Gå til innhold

Oversikt over klær som er store/små i str?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det? Tenker på forskjellige merker og butikker.. Evt så kan dere komme med deres erfaring.

F.eks:

HM

Lindex

Nameit

Noa Noa

Cubus

Kappahl (Kax/Newbie)

Zara

Nextdirect

Molo

Mini Rodini

Me Too

Mini A Ture

Hust&Claire

Polarn O Pyret

Reflex

Joha

Lillelam

Nøstebarn

Reima

Abeko

Aya Naya

Bobo Choses

Celavi

Chicco

Didriksons

Ej sikke lej

Helly hansen

Stormberg

Bergans

How to kiss a frog

Hummel

Lilleba

Ida T

Isbjörn of Sweden

LIVLY

MarMar Copenhagen

Mikk-Line

Petit Bateau

Småfolk

Soft gallery

Wheat

Anonymous poster hash: 5eaf9...ce9

Skrevet

HM: normale til litt store, men kan variere.

Lindex: Litt store

Name it: Normale, men kan variere syns jeg, men heller store enn små

Cubus: Normale til store, noe kan har litt rare proporsjoner, f eks bodyene.

KappAhl: Newbie, små til normal. Kaxs, normale, men joggebuksene krymper en str i vask, genserene er normale, men krymper muligens også litt i vask. Kappahl ellers, litt stort i str.       

Hust & Claire: Store i str

Reflex, store, men kan ha litt rare proporsjoner

Joha, normale

Reima: Normal til litt store, kommer litt an på hva det er.

Dette er min erfaring. Tror ikke det finnes noen utarbeidet oversikt noen steder.

Anonymous poster hash: 1fdf7...8af
Skrevet

Zara : SMÅ i str !!! På barneklær iallfall (og sko). Kjøpte sko i str 34, de som kom tilsvarte rundt 32..

Skrevet

Isbjörn store

Petit Bateau små

Skrevet

reima er stor i str. synes jeg

Anonymous poster hash: 4aee9...b90
Skrevet

Newbie, Reflex og H&M syns jeg er håpløst små i str! Kaxs sine bodyer syns jeg er normale, mens buksene krymper både 1 og 2 str i vask... Reima er stort i str, og det samme med Cubus og Lindex. Eneste jeg styrer unna uansett merke er de bodyene som ikke har knapper oppe i halsen. De vier seg så ut i halsen etter et par vask, og det ser ut som babyen har på seg en skikkelig utringa genser... :P

Skrevet

Lilleba er STORE i str! De varer lenge før de blir for små. Min gutt er 3 år og bruker 104 i andre klær, mens i Lilleba sitt passer han enda 92 ;)

Skrevet

Jeg syns Devold er små i størrelsene, mens Reima er stor i størrelsene.

Anonymous poster hash: 355a6...cc8
Skrevet

Sønnen min er 1,5 år, han er lang i overkroppen, litt tykkere enn gjennomsnittet, men kort i bena. Så han bruker mest 86 i body men 80 i bukser. Alle barn er forskjellige, så det er egentlig vanskelig å anbefale andre butikker og klesmerker, man må prøve seg frem på sitt barn. Men jeg kan jo ramse opp vår erfaring.

Nameit - alt for smått siden han brukte str 50. Han fikk en bukse i 92 som passer nå, enda han egentlig bruker 80 i bukser

Kappahl - en del bodyer er for korte i lengden og buksene er for smale, i hvertfall de ta 3 og betal for 2. Det andre plaggene er litt små i str

Cubus - en del bodyer er og for korte men armene for store, buksene og annet er greit

H&M - Perfekt for min sønn

Lindex - Perfekt for min sønn.

Dette er så langt, kanskje det endrer seg når han vokser og endrer seg.

Anonymous poster hash: 00e67...140

Skrevet

Alt fransk er for minibarn.

Det er helt sant! Skulle kjøpe ballettdrakt til min nette 5-åring som er litt liten for alderen og måtte opp i str 12 år(!!?!). Da satt overdelen helt perfekt. Hun i butikken holdt opp en i str 6 år, og den ville nok passet til datteren min da hun var ca 1-1,5 år.

Anonymous poster hash: e6d2a...994

Skrevet

Hm og Cubus er normal i str. Lindex synes jeg er små i str når det gjelder barneklær-må alltid opp en str. Name it er stor i str, men smale i bredden.

Molo, Nova Star, polarn o pyret og lilleba er klær som holder lenge i str. Har fine oppbrettskanter o.l. Klær fra de merkene har ungene brukt i flere år, og er så bra kvalitet at de fint går i arv også.

Zara og petit b er smååååå i str. Må gå opp ihvertfall 2 str der.

Reflex er normal, Newbie er liten, Reima er litt stor.

Småfolk og mini rodini er normal.

Ida T og Ej sikke lei varierer litt synes jeg. Ej sikke lei kan ha såpass dårlig kvalitet på genser og body at de blir en ikkestr etterhvert. For brei og for kort f.eks.

Skrevet (endret)

Alt fransk er for minibarn.

Det er helt sant! Skulle kjøpe ballettdrakt til min nette 5-åring som er litt liten for alderen og måtte opp i str 12 år(!!?!). Da satt overdelen helt perfekt. Hun i butikken holdt opp en i str 6 år, og den ville nok passet til datteren min da hun var ca 1-1,5 år.

Anonymous poster hash: e6d2a...994

Hadde samme opplevelse med gaver, veldig trist for det franske besøket som hadde kjøpt nydelige klær og til og med tatt hensyn til at jeg sa barnet var stoooort for alderen (ikke i Norge, men jeg visste at franske barn var mindre) og kjøpt treårsstørrelse til ei lita tulle på knappe ett år. Fikk presset kjolen på kun for foto - men kunne aldri bruke den igjen.

Og Petit Bateau str 16 år til en på ti er heller ikke selvsagt...

Endret av sug lut
Skrevet

Name it er iallefall små i størrelsen, hvis det nå er snakk om babytøyet. De større størrelsene er normale synes jeg.  Pop er store i størrelsen, samme med reima. Hm er forholdsvis normale synes jeg da. 

Anonymous poster hash: a39d9...132
Skrevet

Name it er iallefall små i størrelsen, hvis det nå er snakk om babytøyet. De større størrelsene er normale synes jeg. Pop er store i størrelsen, samme med reima. Hm er forholdsvis normale synes jeg da.

Anonymous poster hash: a39d9...132

Nameit bodyer til babyer er helt jævli. Trangt!!! Kondomdrakt, stakkars små

Anonymous poster hash: 0c70d...c52

Skrevet

Name it sitt babytøy er helt grusomt!! Bodyene er rene kondomdrakta, og nesten alle buksene jeg finner utenom sparkebuksene er jo slimfit av alle ting?!

• 1 år senere...
Skrevet

Mini rodini yttertøy, stort eller lite i størrelsen? Blir 80 i vinterdress for smått for en på 12-16 mnd? 

Anonymous poster hash: 5eaf9...ce9
Skrevet

Hm: korte og brede overdeler, ok underdeler

KappAhl: normale, noe krymper mye

Lindex: endel bredt og kort i overdeler, underdeler normale

Name it: Lange og smale overdeler, ok underdeler

Reima: stor i størrelsen

Reflex: normal

Cubus: noe er veldig smått, annet normalt. Kan være korte i overdelene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...