2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 23. april 2015 #26 Del Skrevet 23. april 2015 Rak opp all dritten og avlever det på trappen hans. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/2/#findComment-147156172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #27 Del Skrevet 23. april 2015 Oioioi, HI, du stikker handa i vepsebolet her! På DiB er det katter som gjelder, det må du vite en gang for alle. Om så katta kommer inn og skiter i senga di, så er du sjøl skyld i det, og bør by den en skål vann og mat for bryet. Forstå det den som kan.Båndtvang eller ikke, jeg har også reagert på at det er så dårlig stemning rettet mot hunder her inne. Er ikke selv den store dyreelskeren, men har hatt både hund og katt. Føler meg mye tryggere på en hund, den kan du kommunisere bedre med enn en katt pluss at hunder gjerne vil være kompis. Katter... Nei vet ikke men jeg får følelsen av at den hadde drept og spist meg bare den var litt større Men gode museutryddere, det er de. Anonymous poster hash: 25cfa...957 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/2/#findComment-147156173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Antarctica Skrevet 23. april 2015 #28 Del Skrevet 23. april 2015 Dét er nå ellers en myte, da. Katter som fôres i de dimensjoner vi gjør her i i-landene har ikke behov for å jakte. De utrydder bare de få musene de gidder å ta som underholdning. Måtte de leve av det, ville det være noe ganske annet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/2/#findComment-147156175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #29 Del Skrevet 23. april 2015 Det er vel litt forskjell på litt kattebæsj og det potesielt dødelige utfallet om bikkja di får tak i katten til naboen?Det er båndtvang. Enkelt og greit. Du har tydeligvis ikke kontroll på dyret ditt. Hva gjør du om kattene tar igjen og skader hunden din? Be naboen din kjøpe gå-vekk spray slik at kattene holder seg unna, eventuelt bruk sitrusskall.Anonymous poster hash: 7249f...88e Utifra det HI skriver så er hunden mindre en katta. Så her er vel faren for alvorlig kvestelse av hunden større en at hunden tar livet av katta...Anonymous poster hash: 5915f...060 Nja... Jeg har sett et barn etter å ha blitt angrepet av en liten bikkje, og det var ikke pent. Anonymous poster hash: 7249f...88e Jeg har sett naboens katt angripe min fireåring i sandkassen - i VÅR hage. Heller ikke noe pent syn, men du vet, katter "må" jo få gå fritt, og folk i tettbygd strøk "må" jo ha katt... Kjære vene... Se på statistikkene. Det er hunder som dreper og skader flest barn, ikke katter. Det er ikke andres skyld at du hater katter. Anonymous poster hash: 7249f...88e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/2/#findComment-147156487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Antarctica Skrevet 23. april 2015 #30 Del Skrevet 23. april 2015 Det er vel litt forskjell på litt kattebæsj og det potesielt dødelige utfallet om bikkja di får tak i katten til naboen?Det er båndtvang. Enkelt og greit. Du har tydeligvis ikke kontroll på dyret ditt. Hva gjør du om kattene tar igjen og skader hunden din? Be naboen din kjøpe gå-vekk spray slik at kattene holder seg unna, eventuelt bruk sitrusskall.Anonymous poster hash: 7249f...88e Utifra det HI skriver så er hunden mindre en katta. Så her er vel faren for alvorlig kvestelse av hunden større en at hunden tar livet av katta...Anonymous poster hash: 5915f...060 Nja... Jeg har sett et barn etter å ha blitt angrepet av en liten bikkje, og det var ikke pent. Anonymous poster hash: 7249f...88e Jeg har sett naboens katt angripe min fireåring i sandkassen - i VÅR hage. Heller ikke noe pent syn, men du vet, katter "må" jo få gå fritt, og folk i tettbygd strøk "må" jo ha katt... Kjære vene...Se på statistikkene. Det er hunder som dreper og skader flest barn, ikke katter. Det er ikke andres skyld at du hater katter. Anonymous poster hash: 7249f...88e Jo, de som slipper katter løs i området her er skyld i at jeg blir negativ til katter. Så lenge de befant seg på avstand hadde jeg ingen følelser for dem. Jeg har ikke hund, så statistikken interesserer meg ellers null. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/2/#findComment-147156501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #31 Del Skrevet 23. april 2015 Dét er nå ellers en myte, da. Katter som fôres i de dimensjoner vi gjør her i i-landene har ikke behov for å jakte. De utrydder bare de få musene de gidder å ta som underholdning. Måtte de leve av det, ville det være noe ganske annet.Du tar grundig feil (tydelig at du uttaler deg om noe du er kunnskapsløs om..), kattens behov for å jakte er instinktiv; det er en grunnleggende del av det å være katt. Det er stort sett det katter gjør og lever for, hva de får av mat ellers har null å si. Behovet er alltid der. Dessuten, spiser de heller mus og fugler de har fanget selv fremfor boksemat. Bortsett fra enkelte som ikke spiser det. Anonymous poster hash: fad2e...d95 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/2/#findComment-147156503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Antarctica Skrevet 23. april 2015 #32 Del Skrevet 23. april 2015 (endret) Dét er nå ellers en myte, da. Katter som fôres i de dimensjoner vi gjør her i i-landene har ikke behov for å jakte. De utrydder bare de få musene de gidder å ta som underholdning. Måtte de leve av det, ville det være noe ganske annet.Du tar grundig feil (tydelig at du uttaler deg om noe du er kunnskapsløs om..), kattens behov for å jakte er instinktiv; det er en grunnleggende del av det å være katt. Det er stort sett det katter gjør og lever for, hva de får av mat ellers har null å si. Behovet er alltid der. Dessuten, spiser de heller mus og fugler de har fanget selv fremfor boksemat. Bortsett fra enkelte som ikke spiser det. Anonymous poster hash: fad2e...d95 OK, da sier vi det sånn. De er kjempeflinke til å jakte. Bortsett fra de som er så degenererte at de har instinktstap, da. Men du vet, det blir det faktisk ikke noe bedre av. http://www.nrk.no/trondelag/_-katter-er-uonska-i-norsk-natur-1.10892310 Endret 23. april 2015 av Pashla&pashlingene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/2/#findComment-147156516 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #33 Del Skrevet 23. april 2015 Kjipt, men han har vel lovverket på sin side?? Helt sikkert. Men sånn naboforhold messig er det jo ikke ok at han klikker for at hundene løper etter katten hans over dit de få gangene de oppdager at katten er her i hagen med tanke på at katten hans slenger rundt her og driter hver dag. Den driter også aller helst i grønnsakshagen vår. Ekstra kos. -HI Anonymous poster hash: 2aa8a...72a Jepp. Hundeloven. Katter har man intet ansvar for, mens det er ganske strengt regulert ift hunder. Anonymous poster hash: cec5e...327 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/2/#findComment-147156543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #34 Del Skrevet 23. april 2015 Det er vel litt forskjell på litt kattebæsj og det potesielt dødelige utfallet om bikkja di får tak i katten til naboen?Det er båndtvang. Enkelt og greit. Du har tydeligvis ikke kontroll på dyret ditt. Hva gjør du om kattene tar igjen og skader hunden din? Be naboen din kjøpe gå-vekk spray slik at kattene holder seg unna, eventuelt bruk sitrusskall.Anonymous poster hash: 7249f...88e Utifra det HI skriver så er hunden mindre en katta. Så her er vel faren for alvorlig kvestelse av hunden større en at hunden tar livet av katta...Anonymous poster hash: 5915f...060 Nja... Jeg har sett et barn etter å ha blitt angrepet av en liten bikkje, og det var ikke pent. Anonymous poster hash: 7249f...88e Jeg har sett naboens katt angripe min fireåring i sandkassen - i VÅR hage. Heller ikke noe pent syn, men du vet, katter "må" jo få gå fritt, og folk i tettbygd strøk "må" jo ha katt... Kjære vene...Se på statistikkene. Det er hunder som dreper og skader flest barn, ikke katter. Det er ikke andres skyld at du hater katter. Anonymous poster hash: 7249f...88e Jo, de som slipper katter løs i området her er skyld i at jeg blir negativ til katter. Så lenge de befant seg på avstand hadde jeg ingen følelser for dem. Jeg har ikke hund, så statistikken interesserer meg ellers null. Det burde da interessere deg at det er HI som bryter loven her. IKKE naboen. Anonymous poster hash: 7249f...88e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/2/#findComment-147156602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #35 Del Skrevet 23. april 2015 Når folk har katter løs ute, burde de selv sørge for å lage til ett sted katten vil gå på do i egen hage, eller gå å plukke opp driten i naboene sin hage ! Anonymous poster hash: 6eb31...260 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/2/#findComment-147156611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #36 Del Skrevet 23. april 2015 Jeg har katter som går ute og når de gjør det, så aner jeg ikke hva de driver med. Jeg både tror og håper de driter i skogholtet og ellers oppfører seg trivelig mot naboene. Om de IKKE gjør det, så håper jeg ( mest for naboenes skyld) at de berørte naboene tar kontakt og gir meg skikkelig beskjed, så skal vi da alltids finne en løsning! Mitt tips er altså; snakk med naboen din på en skikkelig måte. Anonymous poster hash: d358b...558 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/2/#findComment-147156843 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Antarctica Skrevet 23. april 2015 #37 Del Skrevet 23. april 2015 Det er vel litt forskjell på litt kattebæsj og det potesielt dødelige utfallet om bikkja di får tak i katten til naboen?Det er båndtvang. Enkelt og greit. Du har tydeligvis ikke kontroll på dyret ditt. Hva gjør du om kattene tar igjen og skader hunden din? Be naboen din kjøpe gå-vekk spray slik at kattene holder seg unna, eventuelt bruk sitrusskall.Anonymous poster hash: 7249f...88e Utifra det HI skriver så er hunden mindre en katta. Så her er vel faren for alvorlig kvestelse av hunden større en at hunden tar livet av katta...Anonymous poster hash: 5915f...060 Nja... Jeg har sett et barn etter å ha blitt angrepet av en liten bikkje, og det var ikke pent. Anonymous poster hash: 7249f...88e Jeg har sett naboens katt angripe min fireåring i sandkassen - i VÅR hage. Heller ikke noe pent syn, men du vet, katter "må" jo få gå fritt, og folk i tettbygd strøk "må" jo ha katt... Kjære vene...Se på statistikkene. Det er hunder som dreper og skader flest barn, ikke katter. Det er ikke andres skyld at du hater katter. Anonymous poster hash: 7249f...88e Jo, de som slipper katter løs i området her er skyld i at jeg blir negativ til katter. Så lenge de befant seg på avstand hadde jeg ingen følelser for dem. Jeg har ikke hund, så statistikken interesserer meg ellers null. Det burde da interessere deg at det er HI som bryter loven her. IKKE naboen. Anonymous poster hash: 7249f...88e Hvorfor i alle dager skulle det interessere meg?! Jeg er ikke politi. Og har heller aldri opplevd noen naboer som slipper hunder løs. Mine naboer passer på hundene sine, og det er da også normen i hele landet. Mens normen for katteeiere er å slippe dem rett ut uten å lure på hvor de går. At det ikke omfattes av samme lov som hundene, er det likevel ikke OK. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/2/#findComment-147156902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktavia Skrevet 23. april 2015 #38 Del Skrevet 23. april 2015 Det finnes et middel som heter Pissvekk, usikker på skrive måten. Tysk. Lukter noe helt jævlig. .. Blandes med vann. Spraye over alt. . Slik ble vi kvitt katte piss og dritt. Men er plenen stor.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/2/#findComment-147156920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
scarecrow2011 Skrevet 23. april 2015 #39 Del Skrevet 23. april 2015 Det enkleste er vel å gjerde inn Hagen og ha hunden din løs der. Den får gå løs og jage evt katteintrengere og du slipper kattedrit. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/2/#findComment-147156956 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #40 Del Skrevet 24. april 2015 Det er vel litt forskjell på litt kattebæsj og det potesielt dødelige utfallet om bikkja di får tak i katten til naboen?Det er båndtvang. Enkelt og greit. Du har tydeligvis ikke kontroll på dyret ditt. Hva gjør du om kattene tar igjen og skader hunden din? Be naboen din kjøpe gå-vekk spray slik at kattene holder seg unna, eventuelt bruk sitrusskall.Anonymous poster hash: 7249f...88e Utifra det HI skriver så er hunden mindre en katta. Så her er vel faren for alvorlig kvestelse av hunden større en at hunden tar livet av katta...Anonymous poster hash: 5915f...060 Nja... Jeg har sett et barn etter å ha blitt angrepet av en liten bikkje, og det var ikke pent. Anonymous poster hash: 7249f...88e Jeg har sett naboens katt angripe min fireåring i sandkassen - i VÅR hage. Heller ikke noe pent syn, men du vet, katter "må" jo få gå fritt, og folk i tettbygd strøk "må" jo ha katt...Kjære vene...Se på statistikkene. Det er hunder som dreper og skader flest barn, ikke katter. Det er ikke andres skyld at du hater katter. Anonymous poster hash: 7249f...88e Jo, de som slipper katter løs i området her er skyld i at jeg blir negativ til katter. Så lenge de befant seg på avstand hadde jeg ingen følelser for dem. Jeg har ikke hund, så statistikken interesserer meg ellers null. Det burde da interessere deg at det er HI som bryter loven her. IKKE naboen. Anonymous poster hash: 7249f...88e Hvorfor i alle dager skulle det interessere meg?! Jeg er ikke politi. Og har heller aldri opplevd noen naboer som slipper hunder løs. Mine naboer passer på hundene sine, og det er da også normen i hele landet. Mens normen for katteeiere er å slippe dem rett ut uten å lure på hvor de går. At det ikke omfattes av samme lov som hundene, er det likevel ikke OK. Nei, selvfølgelig interesserer det deg ikke.... Jeg har alltid vært borti motsatt problem, uten at jeg setter merkelapper på alle hundeeiere og sier det er "normen". Anonymous poster hash: 7249f...88e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/2/#findComment-147159396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Antarctica Skrevet 25. april 2015 #41 Del Skrevet 25. april 2015 Det er vel litt forskjell på litt kattebæsj og det potesielt dødelige utfallet om bikkja di får tak i katten til naboen?Det er båndtvang. Enkelt og greit. Du har tydeligvis ikke kontroll på dyret ditt. Hva gjør du om kattene tar igjen og skader hunden din? Be naboen din kjøpe gå-vekk spray slik at kattene holder seg unna, eventuelt bruk sitrusskall.Anonymous poster hash: 7249f...88e Utifra det HI skriver så er hunden mindre en katta. Så her er vel faren for alvorlig kvestelse av hunden større en at hunden tar livet av katta...Anonymous poster hash: 5915f...060 Nja... Jeg har sett et barn etter å ha blitt angrepet av en liten bikkje, og det var ikke pent. Anonymous poster hash: 7249f...88e Jeg har sett naboens katt angripe min fireåring i sandkassen - i VÅR hage. Heller ikke noe pent syn, men du vet, katter "må" jo få gå fritt, og folk i tettbygd strøk "må" jo ha katt...Kjære vene...Se på statistikkene. Det er hunder som dreper og skader flest barn, ikke katter. Det er ikke andres skyld at du hater katter. Anonymous poster hash: 7249f...88e Jo, de som slipper katter løs i området her er skyld i at jeg blir negativ til katter. Så lenge de befant seg på avstand hadde jeg ingen følelser for dem. Jeg har ikke hund, så statistikken interesserer meg ellers null. Det burde da interessere deg at det er HI som bryter loven her. IKKE naboen. Anonymous poster hash: 7249f...88e Hvorfor i alle dager skulle det interessere meg?! Jeg er ikke politi. Og har heller aldri opplevd noen naboer som slipper hunder løs. Mine naboer passer på hundene sine, og det er da også normen i hele landet. Mens normen for katteeiere er å slippe dem rett ut uten å lure på hvor de går. At det ikke omfattes av samme lov som hundene, er det likevel ikke OK. Nei, selvfølgelig interesserer det deg ikke.... Jeg har alltid vært borti motsatt problem, uten at jeg setter merkelapper på alle hundeeiere og sier det er "normen". Anonymous poster hash: 7249f...88e Påstår du seriøst at FLERE katteeiere enn hundeeiere lufter dyret sitt i bånd? Påstår du seriøst at FLERE hundeeiere enn katteeiere lufter dyret sitt ved å slippe det rett ut uten tilsyn? Da bor ikke vi i samme land - eller så juger du. Eller du ignorerer din elskede statistikklesning, da. Jeg har verken katt eller hund, men jeg har to øyne i hodet, og det er alt man trenger for å registrere at det ansees som OK å ikke ha tilsyn med katta utendørs. Med hunden ansees det ikke som OK. Man kan observere at det innimellom fins hunder som har slitt seg eller enkeltpersoner som syns den kan løpe løs, men at et dur rutinemessig luftes via totalt frislipp, det gjelder bare én dyreart i Norge, og det er katt. Stikk fingeren i jorda! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/2/#findComment-147159446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pobie Skrevet 25. april 2015 #42 Del Skrevet 25. april 2015 Uansett hva naboen har gjort, har du ikke lov til å la hundene dine løpe over på hans eiendom. Hvis hundene skal være løs, må du ha kontroll på dem til enhver tid. Kjipt at katten bæsjer hos deg, men han har loven på sin side, og personlig synes jeg ikke noe om hundeeiere som lar hundene sine jage katter og/eller løpe inn på andres eiendom. Har både hunder og katter selv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/2/#findComment-147159448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #43 Del Skrevet 25. april 2015 Enig med siste. Hunden din har du ikke lov til å la løpe i naboens hage . Du kan irritere deg over kattedritt så mye du vil men du har altså ikke lov til å la hunden løpe fritt. Hadde fanget hunden din jeg og meldt den som løshund så måtte du betalt penger hver gang det skjedde. Og du med katten angrep ungen din... Jaaada katter kan en sjelden gang gjøre litt skade , men ta en titt på statstikk ang hundeangrep og skadeomfang da iforhold til kloringen? som katten gjorde på ditt barn i sandkassa.... Anonymous poster hash: 41748...62e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/2/#findComment-147159645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #44 Del Skrevet 25. april 2015 Jeg hadde gjerdet inn hagen jeg. Da kan du ha hunden lovlig løs og antagelig blir katteproblemet borte også. Har ikke katter i hagen lengre vi etter at vi gjerdet inn fordi vi skaffet oss hund. Deilig for bikkja å kunne være løs ute i hagen. OG dere som påstår at HI ikke har peiling på forskjell på hunder og katter. Selvsagt vet hun det, men er lite interessert i å ha kattepiss på trappa og at de graver opp blomsterbedene for å gjøre fra seg (det er ihvertfall min erfaring med naboens katter) Anonymous poster hash: b3b8a...750 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/2/#findComment-147159825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #45 Del Skrevet 28. april 2015 Det er vel litt forskjell på litt kattebæsj og det potesielt dødelige utfallet om bikkja di får tak i katten til naboen?Det er båndtvang. Enkelt og greit. Du har tydeligvis ikke kontroll på dyret ditt. Hva gjør du om kattene tar igjen og skader hunden din? Be naboen din kjøpe gå-vekk spray slik at kattene holder seg unna, eventuelt bruk sitrusskall.Anonymous poster hash: 7249f...88e Utifra det HI skriver så er hunden mindre en katta. Så her er vel faren for alvorlig kvestelse av hunden større en at hunden tar livet av katta...Anonymous poster hash: 5915f...060 Nja... Jeg har sett et barn etter å ha blitt angrepet av en liten bikkje, og det var ikke pent. Anonymous poster hash: 7249f...88e Jeg har sett naboens katt angripe min fireåring i sandkassen - i VÅR hage. Heller ikke noe pent syn, men du vet, katter "må" jo få gå fritt, og folk i tettbygd strøk "må" jo ha katt...Kjære vene...Se på statistikkene. Det er hunder som dreper og skader flest barn, ikke katter. Det er ikke andres skyld at du hater katter. Anonymous poster hash: 7249f...88e Jo, de som slipper katter løs i området her er skyld i at jeg blir negativ til katter. Så lenge de befant seg på avstand hadde jeg ingen følelser for dem. Jeg har ikke hund, så statistikken interesserer meg ellers null. Det burde da interessere deg at det er HI som bryter loven her. IKKE naboen. Anonymous poster hash: 7249f...88e Hvorfor i alle dager skulle det interessere meg?! Jeg er ikke politi. Og har heller aldri opplevd noen naboer som slipper hunder løs. Mine naboer passer på hundene sine, og det er da også normen i hele landet. Mens normen for katteeiere er å slippe dem rett ut uten å lure på hvor de går. At det ikke omfattes av samme lov som hundene, er det likevel ikke OK. Nei, selvfølgelig interesserer det deg ikke.... Jeg har alltid vært borti motsatt problem, uten at jeg setter merkelapper på alle hundeeiere og sier det er "normen". Anonymous poster hash: 7249f...88e Påstår du seriøst at FLERE katteeiere enn hundeeiere lufter dyret sitt i bånd? Påstår du seriøst at FLERE hundeeiere enn katteeiere lufter dyret sitt ved å slippe det rett ut uten tilsyn? Da bor ikke vi i samme land - eller så juger du. Eller du ignorerer din elskede statistikklesning, da. Jeg har verken katt eller hund, men jeg har to øyne i hodet, og det er alt man trenger for å registrere at det ansees som OK å ikke ha tilsyn med katta utendørs. Med hunden ansees det ikke som OK. Man kan observere at det innimellom fins hunder som har slitt seg eller enkeltpersoner som syns den kan løpe løs, men at et dur rutinemessig luftes via totalt frislipp, det gjelder bare én dyreart i Norge, og det er katt. Stikk fingeren i jorda! Jeg sa ingenting om bånd. Jeg sier at der jeg bor er hunder et større problem enn katter. Jeg har aldri opplevd at katter har driti på plenen eller bråket utenfor verdaen, men jeg har opplevd det med hunder. Som Pobie sier, som er mitt poeng også: Hundeeieren er den som bryter loven, IKKE katteeieren. Anonymous poster hash: 7249f...88e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/2/#findComment-147166031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #46 Del Skrevet 28. april 2015 Oioioi, HI, du stikker handa i vepsebolet her! På DiB er det katter som gjelder, det må du vite en gang for alle. Om så katta kommer inn og skiter i senga di, så er du sjøl skyld i det, og bør by den en skål vann og mat for bryet. Forstå det den som kan.Mens på kvinneguiden, mener de at hunder er mer verdt enn barn. Forstå det den som kan! Anonymous poster hash: fad2e...d95 Haha! Tror jeg må bytte forum! Har vist havna feil😉 Anonymous poster hash: 8d79a...2d3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/2/#findComment-147166207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #47 Del Skrevet 28. april 2015 Det er vel litt forskjell på litt kattebæsj og det potesielt dødelige utfallet om bikkja di får tak i katten til naboen?Det er båndtvang. Enkelt og greit. Du har tydeligvis ikke kontroll på dyret ditt. Hva gjør du om kattene tar igjen og skader hunden din? Be naboen din kjøpe gå-vekk spray slik at kattene holder seg unna, eventuelt bruk sitrusskall.Anonymous poster hash: 7249f...88e Utifra det HI skriver så er hunden mindre en katta. Så her er vel faren for alvorlig kvestelse av hunden større en at hunden tar livet av katta...Anonymous poster hash: 5915f...060 Nja... Jeg har sett et barn etter å ha blitt angrepet av en liten bikkje, og det var ikke pent. Anonymous poster hash: 7249f...88e Jeg har sett naboens katt angripe min fireåring i sandkassen - i VÅR hage. Heller ikke noe pent syn, men du vet, katter "må" jo få gå fritt, og folk i tettbygd strøk "må" jo ha katt...Kjære vene...Se på statistikkene. Det er hunder som dreper og skader flest barn, ikke katter. Det er ikke andres skyld at du hater katter. Anonymous poster hash: 7249f...88e Jo, de som slipper katter løs i området her er skyld i at jeg blir negativ til katter. Så lenge de befant seg på avstand hadde jeg ingen følelser for dem. Jeg har ikke hund, så statistikken interesserer meg ellers null. Det burde da interessere deg at det er HI som bryter loven her. IKKE naboen. Anonymous poster hash: 7249f...88e Hvorfor i alle dager skulle det interessere meg?! Jeg er ikke politi. Og har heller aldri opplevd noen naboer som slipper hunder løs. Mine naboer passer på hundene sine, og det er da også normen i hele landet. Mens normen for katteeiere er å slippe dem rett ut uten å lure på hvor de går. At det ikke omfattes av samme lov som hundene, er det likevel ikke OK. Nei, selvfølgelig interesserer det deg ikke....Jeg har alltid vært borti motsatt problem, uten at jeg setter merkelapper på alle hundeeiere og sier det er "normen". Anonymous poster hash: 7249f...88e Påstår du seriøst at FLERE katteeiere enn hundeeiere lufter dyret sitt i bånd?Påstår du seriøst at FLERE hundeeiere enn katteeiere lufter dyret sitt ved å slippe det rett ut uten tilsyn? Da bor ikke vi i samme land - eller så juger du. Eller du ignorerer din elskede statistikklesning, da. Jeg har verken katt eller hund, men jeg har to øyne i hodet, og det er alt man trenger for å registrere at det ansees som OK å ikke ha tilsyn med katta utendørs. Med hunden ansees det ikke som OK. Man kan observere at det innimellom fins hunder som har slitt seg eller enkeltpersoner som syns den kan løpe løs, men at et dur rutinemessig luftes via totalt frislipp, det gjelder bare én dyreart i Norge, og det er katt. Stikk fingeren i jorda! Har du fått blod på tann for kattehatet dott igjen nå? Jeg blir både sint og trist av dine holdninger! Anonymous poster hash: ac452...ef7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/2/#findComment-147166242 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #48 Del Skrevet 28. april 2015 lol visste lite om katt vs hund stemingen her inne før jeg postet. Men takk for svar! Naboen ble veldig flau da vi fortalte om kattene hans som driter overalt i hagen vår, og han beklaget at han hadde vært så brysk angående hundene. Samtidig forklarte han at han er redd for hunder og at det var derfor han reagerte som han gjorde. Vi ordner ordentlig gjerde rundt tomta, har hatt det i tankene lenge nå, av sikkerhetsmessige grunner er det best for hundene våres også. Alt ordner seg med andre ord. Ikke no hund katt krangel her i gården mer. Men team hund for alltid! -HI Anonymous poster hash: 2aa8a...72a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/2/#findComment-147166450 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Antarctica Skrevet 29. april 2015 #49 Del Skrevet 29. april 2015 Har du fått blod på tann for kattehatet dott igjen nå? Jeg blir både sint og trist av dine holdninger! Anonymous poster hash: ac452...ef7 Drit nå i å komme med personfokusert sutring. Grow up. Jeg gidder ikke diskutere med folk som ikke har andre argumenter enn merkelapper. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/2/#findComment-147167838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #50 Del Skrevet 29. april 2015 Tenker naboen har rett. Det er båndtvang. Synes det er rart du har de løs om du ikke har kontroll. Skal vedde for at hvis hunden din løper bort til en hund i bånd og får bank vil du klandre den andre hundeeieren. Katter har lov å være løs, hunder ikke. Hater hundeeiere som deg. Du skulle ikke fått lov å eie hund. Anonymous poster hash: 90cd2...605 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144211137-naboen-sine-katter-driter-over-alt-i-hagen-v%C3%A5r-men-han-liker-d%C3%A5rlig-at/page/2/#findComment-147167881 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå