Gå til innhold

Pergotime, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Nå er jeg på cd 11, og tok siste pergo-pille på søndag! Skal til gynokolog i morgen for å se hvordan det ser ut 😃

Jeg har mye hetetokter og voldsomt ømme og vonde bryster, og selvsagt ilende smerter i nedre del på sidene... *krysser fingrene*!!! Hørtes noe av dette kjent ut for noen av dere btw? 😃

Hørtes kjent ut for meg.. Jeg fikk i tillegg syke humørsvingninger!! 🙈
Og det var positivt for deg?? :) (EL på vei?)
Det var positivt, det var EL og nå er jeg 11+6 uker 😊 hva sa blodprøven idag? Har kanskje ikke fått svar enda?
Så kjekt! Gratulerer😃

Jeg tok ikke blodprøve, men hadde innvendig UL. Det var ikke så veldig store egg, men slimhinnen var veldig tykk og noen få av eggene var litt større enn de pleier. Så var bare å kjøre på, fikk jeg beskjed om. Dersom eggløsning ikke skjer og jeg heller ikke får blødning begynner jeg på dobbel dose pergo ca. 29-30. Mai! Jeg skal så gå på pergo i 3 sykluser, og dersom jeg ikke lykkes med det, skal jeg operere. (Brenne bort noen egg/cyster).

Veldig glad det er tett oppfølgning!! 😃

Åja, var det UL du skulle på.. 😊 bra du får tett oppfølging ja 😊👌🏻 lykke til videre 👏🏻 håper spiren sitter fort 🌸

Takk for det, det håper jeg også😃🌸

Fortsetter under...

Nå er jeg veldig spent! I går på CD 17 fikk jeg sterkere EL test enn jeg noen gang har hatt (jeg vet den er negativ, men kanskje stigende?)

Har dere erfaringer med stigende EL tester før positiv? 😃 Grugleder meg til dagens test... 😊 Hva tror dere?

http://i58.tinypic.com/2ah5i83.jpg

Fargen kan svinge fra dag til dag og at den blir sterkere har dessverre ingen sammenheng med at El nærmer seg :-(

Hmm.. Jeg har aldri hatt EL tror jeg, men har testet etter det før jeg visste at jeg ikke hadde det - og har da aldri fått en så sterk strek.. Den var lik/liiitt sterkere i dag.. Hmm:) Håper iallefall det er tegn på noe positivt :-D

Hvor lenge var dere prøvere før dere fikk noe hjelp? Fikk dere hjelp av fastlege eller av gynekolog?

Jeg gikk til fastlege tidlig i januar (vært prøvere siden aug 14) pga manglende menstruasjon. Jeg ble da henvist til gyno og var heldig som fikk komme til samme uke (pga avbestilling). Der fikk jeg vite at jeg hadde PCO, men gyno ville gi kroppen 3mnd til for å stabilisere seg. Det gjorde den ikke, så når jeg kom tilbake i april fikk jeg provera, metformin og pergo. I april hadde vi da vært prøvere i 8 mnd. Veldig overraskende og veldig glad for veldig kjekke og oppfølgende hjelp fra gyno. :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...