Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #1 Skrevet 25. april 2015 Jeg la på meg rett under ti kg.da jeg var gravid for snart to år siden og kiloene sitter der. I følge min BMI er jeg litt overvektig. ALT sitter på magen Utrolig irriterende! Har nå skaffet Lifesum-appen og synes det funker bra. Jeg hadde bulimi i flere år (før jeg traff mannen), men jeg er frisk nå. Det vil si at jeg regner meg selv som bulimiker, men jeg kaster ikke opp lenger. For 5-6 år siden sultet jeg meg ned i vekt og ble alvorlig syk. Når jeg ser på bilder av meg selv fra den tiden ser jeg at dette ikke var pent. Jeg så skrapet og syk ut, så dit vil jeg ikke igjen. Så til saken: Mannen synes jeg er kjempefin som jeg er og er oppriktig bekymret for at jeg skal miste kontrollen. Han tenner åpenbart på meg og vi har et flott sexliv egentlig føler jeg meg ganske fin og jeg får mye oppmerksomhet fra menn når jeg er ute med venninner. Jeg er en formfull dame, sterk og fast i fisken, men det stemmer liksom ikke med idealet i dag når man skal være så tynn og veltrent. Jeg forstår ham imidlertid godt. Jeg er faktisk spiseforstyrret, men denne gangen har jeg lovet meg selv at det skal gå bra. Huff. Dette ble langt og dumt, måtte bare lufte tankene litt. Skal jeg innfinne meg med å være litt chubby, eller skal jeg bare kjøre på med Lifesum og bli kvitt gravidkiloene? Merker at jeg tenker mer på mat enn det som er bra for meg. Anonymous poster hash: e9e73...c7b
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #2 Skrevet 25. april 2015 Ville holdt meg unna apper for å gå ned, spesielt med tanke på spiseforstyrrelsen. Det skal ikke så mye til for å trigge den. Hva med å trene litt? Ikke endre kostholdet, men kjøp evnt rockering, tren litt styrke for rygg og mage. Flott at du er bevisst på at det kan bli et problem, og merker du noe mer, så ville jeg snakket med fastlegen, og heller fått henvisning til en ernæringsfysiolog og vært åpen mot vedk, om tidligere spiseproblem. Anonymous poster hash: d373e...5aa
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #3 Skrevet 25. april 2015 Ikke sats på å slanke deg om du merker at mat tar over dagen din. Det er ikke verdt det. Ha fokus på å spise sunt, mat med næring. Og tren. Styrke, yoga, gå lange turer om du kan. Det er trening som Gjør godt for sjel og kropp. Anonymous poster hash: f0e20...3d1
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #4 Skrevet 25. april 2015 Tusen takk for fine svar Jeg ser selv at problemet mitt ikke sitter rundt magen, men i hodet. Hi Anonymous poster hash: e9e73...c7b
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #5 Skrevet 25. april 2015 Mannen er fornøyd, og du er fast i fisken. Jeg tenker du kler de kiloene godt! Siden du har hatt spiseforstyrrelser, så må du være forsiktig når du slanker deg. Jeg ville ha snakket med fastlegen min hvis jeg var deg. Anonymous poster hash: cc003...0ec
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #6 Skrevet 25. april 2015 Må nok jobbe med meg selv her. Jeg føler at "alle" rundt meg er så sinnssykt tynne. Mye av problemet mitt er nok at jeg sammenlikner meg selv med jenter som er tidlig i tjueårene, altså 15 år yngre enn meg. Anonymous poster hash: e9e73...c7b
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #7 Skrevet 25. april 2015 Jeg er også (tidligere) spiseforstyrret.. For en stund siden lastet jeg ned lifesum og begynte å telle, skulle ligge på 1500 hver dag. Litt etter litt gikk det tallet nedover og nedover, og jeg var snart nede i 600kcal daglig. Da slettet jeg appen i et klart øyeblikk. Å se det tallet, å ha den konrtollen over kaloriene trigger meg noe voldsomt! Og jeg havner tilbake i samme tralten.. Pass på så det ikke skjer med deg, det er så fort gjort! Anonymous poster hash: bebb2...b7f
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #8 Skrevet 25. april 2015 Jeg er også (tidligere) spiseforstyrret.. For en stund siden lastet jeg ned lifesum og begynte å telle, skulle ligge på 1500 hver dag. Litt etter litt gikk det tallet nedover og nedover, og jeg var snart nede i 600kcal daglig. Da slettet jeg appen i et klart øyeblikk. Å se det tallet, å ha den konrtollen over kaloriene trigger meg noe voldsomt! Og jeg havner tilbake i samme tralten.. Pass på så det ikke skjer med deg, det er så fort gjort! Anonymous poster hash: bebb2...b7f Takk for svar, kjære deg Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg blir så glad når jeg ligger under på kaloriinntak og jeg får et slags kick av å ha den kontrollen. Må ta en prat med mannen nå, kjenner jeg. Tusen takk, snill dere som har svar i tråden. Jeg er egentlig en fornuftig dame, men når det kommer til mat og slanking forsvinner all fornuft ut av vinduet. Anonymous poster hash: e9e73...c7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå