Gå til innhold

Hva spiser din 9 måneder gamle baby?

Anbefalte innlegg

Min lille spiser som følger:

Frokost: 200 ml mme

Lunsj: Grøt, full porsjon og gjerne noe frukt

Middag: Stort sett samme middag som oss - evt middagsglass

Kvelds: Grøt, full porsjon og kanskje litt mme

Hun får vann til alle måltider, liker knaske på brødskalker og litt fruktbiter, og får sånne mais-snacks som ser ut som ostepop...

MEN hun vil ikke ha brødskive kuttet i biter? Ser ut som hun ikke helt klarer konsistensen eller at det ikke smuldrer godt nok opp i munnen. Hun har forøvrig 4 tenner oppe og 2 nede, så burde gå fint å tygge litt.

Hva med deres små, spiser de mye forskjellig? og "burde" jeg forvente at hun skal spise brødbiter nå?

Fortsetter under...

Jeg opplevde det samme med brød med storesøster. Trodde ikke hun klarte det så godt. Så prøvde jeg å gi makrell i tomat i steden for leverpostei, og da gikk det unna :D Det trenger ikke å være det samme med barnet ditt, men set er jo lett å prøve hvis ikke du allerede har gjort det.

Jeg ammer, og i tillegg får lillesøster på straks 9 mnd:

Grøt eller brødskive til frokost

Grøt eller brødskive til lunsj (det hun ikke fikk til frokost)

Middagsglass

Grøt til kvelds

Litt avhengig av hva vi har til middag, så får hun litt ris/potet/grønnsaker å spise selv samtidig som vi spiser.

Får frukt enten sammen med grøten, som mellommåltid eller dessert. Det hende vi har hoppet over lunsj hvis vi har vært på farten. Får da en smoothie i steden. Får så mye pupp hun vil.

Her er vesla veldig glad i brødskiver, så får stort sett brødskive til frokost, med leverpostei.

Grøt til lunsj.

Prøver å gi middag, men det hater hun (prøver iherdig å få henne til å like noe, men hun har ikke likt det noe særlig hittil.

Grøt til kvelds.

Gir også banan eller smoothie dersom hun vil ha.

Vann til alle måltider, og ellers føler jeg at jeg ammer meg ihjel. Ammer også minst to ganger om natten.

Hvordan får dere deres lille til å spise middag?

Anonymous poster hash: daa19...fad

Annonse

Min elsker middagsglass, mild fullkornlasagne fra nestle, går ned på høykant! Hun liker ikke hjemmelaget gulrot, potet eller søtpotetmos....

Er nok bare veldig forskjellig hva de liker, syns det er greit å pøse på med det hun lik aller best, og så prøve litt smått med det hun ikke liker så godt enda.

Syns det er vanskelig med vann jeg, hun drikker så glupskt, hoster og harker og gulper det opp...gir dere vann fra kopp eller flaske?

Her er vesla veldig glad i brødskiver, så får stort sett brødskive til frokost, med leverpostei.

Grøt til lunsj.

Prøver å gi middag, men det hater hun (prøver iherdig å få henne til å like noe, men hun har ikke likt det noe særlig hittil.

Grøt til kvelds.

Gir også banan eller smoothie dersom hun vil ha.

Vann til alle måltider, og ellers føler jeg at jeg ammer meg ihjel. Ammer også minst to ganger om natten.

Hvordan får dere deres lille til å spise middag?Anonymous poster hash: daa19...fad

Kanskje det går å mose litt banan inn i middagen? Eller noe annet søtt, feks malt? Eller kanskje mm/mme :)

Min elsker middagsglass, mild fullkornlasagne fra nestle, går ned på høykant! Hun liker ikke hjemmelaget gulrot, potet eller søtpotetmos....

Er nok bare veldig forskjellig hva de liker, syns det er greit å pøse på med det hun lik aller best, og så prøve litt smått med det hun ikke liker så godt enda.

Syns det er vanskelig med vann jeg, hun drikker så glupskt, hoster og harker og gulper det opp...gir dere vann fra kopp eller flaske?

Føler jeg har prøvd det meste av middag, både hjemmelaget og fra glass, men hun liker det ikke. Men det kommer kanskje etter hvert bare hun får smake nok ganger. Godt tips å prøve most banan i, det liker hun kjempegodt!

Vi har prøvd å gi vann både fra kopp og flaske, men vi har lyktes best med å gi med skje. Det blir litt hos host og hark her også innimellom, men det går seg til. Mye mindre host og har enn når vi ga fra kopp hvertfall...

Lykke til!

Anonymous poster hash: daa19...fad

• 2 uker senere...

Frokost: Grøt/skive med leverpostei eller makrell i tomat

Lunsj: Banan/avokado/annen frukt og litt skive

Middag: Hjemmelaget middag (I det siste går det i wok med kylling, kokosmelk, ingefær ++- det er favoritten hennes).

Kveldsmat: Grøt/skive (I går fikk hun eggerøre med dill for første gang, men hun likte det ikke så godt :P)

Så er det vann/melk i løpet av dagen. Ammes 1 gang i løpet av natten, men det er først rundt kklokken 04.00. Tenkte å venne henne av det når hun blir enda litt større, kanskje rundt 10mnd alder.

Spiser deres små fortsatt om natten, og hvor mange timer uten mat klarer de da?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...