7 dager?

Anbefalte innlegg

Av flere grunner er jeg sykt forsinket i bacheloren min, og mangler hele transkriberingen av to intervju (et langt og et kort), drøftingen/analysen og konklusjonen.

På en uke! Rekker jeg det?? Det utgjør en 10-11 sider, har 16 til nå.

Anonymous poster hash: 8e4c5...e3e

Fortsetter under...

Sitter i samme situasjon selv, må skrive en hel forskningsoppgave og pugge 1500 sider på noen uker, er ikke ferdig med intervjuene heller.

har du helsen på plass så press deg til det maximale, da klarer en mye!

Anonymous poster hash: 6d673...e5c

Kommer an på hvor lange de er. Tror jeg brukte 1 uke på å transkribere 3 intervjuer og så brukte jeg 14 dager på analyse og drøfting (skrev det i ett under hvert tema).

Men jeg tror man klarer det meste når viljen er tilstede :) Masse lykke til!!

Anonymous poster hash: 0e6ed...2af

Kankje vi kan hjelpe hverandre, jeg har kvalitativ metode med intervju som utgangspunkt. jeg forstår det slikt at når en har valgt denne metoden er det vissre rettningslinjer på hvordan en skal utføre analyse delen?

Annonse

Har klart å skrive 2 sider pr arbeidsdag, bachlouroppgaven skal være på 25 sider, rekkner med å få en økning på 4-5 sider pr arbeidsdag etterhvert som jeg kommer mer inn i oppgaven. de første arbeidsagene har gått med på å lese mye faglitteratur. teoridelen rekkner jeg med å få unna rimelig fort og der går det 7 sider i en fei. sett deg et mål pr sideantall pr dag.

Selvfølgelig rekker du det. Med fokus på plass kan man fint skrive en bacheloroppgave fra scratch på en uke.

Transkribering av intervjuene gjør du på en lang, kjedelig dag. Så har du god tid til analyse, gjennomlesing, finpuss på innledning og konklusjon etc.

Anonymous poster hash: dc21f...f68

tar master og har hatt 10 x 40 min intervjuer. 

Har jobbet med transribering og resten siden januar. Vi er to stk og begge har jobbet med dette ca 12 timer i uken siden da. (deltid så masteren er 30stp over ett år) 

Det er viktig å ikke forsere denne prosessen, og kvalitativ tilnærming kan være veldig krevende.

Anonymous poster hash: e5e25...49a

Annonse

Ah, det tror jeg blir hektisk, men du har vel ikke annet valg enn å prøve?

Jeg transkriberer filmopptak på 1,5 time (avhengig av først tolk for oversettelser, pluss at tolken transkriberer). Bruker kun enkel transkribasjon. Og så skal jeg selv transkribere 5 intervjuer à 20-30 minutter. Jeg har fått beskjed om at jeg må regne med å betale oversetter for hvert fall en ukes arbeid, sannsynligvis mer. Selv regner jeg også med å bruke ganske lang tid.

Anonymous poster hash: 2ab80...579

Av flere grunner er jeg sykt forsinket i bacheloren min, og mangler hele transkriberingen av to intervju (et langt og et kort), drøftingen/analysen og konklusjonen.

På en uke! Rekker jeg det?? Det utgjør en 10-11 sider, har 16 til nå.

Det håper jeg da inderlig ikke, i så fall vil jeg gjerne at NOKUT avlegger institusjonen din et besøk.

Nei. Transkripsjon tar lang tid (jo flere som er intervjuet samtidig, jo lenger tid vil det ta). Og så skal du skrive og dibbe ved siden av? Jeg blir faktisk overrasket hvis det ikke blir veldig lett å gjennomskue for sensor (og jeg er selv mester til å utsette, og har skrevet mange gode oppgaver på svært kort tid - men dette hadde jeg aldri begitt meg ut på). Det er noe med å vie litt tid til det du selv har valgt å studere - du skal vel sitte igjen med et læringsutbytte?

Ikke vær så strenge da ;)

Jeg skal ikke levere før 20.mai, men vil ha det meste ferdig før siste veiledning som er 10. Mai, og da må jeg levere grunnlaget 3. Mai. Jeg vil fortsatt ha 10 dager til å revidere innholdet..

Men enig i at det er knapt med tid. :/ imidlertid har jeg transkriptert i fire timer ikveld, og har "bare" 3-4 timer igjen før jeg er ferdig med det. Det andre intervjuet er på kun 15 min, så det regner jeg med tar kortere tid.

Er det så uvanlig da? Omtrent halvparten i kullet mitt er kommet like langt som meg, de fleste er riktignok ferdig med transkripsjonen, men den er ikke så tidkrevende i mitt tilfelle av flere årsaker. Jeg går ingen master heller:)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...