Gå til innhold

Hvordan fortalte du at du var gravid?

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan dere delte det glade budskap med alt fra barnefar, til foreldre, familie og venner. :) Har noen ideer, men trenger litt inspirasjon.

Her tok jeg testen etter en butikktur. Jeg syns mye hadde skurra en stund, så dro og kjøpte en test og gikk rett på badet da jeg kom hjem. Den blr positiv med en gang og jeg ble helt satt ut, på en lykkelig måte. Ba mannen komme inn på badet (så ikke barna skulle høre noe), og klarte ikke å si noe. Sto bare og smilte fra øre til øre og viste ham pinnen :D

Nå er det snart tid for å dele med barna, familie og venner

Anonymous poster hash: 8a33b...99c

Fortsetter under...

Gi dem et brev som ser ut som en regning eller noe annet kjipt, og så ligger ultralydbilde inni :D

Eller t skjorte "jeg skal bli storebor/søster" på søsken.

Få søsken til å tegne mamma med baby i magen og gi til familien.

Kjøpe babysko og sette dem sammen med de andre skoene.

Ha film av ultralyden på dvd og ta dvd ut av et annet cover (fra en annen film) og lure dem til å tro at dere skal se den filmen, men så dukker babyen opp på tv.

Anonymous poster hash: 65a96...902

sa det til mamma pga hun var overbevist om at kvalmen & den dårlige formen kom av at jeg holdt på å utvilke hunde allergi :P begynte å bli lei av å høre på det så bare datt ut av meg... hu begynte å gråte av forvirra glede XD

svigers fikk vite det på tlf av sambo, han klarer ikke å holde noe stort hemmelig for foreldra sine så sa i fra ganske tidlig. de ble også veldig glade.

resten av familien fikk vite det etter at mormor så meg kaste opp & holdt på å få fnatt, så igjen jeg sa at det var morgenkvalme & ikke akutt sykdom. hun sa det til alle hun pratet med etter det, bare fått masse gratulasjoner & lykke til fra resten av familiene våre. :)

Anonymous poster hash: 1d5fd...4ae

Vi fortalte til foreldrene våre at de skulle bli besteforeldre, til mine sa vi "igjen" i tillegg, mens mannen som ikke har søsken, så sa vi enkelt og greit at de skulle bli besteforeldre. Hvorfor gjøre noe enkelt, vanskelig, liksom? Fatter ikke poenget.

Anonymous poster hash: 7ed89...2a8

Annonse

Barnefar fikk vite det på mms. Jeg var innlagt på sykehuset og vips så kom en sykepleier å viste meg en lapp der det sto HCG positiv på. Jeg fikk helt sjokk og tok bilde av lappen med tlf, skrev " Du skal bli pappa!!" på og sendte den :P Mamma fikk vite det samme dag siden hun forbannet seg så over legene som nektet å gi meg medisin når jeg var syk, måtte fortelle det før hun begynte å skjelle ut personalet. Resten av familien fortalte jeg det bare rett ut til når tiden var inne og verden ellers fikk vite det ved at jeg postet ett ultralydbilde på face og skrev at det var en gave på vei :) 

Anonymous poster hash: 6d70b...7b0

Mannen var ute med hunden da jeg tok testen. Mensen var to dager på overtid og puppene hadde blitt så sykt ømme. Så noe slikt når han kom inn "jeg har tatt en test jeg.... og den er positiv " viste han testen med skjelvende hånd og fikk det største gliset tilbake :).

Til besteforeldrene fortalte 3-åringen at han skulle bli storebror til sommeren etter uke 12 en gang. Vi hadde øvd på den setningen og jeg syns det var en fin måte å fortelle besteforeldre om nyheten.

Anonymous poster hash: 50295...eae

Med første babyen inviterte vi mamma, pappa og lillesøsteren min på middag og skrev bordkort med mamma, pappa, mormor, morfar og tante Maya på. Pappaen min satt seg feil først, hehe. Når de skjønte hvor de skulle sitte ble de utrolig glade. Endelig kom første barnebarn og tantebarn :) Til venner sendte vi ut en melding med bilde av en gravidstest og skrev "Gjettekonkuranse. Hva er dette?" Noen av mannens kompiser som trengte mange hint, men alle ble glade da de skjønte hva der var :-)

Med andre babyen ga vi en liten pakke og et kort til foreldrene våre. Der sto det " Hei bestemor og bestefar! Kan dere passe på disse til jeg kommer i April? Hilsen ***(navnet på babyen) I pakken lå det to små babysokker med rosa sløyfe på som jeg hadde strikket :)

Tredje babyen inviterte vi til middag og jeg sa jeg ville ta et bilde av alle sammen. Så når de hadde stilt seg opp sa jeg; Okei fint, da må alle smile og si ****(navnet mitt) er graviiiiiid :D Gøy å få bilde av reaksjonene, hehe

Med fjerde babyen ga vi mannens foreldre en konvolutt og inni den var det et kort som det sto "Barnebarn nr 11 under produksjon. Forventes levert 16 Juni." La ut bilde av en bolle i ovnen på facebook. Den tok folk med en gang.

Til mine foreldre bestilte vi fotobok fra bryllupsreisen. På siste side skrev vi "Gratulerer, dere skal bli besteforeldre igjen!" Og et bilde av ultralydbilde :) Til venner la jeg ut bilde av meg på facebook, der jeg tilfeldigvis satt å leste bladet gravid ;)

Mange morsomme måter å fortelle det på! Gøy å være litt kreativ :)

Anonymous poster hash: 2f461...c82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...