Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #51 Del Skrevet 29. april 2015 Har du fått blod på tann for kattehatet dott igjen nå? Jeg blir både sint og trist av dine holdninger! Anonymous poster hash: ac452...ef7 Drit nå i å komme med personfokusert sutring. Grow up. Jeg gidder ikke diskutere med folk som ikke har andre argumenter enn merkelapper. Det er da litt spesielt at du ignorerer alle poengene til folk i denne tråden. For en som alltid kritiserer stråmann-taktikken så har du jo ikke gjort noe annet i denne tråden. Anonymous poster hash: 7249f...88e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/3/#findComment-147167990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Antarctica Skrevet 1. mai 2015 #52 Del Skrevet 1. mai 2015 Har du fått blod på tann for kattehatet dott igjen nå? Jeg blir både sint og trist av dine holdninger!Anonymous poster hash: ac452...ef7 Drit nå i å komme med personfokusert sutring. Grow up. Jeg gidder ikke diskutere med folk som ikke har andre argumenter enn merkelapper. Det er da litt spesielt at du ignorerer alle poengene til folk i denne tråden. For en som alltid kritiserer stråmann-taktikken så har du jo ikke gjort noe annet i denne tråden. Anonymous poster hash: 7249f...88e Hei, din mening om meg er irrelevant for tråden her. De poengene du viser til er kun av interesse hvis de bygger på at folk skal ta ansvar for de dyra de bringer i hus. Men diskusjonen her koker ned til at visse dyreeiere syns det er OK å slippe dem fri, og likevel klage over at andre gjør det samme. Det er ikke en holdning jeg kan ta inn, så ja, den ignorerer jeg, det er et alt for dumt standpunkt. Men hvis du heller vil diskutere meg enn å diskutere sak, syns jeg du skal ta det på PM. Det er dårlig stil å kuppe tråden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/3/#findComment-147172085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #53 Del Skrevet 1. mai 2015 Har du fått blod på tann for kattehatet dott igjen nå? Jeg blir både sint og trist av dine holdninger!Anonymous poster hash: ac452...ef7 Drit nå i å komme med personfokusert sutring. Grow up. Jeg gidder ikke diskutere med folk som ikke har andre argumenter enn merkelapper. Det er da litt spesielt at du ignorerer alle poengene til folk i denne tråden. For en som alltid kritiserer stråmann-taktikken så har du jo ikke gjort noe annet i denne tråden. Anonymous poster hash: 7249f...88e Hei, din mening om meg er irrelevant for tråden her. De poengene du viser til er kun av interesse hvis de bygger på at folk skal ta ansvar for de dyra de bringer i hus. Men diskusjonen her koker ned til at visse dyreeiere syns det er OK å slippe dem fri, og likevel klage over at andre gjør det samme. Det er ikke en holdning jeg kan ta inn, så ja, den ignorerer jeg, det er et alt for dumt standpunkt. Men hvis du heller vil diskutere meg enn å diskutere sak, syns jeg du skal ta det på PM. Det er dårlig stil å kuppe tråden. Igjen: Det er ikke ulovlig å ha katter løse. Det ER derimot ulovlig å ha hunder løse. Det er alt du bør vite og er du uenig får du stille til valg eller noe. Anonymous poster hash: 7249f...88e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/3/#findComment-147172686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Antarctica Skrevet 1. mai 2015 #54 Del Skrevet 1. mai 2015 (endret) Har du fått blod på tann for kattehatet dott igjen nå? Jeg blir både sint og trist av dine holdninger!Anonymous poster hash: ac452...ef7 Drit nå i å komme med personfokusert sutring. Grow up. Jeg gidder ikke diskutere med folk som ikke har andre argumenter enn merkelapper. Det er da litt spesielt at du ignorerer alle poengene til folk i denne tråden. For en som alltid kritiserer stråmann-taktikken så har du jo ikke gjort noe annet i denne tråden. Anonymous poster hash: 7249f...88e Hei,din mening om meg er irrelevant for tråden her. De poengene du viser til er kun av interesse hvis de bygger på at folk skal ta ansvar for de dyra de bringer i hus. Men diskusjonen her koker ned til at visse dyreeiere syns det er OK å slippe dem fri, og likevel klage over at andre gjør det samme. Det er ikke en holdning jeg kan ta inn, så ja, den ignorerer jeg, det er et alt for dumt standpunkt. Men hvis du heller vil diskutere meg enn å diskutere sak, syns jeg du skal ta det på PM. Det er dårlig stil å kuppe tråden. Igjen: Det er ikke ulovlig å ha katter løse. Det ER derimot ulovlig å ha hunder løse. Det er alt du bør vite og er du uenig får du stille til valg eller noe. Anonymous poster hash: 7249f...88e Javisst, det gjør jeg da også. Og driver lobbyvirksomhet her. Du vet, at en lov ikke er skrevet ennå, betyr ikke at tanken ikke er tenkt. At katter "kan" slippes løs er et fortolkningsspørsmål av dyrevelferdsloven. Egentlig er det meste av moderne kjæledyrhold direkte dårlig gjort mot dyrene det gjelder. Og det kommer jeg til å fortsette å si høyt, i alle sammenhenger, selv om lovverket ikke er så strengt som jeg kunne ønske. Hvorfor skulle jeg ikke gjøre det? Man skal da spre de holdninger man står for, og ønske å overtale andre. Hvis ikke, står man ikke for dem. Endret 1. mai 2015 av Pashla&pashlingene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/3/#findComment-147172940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #55 Del Skrevet 1. mai 2015 lol visste lite om katt vs hund stemingen her inne før jeg postet. Men takk for svar! Naboen ble veldig flau da vi fortalte om kattene hans som driter overalt i hagen vår, og han beklaget at han hadde vært så brysk angående hundene. Samtidig forklarte han at han er redd for hunder og at det var derfor han reagerte som han gjorde. Vi ordner ordentlig gjerde rundt tomta, har hatt det i tankene lenge nå, av sikkerhetsmessige grunner er det best for hundene våres også. Alt ordner seg med andre ord. Ikke no hund katt krangel her i gården mer. Men team hund for alltid! -HI Anonymous poster hash: 2aa8a...72a Bra håndtert HI! Men for å komme med et eget bidrag i tråden her: Katter er best, ingen protest! Anonymous poster hash: 6fc07...3c5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/3/#findComment-147172982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #56 Del Skrevet 3. mai 2015 Har du fått blod på tann for kattehatet dott igjen nå? Jeg blir både sint og trist av dine holdninger!Anonymous poster hash: ac452...ef7 Drit nå i å komme med personfokusert sutring. Grow up. Jeg gidder ikke diskutere med folk som ikke har andre argumenter enn merkelapper.Det er da litt spesielt at du ignorerer alle poengene til folk i denne tråden. For en som alltid kritiserer stråmann-taktikken så har du jo ikke gjort noe annet i denne tråden. Anonymous poster hash: 7249f...88e Hei,din mening om meg er irrelevant for tråden her. De poengene du viser til er kun av interesse hvis de bygger på at folk skal ta ansvar for de dyra de bringer i hus. Men diskusjonen her koker ned til at visse dyreeiere syns det er OK å slippe dem fri, og likevel klage over at andre gjør det samme. Det er ikke en holdning jeg kan ta inn, så ja, den ignorerer jeg, det er et alt for dumt standpunkt. Men hvis du heller vil diskutere meg enn å diskutere sak, syns jeg du skal ta det på PM. Det er dårlig stil å kuppe tråden.Igjen: Det er ikke ulovlig å ha katter løse. Det ER derimot ulovlig å ha hunder løse. Det er alt du bør vite og er du uenig får du stille til valg eller noe. Anonymous poster hash: 7249f...88e Javisst, det gjør jeg da også.Og driver lobbyvirksomhet her. Du vet, at en lov ikke er skrevet ennå, betyr ikke at tanken ikke er tenkt. At katter "kan" slippes løs er et fortolkningsspørsmål av dyrevelferdsloven. Egentlig er det meste av moderne kjæledyrhold direkte dårlig gjort mot dyrene det gjelder. Og det kommer jeg til å fortsette å si høyt, i alle sammenhenger, selv om lovverket ikke er så strengt som jeg kunne ønske. Hvorfor skulle jeg ikke gjøre det? Man skal da spre de holdninger man står for, og ønske å overtale andre. Hvis ikke, står man ikke for dem. Problemet er at her snakker HI om at hun bryter loven, men du velger å fokusere på dem som IKKE gjør det. Anonymous poster hash: 7249f...88e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/3/#findComment-147175389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Antarctica Skrevet 3. mai 2015 #57 Del Skrevet 3. mai 2015 Har du fått blod på tann for kattehatet dott igjen nå? Jeg blir både sint og trist av dine holdninger!Anonymous poster hash: ac452...ef7 Drit nå i å komme med personfokusert sutring. Grow up. Jeg gidder ikke diskutere med folk som ikke har andre argumenter enn merkelapper.Det er da litt spesielt at du ignorerer alle