Gå til innhold

Noen som kan noe om crp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Crp på 119, er servering høyt? Føler megler elendig. Fikk antibiotika for to dager siden, men feberen er like høy og hele kroppen verker.

Anonymous poster hash: 4314a...4f3

Fortsetter under...

Skrevet

*er det veldig høyt, skal det selvfølgelig stå.

Skrevet

Da bør du få tatt en ny CRP for å sjekke om den synkende eller stigende siden sist. Mye mulig at du må bytte antibiotika :) God bedring!

Skrevet

Det er høyt, men ikke uhyggelig høyt.

Antibiotikaen bør gi merkbar virkning på 2-3 dager så om du er like elendig ville jeg ringt legevakten for å ta en ny blodprøve. Som Kelly Taylor sier så kan du ha fått feil antibiotika.

Anonymous poster hash: c2caf...d33
Skrevet

Det er høyt ja, som de skriver over her.. men ikke farlig høyt.. min sønn hadde 250 da han ble født, da lå han på Ahus i en uke for behandling. Crp'n skal ligge under 5 når du er frisk.. legen min sier at en influensa har en crp på mellom 60-80.. så om du har litt over 100 så ville jeg i værtfall tatt en blodprøve om en dag eller to for å sjekke om den går oppover eller nedover. Om du får antibiotika mot det kommer nok an på om det det virus infeksjon eller en bakteriell infeksjon. :)  men masse god bedring til deg.. ikke godt å føle seg syk i kroppen.. :) klemmer

Anonymous poster hash: c997e...760
Skrevet

Åja..leste først nå at du hadde fått antibiotika... god bedring :)

Anonymous poster hash: c997e...760

Annonse

Skrevet

Det er høyt ja, som de skriver over her.. men ikke farlig høyt.. min sønn hadde 250 da han ble født, da lå han på Ahus i en uke for behandling. Crp'n skal ligge under 5 når du er frisk.. legen min sier at en influensa har en crp på mellom 60-80.. så om du har litt over 100 så ville jeg i værtfall tatt en blodprøve om en dag eller to for å sjekke om den går oppover eller nedover. Om du får antibiotika mot det kommer nok an på om det det virus infeksjon eller en bakteriell infeksjon. :)  men masse god bedring til deg.. ikke godt å føle seg syk i kroppen.. :) klemmer Anonymous poster hash: c997e...760

Høy CRP (som 119) er vanligvis bakteriell. Virusinfeksjoner pleier ikke å ha like stor stigning av CRP.

Anonymous poster hash: 27abf...f61

Skrevet

er utrolig høyt, tanten min hadde over 200,men hun kreft,men du har garnert noe infeksjon eller noe,så dra til legen. min sønn hadde veldig høyt når han hadde halsbetennelse i vinter tror det var 120 eller noe

Skrevet

Utroliog høyt er det dog ikke, men høyt. Har selv hatt crp på 250 og var syk. Men ikke døden nær.

Anonymous poster hash: 28928...6c5
Skrevet

Jeg føler meg faktisk litt døden nær 😜 kan ikke huske at jeg har følt meg så dårlig før, men det går vel snart over ☺️ Håper bare at antibiotikaen virker snart.

Skrevet

Veldig høy var den ikke..Jeg har hatt over 400 i forbindelse med komplikasjoner under fødsel.

Det tar gjerne noen dager før ab virker :)

Anonymous poster hash: 55f02...867

Skrevet

Jeg vil si at 119 er ganske høyt, men det er jo ikke bare tallet som betyr noe. Følte meg døden nær en gang med crp på 60... ;-)

Men et viktig poeng, antibiotikaen bør virke etter to dager. Har du fremdeles feber etter to dager, bør man bytte antibiotika. Så får deg en kontroll om du er like dårlig, for å se at crp har snudd.

Anonymous poster hash: 29424...5af

Skrevet

Kan du ha fått feil antibiotika? Jeg hadde lungebetennelse en gang, fikk antibotika, skikkelig hestekur! Ble faktisk bare dårligere, så jeg byttet antibotika å opplevde bedring på kort tid :)

Annonse

Skrevet

Det er mulig..

Jeg skal se det an til mandag.. Er jeg ikke bedre da, så ringer jeg legen på nytt :)

Skrevet

Det er høyt ja, som de skriver over her.. men ikke farlig høyt.. min sønn hadde 250 da han ble født, da lå han på Ahus i en uke for behandling. Crp'n skal ligge under 5 når du er frisk.. legen min sier at en influensa har en crp på mellom 60-80.. så om du har litt over 100 så ville jeg i værtfall tatt en blodprøve om en dag eller to for å sjekke om den går oppover eller nedover. Om du får antibiotika mot det kommer nok an på om det det virus infeksjon eller en bakteriell infeksjon. :) men masse god bedring til deg.. ikke godt å føle seg syk i kroppen.. :) klemmer Anonymous poster hash: c997e...760

Høy CRP (som 119) er vanligvis bakteriell. Virusinfeksjoner pleier ikke å ha like stor stigning av CRP.

Virale infeksjoner hos barn kan gi høy CRP.

Anonymous poster hash: b3911...1e2

Skrevet

Crp på 119, er servering høyt? Føler megler elendig. Fikk antibiotika for to dager siden, men feberen er like høy og hele kroppen verker.

Det viser at du har en kraftig infeksjon av bakterier. Ab skal hjelpe.. Dersom den ikke fungerer etter en stund hadde jeg tatt kontakt med lege igjen. Du har kanskje fått time der du skal ta kontroll crp?

Anonymous poster hash: b0d1b...239

Skrevet

Det er høyt ja, som de skriver over her.. men ikke farlig høyt.. min sønn hadde 250 da han ble født, da lå han på Ahus i en uke for behandling. Crp'n skal ligge under 5 når du er frisk.. legen min sier at en influensa har en crp på mellom 60-80.. så om du har litt over 100 så ville jeg i værtfall tatt en blodprøve om en dag eller to for å sjekke om den går oppover eller nedover. Om du får antibiotika mot det kommer nok an på om det det virus infeksjon eller en bakteriell infeksjon. :) men masse god bedring til deg.. ikke godt å føle seg syk i kroppen.. :) klemmer Anonymous poster hash: c997e...760

Høy CRP (som 119) er vanligvis bakteriell. Virusinfeksjoner pleier ikke å ha like stor stigning av CRP.Anonymous poster hash: 27abf...f61

Virale infeksjoner hos barn kan gi høy CRP. Anonymous poster hash: b3911...1e2

Hos voksne kan det også. ;) men som regel gir virus ikke så høy stigning som bakterier (gjelder barn også). Men alt er mulig.

Skrevet

Har ikke fått ny time til etterkontroll nei, men han sa at jeg skulle kontakte han igjen om jeg ikke følte meg bedre/ble verre.

Jeg er vel ikke verre, men absolutt ikke bedre heller..

Skrevet

Har vært borti crp på 400-500. Er bioingeniør.

Anonymous poster hash: 6ed06...06a

Skrevet

Har vært borti crp på 400-500. Er bioingeniør. Anonymous poster hash: 6ed06...06a

Men da er vel pasienten skikkelig syk... Dødssyk bortimot?!

Anonymous poster hash: 17848...1eb

Skrevet

Jeg har hatt crp på 365. Da var jeg innlagt på sykehuset med kraftig nyrebekkenbetennelse. Lå 8 døgn på sykehuset. Var helt grusomt!! Ville heller føda på tvers hver dag i ett år.

Anonymous poster hash: 75170...4cf
Skrevet

Har vært borti crp på 400-500. Er bioingeniør. Anonymous poster hash: 6ed06...06a

Men da er vel pasienten skikkelig syk... Dødssyk bortimot?!

Anonymous poster hash: 17848...1eb

Jeg med over 400..Jeg var ikke dødssyk, men var selvsagt ganske dårlig :)

Anonymous poster hash: 55f02...867

Skrevet

Jeg hadde crp på over 200 for noen uker siden. Legen fant ikke ut hva som feilet meg, men gav meg antibiotika. Beskjeden var å ringe tilbake hvis feberen økte samt sjekke crp hos fastlegen etter 48 timer. Mener det tok såpass lang til for antibiotikaen å virke. Etter tre døgnhadde jeg en crp på 147, og nå er jeg helt frisk.

Skrevet

Under 8 er normalt. Har hatt over 400 selv. Bor du sammen med en voksenperson, så hadde jeg drøyd kontakten (du klarer jo å skrive her) siden du har fått antibiotika og bare har gått på det en kort stund. Er du alene, bør du ha lavere terskel på å henvende deg.

Anonymous poster hash: 62898...108
Skrevet

Jeg hadde 600 i crp for noen år siden.hadde lungebetennelse.lå 2 mnd på sykehuset

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...