Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #1 Skrevet 22. april 2015 Min datter på 7 år har fått noen hvite flekker på de nye tennene sine, og dette er i følge tannlegen en mineralforstyrrelse som oppsto når tennene ble dannet når hun var baby. Det kunne skyldes febersykdom eller lignende. Er det noen som har erfaring med dette? Jeg er kjemperedd for at hun skal få stygge og misfargede tenner...Er det noe man kan gjøre for å forebygge dette, bortsett fra å være nøye med tannpuss og bruke flour? Er det mulig å få bort misfargingen, har tannlegen metoder for dette hvis det skulle bli ille etter hvert? I dag er det bare noen små hvite flekker på tennene, og de er heldigvis ikke så skjemmende. Anonymous poster hash: fd4dd...f94
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #2 Skrevet 22. april 2015 Jeg har en stor hvit flekk på fortanna. Den har vært der siden jeg fikk tennene. Jeg er 32 år nå. Anonymous poster hash: cb3d8...ad2
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #3 Skrevet 22. april 2015 Jeg fikk inntrykk av at dette var litt mer alvorlig. Hun har det på alle de nye tennene (har fått 4 så langt). Jeg har lest litt om det, og uff...Emaljen er mye tynnere på tenner som har slike skader. Det oppstår lettere hull, og emaljen kan bli brun og misfarget. Jeg lever i håpet at hun ikke har fått så store mineraliseringsforstyrrelser, slik at det kun blir med disse hvite flekkene...<br /><br /><br /> Anonymous poster hash: fd4dd...f94
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #4 Skrevet 22. april 2015 Noen andre med barn som har slik, eller evt. har det selv? Anonymous poster hash: fd4dd...f94
*ønskegull* Skrevet 22. april 2015 #5 Skrevet 22. april 2015 Min har ikke hvite flekker, men veldig dårlig emaljer på 6års-jekslene. Håper å få de trukket, men tannlegen vil se hvordan 12års tennene ser ut først. For å si det sånn så har vi fått et barn som er livredd tannlege. Må inn for å borre to ganger i året, og har mye vondt. Mye trekker inn til nerven og nerven er oversensitiv. Ikke særlig hyggelig for å si det sånn. Enten blir de trukket eller så må han vente til han blir 18 for å få krone på..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå