Gå til innhold

Pergotime, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal snart starte med min første Pergotime (enkel) og ønsker derfor å høre andres erfaringer eller andre som er i samme situasjon!

Jeg går på provera nå, for å få mensen (ferdig med kuren på lørdag). I tillegg tar jeg Metformin (pga PCOS).

Har vært prøver siden August 2014 og sliter med lange sykluser uten eggløsning. Når mensen kommer skal jeg ta pergo fra syklusdag 5-9. Jeg skal tilbake til gynekolog på syklusdag 12.

Derfor spør jeg:

- Bruker du pergo nå?

- Har du brukt pergo og hva er din erfaring?

Hilsen håpefull prøver!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211389-pergotime-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :) titter innom her fra første trimester-gruppen. Jeg er nå andre gangs pergo-gravid. Jeg fikk pergo fordi jeg tydeligvis ikke blir gravid av meg selv! Vet ikke om det er manglende eggløsning eller bare ikke regelmessighet i syklusen min. Uansett, da jeg ble gravid med sønnen min, ble jeg gravid på første enkle pergokur og nå ble jeg gravid i pausemnd etter andre enkle kur. Jeg er strålende fornøyd med pergo og tydeligvis avhengig av det, men jeg vet jo også at det er en del det ikke virker på :/ provea og de andre greiene der har jeg ikke kjennskap til i det hele tatt. Jeg ønsker deg lykke til, håper pergo virker for deg :)

Jeg har erfaring. Tatt 2 enkle kurer som ikke ga el. Ble gravid på 2 dobbeltkur med tvillinger i høst men mistet i MA. Nå er jeg endelig gravid igjen - også på 2 dobbeltkur etter aborten!

Jeg sliter med at jeg ikke får eggløsning av meg selv.

Masse lykke til ❤️

Annonse

Jeg har erfaring. Tatt 2 enkle kurer som ikke ga el. Ble gravid på 2 dobbeltkur med tvillinger i høst men mistet i MA. Nå er jeg endelig gravid igjen - også på 2 dobbeltkur etter aborten!

Masse lykke til ❤️

Kjekt å høre du er gravid igjen, gratulerer! :-D

Takk for det ❤️

Masse lykke til ❤️

Glemte å spør deg - har du tvillinger i familien, eller var det pergoen som gjorde at du slapp flere egg samtidig? :-)

Hei! :) Jeg har PCOS, og mensen kanskje 1 gang i året.. Jeg fikk Provera med påfølgende dobbel dose Pergotime, og ble gravid på første forsøk :D Jeg er 9+4 i dag, og alt står bra til. Det bor 1 baby i magen min :)

Så kjekt å høre - gratulerer! Var du til UL mellom 10-12. dag for å sjekke eggene, om de modnes? (Om Pergo virket) ?

Jeg begynner på Pergo fra i morgen av, så skal jeg tilbake på UL neste onsdag, dag 12 i syklus for å sjekke hvordan det går.. :-)

Har ikke så mye erfaring sjøl, men er på min andre doble kur nå. Første kuren traff vi ikke, siden samboer jobba borte, så da gikk det selvsagt ikke. Hadde en pausemnd, vi traff, men gikk ikke. Så får vi se nå, om det har gått nå. Er ca 5-6dpo. Vi har prøvd i 13 mnd, og jeg fikk pergo pga lange og uregelmessige sykluser.

Annonse

Takk! :) Jeg var ikke til UL for å sjekke om kuren virket. Vi fikk beskjed om å ha sex annenhver dag i 14 dager etter endt pergo-kur. Jeg merket at eggløsningen bygde seg opp fra dag 15 ved at smerter i begge eggstokkene ble sterkere og sterkere, og på dag 17 slapp smertene som om jeg slapp luften ut av en ballong :) Merkelig opplevelse, men jeg var ikke i tvil om at det var eggløsningen jeg kjente :)

Takk! :) Jeg var ikke til UL for å sjekke om kuren virket. Vi fikk beskjed om å ha sex annenhver dag i 14 dager etter endt pergo-kur. Jeg merket at eggløsningen bygde seg opp fra dag 15 ved at smerter i begge eggstokkene ble sterkere og sterkere, og på dag 17 slapp smertene som om jeg slapp luften ut av en ballong :) Merkelig opplevelse, men jeg var ikke i tvil om at det var eggløsningen jeg kjente :)

Okey! Men så spennende da, håper jeg også har gode opplevelser med pergo! Nå får jo jeg se på ultralyd også, om det er noen modne egg- veeeldig spent. Akkurat begynt på pergotime i dag, og en uke til UL 😃

Ser faktisk ut til at jeg har blitt gravid, på andre doble pergokur! Det føles uvirkelig, og klarer ikke helt å tro det. Vi har prøvd i 13mnd, aldri fått positiv test. Det kom en fin, svak, men tydelig, rosa strek før tidsfristen. Er ca 11dpo i dag. Har hatt litt murringer i hele dag egentlig, litt sånn følelse at mensen skal komme. Satser på at det går bra, hele veien!

Ser faktisk ut til at jeg har blitt gravid, på andre doble pergokur! Det føles uvirkelig, og klarer ikke helt å tro det. Vi har prøvd i 13mnd, aldri fått positiv test. Det kom en fin, svak, men tydelig, rosa strek før tidsfristen. Er ca 11dpo i dag. Har hatt litt murringer i hele dag egentlig, litt sånn følelse at mensen skal komme. Satser på at det går bra, hele veien!

Gratulerer så mye!!! Veldig glad på dine vegne😃

Nå er jeg på cd 11, og tok siste pergo-pille på søndag! Skal til gynokolog i morgen for å se hvordan det ser ut 😃

Jeg har mye hetetokter og voldsomt ømme og vonde bryster, og selvsagt ilende smerter i nedre del på sidene... *krysser fingrene*!!! Hørtes noe av dette kjent ut for noen av dere btw? 😃

Nå er jeg på cd 11, og tok siste pergo-pille på søndag! Skal til gynokolog i morgen for å se hvordan det ser ut 😃

Jeg har mye hetetokter og voldsomt ømme og vonde bryster, og selvsagt ilende smerter i nedre del på sidene... *krysser fingrene*!!! Hørtes noe av dette kjent ut for noen av dere btw? 😃

Hørtes kjent ut for meg.. Jeg fikk i tillegg syke humørsvingninger!! 🙈

Og det var positivt for deg?? :) (EL på vei?)

Det var positivt, det var EL og nå er jeg 11+6 uker 😊 hva sa blodprøven idag? Har kanskje ikke fått svar enda?

Det var positivt, det var EL og nå er jeg 11+6 uker 😊 hva sa blodprøven idag? Har kanskje ikke fått svar enda?

Så kjekt! Gratulerer😃

Jeg tok ikke blodprøve, men hadde innvendig UL. Det var ikke så veldig store egg, men slimhinnen var veldig tykk og noen få av eggene var litt større enn de pleier. Så var bare å kjøre på, fikk jeg beskjed om. Dersom eggløsning ikke skjer og jeg heller ikke får blødning begynner jeg på dobbel dose pergo ca. 29-30. Mai! Jeg skal så gå på pergo i 3 sykluser, og dersom jeg ikke lykkes med det, skal jeg operere. (Brenne bort noen egg/cyster).

Veldig glad det er tett oppfølgning!! 😃

Så kjekt! Gratulerer😃

Jeg tok ikke blodprøve, men hadde innvendig UL. Det var ikke så veldig store egg, men slimhinnen var veldig tykk og noen få av eggene var litt større enn de pleier. Så var bare å kjøre på, fikk jeg beskjed om. Dersom eggløsning ikke skjer og jeg heller ikke får blødning begynner jeg på dobbel dose pergo ca. 29-30. Mai! Jeg skal så gå på pergo i 3 sykluser, og dersom jeg ikke lykkes med det, skal jeg operere. (Brenne bort noen egg/cyster).

Veldig glad det er tett oppfølgning!! 😃

Åja, var det UL du skulle på.. 😊 bra du får tett oppfølging ja 😊👌🏻 lykke til videre 👏🏻 håper spiren sitter fort 🌸

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...