Gå til innhold

årsavgift

Anbefalte innlegg

Skrevet

I januar kjøpte jeg en ny bil. Gammel bil ble tatt inn i innbytte.

Det ble ikke diskutert betaling av årsavgift på gammel bil. Jeg fikk regning for ny bil.

Når regningen for gammel bil kom i posten lå gammel bil ute for salg, og det sto at årsavgift ikke var inkludert. Da sendte jeg årsavgiften i posten til bilforetningen siden de har lagt den ut til salgs uten årsavgift.

Nå har jeg fått purring i posten med begjæring av avskilting. Når jeg søker opp bilen står den fortsatt registrert på meg? Jeg har ikke råd til å betale regningen. Annonsen er borte,har ikke sett bilen på bil butikken lenger.

Hva skjer om jeg ikke betaler? Jeg har ikke råd til den.

Anonymous poster hash: b2b77...1da

Skrevet

Det er ikke helt bra at bilen ikke er omregistrert.

Jeg ville ringt til bilbutikken umiddelbart.

Avskilting har jo ingen praktiske konsekvenser for deg om du ikke lenger eier bilen (utenom på papiret da tydeligvis)

Anonymous poster hash: eacba...7d1

Skrevet

Det høres veldig merkelig ut at bilen fremdeles står registrert på deg. Ta kontakt med bilforretningen umiddelbart!

Anonymous poster hash: 2eb87...fcd
Skrevet

Du skrev vel over bilen på ny eier ( bilforetningens eier) da du solgte (innbytte) bilen? Det skulle du i alle fall gjort.

Du skulle også ringt eller sendt mail da du fikk regningen at du ikke eier bilen lengre og ikke bare sendt den videre til noen andre. Det var din jobb å ordne opp i.

Blir stadig vekk oppgitt over ansvarsfraskrivelsen enkelte holder på meg.

Anonymous poster hash: 51e6b...5f4
Skrevet

Det er vel du som skal sende inn vognkorte del 2 inn til vegvesenet med info at bilen er solgt/tatt i innbytte med mindre du ikke leverte den da du bytta den inn?

Anonymous poster hash: 15dbe...22a

Skrevet

Bilforetningen skulle levere Salgsmelding for meg. Jeg regnet med at det var det vanlige siden jeg ikke har solgt en bil tidligere. Dette er en stor kjede i landet. Regner med at de vet hva som er vanlig.

Skrevet

Det er ditt ansvar å levere salgsmelding til biltilsynet. Ta kontakt med bilforetningen så snart som mulig.

Skrevet

Nå er skiltene levert! Bilselgerene tok med seg regningen. Da løser det seg nok.

Skrevet

den som eier bilen ved årsskiftet er ansvarlig for årsavgiften. Kjekt å vite til en annen gang. Men godt å høre at det ordnet seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...