poengene til folk i denne tråden. For en som alltid kritiserer stråmann-taktikken så har du jo ikke gjort noe annet i denne tråden. Anonymous poster hash: 7249f...88e Hei,din mening om meg er irrelevant for tråden her. De poengene du viser til er kun av interesse hvis de bygger på at folk skal ta ansvar for de dyra de bringer i hus. Men diskusjonen her koker ned til at visse dyreeiere syns det er OK å slippe dem fri, og likevel klage over at andre gjør det samme. Det er ikke en holdning jeg kan ta inn, så ja, den ignorerer jeg, det er et alt for dumt standpunkt. Men hvis du heller vil diskutere meg enn å diskutere sak, syns jeg du skal ta det på PM. Det er dårlig stil å kuppe tråden.Igjen: Det er ikke ulovlig å ha katter løse. Det ER derimot ulovlig å ha hunder løse. Det er alt du bør vite og er du uenig får du stille til valg eller noe. Anonymous poster hash: 7249f...88e Javisst, det gjør jeg da også.Og driver lobbyvirksomhet her. Du vet, at en lov ikke er skrevet ennå, betyr ikke at tanken ikke er tenkt. At katter "kan" slippes løs er et fortolkningsspørsmål av dyrevelferdsloven. Egentlig er det meste av moderne kjæledyrhold direkte dårlig gjort mot dyrene det gjelder. Og det kommer jeg til å fortsette å si høyt, i alle sammenhenger, selv om lovverket ikke er så strengt som jeg kunne ønske. Hvorfor skulle jeg ikke gjøre det? Man skal da spre de holdninger man står for, og ønske å overtale andre. Hvis ikke, står man ikke for dem. Problemet er at her snakker HI om at hun bryter loven, men du velger å fokusere på dem som IKKE gjør det. Anonymous poster hash: 7249f...88e Jesus. Igjen, jeg er ikke politi, og legger meg ikke borti hve HI gjør. Hun bryter heller ikke loven, teknisk sett, hvis hun bare er skyld i en forsømmelse (lavt gjerde, som hun nå skal gjøre større, hvis du har lest innleggene? Eller er det KUN min person som er av interesse for deg i tråden her?) Hvor mitt fokus er, har du liten påvirkning på. Jeg velger å fokusere på AKKURAT det jeg er mest opptatt av, og det er null du kan gjøre med det. Jeg skiter i hvem som bryter loven, sånn i sin alminnelighet, jeg har mer enn nok med å følge den selv. Det jeg ikke skiter i, er den generelle holdningen omkring kjæledyrhold generelt og kattehold spesielt i Norge. At noe er lov betyr ikke at det er greit å gjøre. At folk i utgangspunktet følger lover er grunnfjellet. At de i tillegg bruker huet er det neste man kan forvente, men det slår ikke alltid til. I alle fall ikke når de får noe pelskledd i hus. Fornøyd? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/3/#findComment-147175585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #58 Del Skrevet 3. mai 2015 lol visste lite om katt vs hund stemingen her inne før jeg postet. Men takk for svar! Naboen ble veldig flau da vi fortalte om kattene hans som driter overalt i hagen vår, og han beklaget at han hadde vært så brysk angående hundene. Samtidig forklarte han at han er redd for hunder og at det var derfor han reagerte som han gjorde. Vi ordner ordentlig gjerde rundt tomta, har hatt det i tankene lenge nå, av sikkerhetsmessige grunner er det best for hundene våres også. Alt ordner seg med andre ord. Ikke no hund katt krangel her i gården mer. Men team hund for alltid! -HI Anonymous poster hash: 2aa8a...72a Her har mange noe å lære. Det beste er som regel å ta det opp med den det gjelder, ellers vet de jo ikke om problemet. Bra gjort, hi. Vi har selv katt som gjør fra seg på vår egen tomt. Håper virkelig at naboene gir beskjed om det skulle være et problem at katten går i deres hager. Anonymous poster hash: 45738...f5f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/3/#findComment-147175629 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #59 Del Skrevet 3. mai 2015 Jeg syntes at du må få bedre kontroll på hunden din. Jeg syntes også katteeiere må få på plass en avføringsinnretning ute hos seg selv slik at kattene ikke driter hvor folk ferdes eller hos naboen. Jeg syntes katteeiere som ikke har oppdratt kattene til å drite hjemme er hensynsløse, og jeg syntes det bør være båndtvang på katter også. Hvorfor skal vi andre belemres og ha jobb med andres dyr? Anonymous poster hash: 5b24c...c73 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/3/#findComment-147175767 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå