Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så dumt for dere det ikke klaffet for denne mnd... Er helt sikker på at det ikke har klaffet her heller, så da møtes vi muligens til neste runde? hehe. Og til dere med masse symptomer, så spennende! Gledermeg til å lese om fortsettelsen :)

Jeg kom på noe i dag... Drikker dere kaffe mens dere prøver? Jeg er litt avhegig av det om morningen...drikker derfor litt hver dag. Lurer på om dette kan spille inn på at det tar tid å bli gravid? hva tror dere?

Fortsetter under...

Nå er dere nok lei av alle symptomene mine... skulle gjerne hatt en positiv test å vise til heller, men får ikke kjøpt test i dag i hvert fall.

Men jeg har fått lilla brystvorter, som om de er mer blodfylte! Ser også en tydelig blodåre over areola på det ene brystet. De pleier å være rosa og små. Synes det bare blir mer og mer tegn nå :popcorn: .

Mammatil2

Anonymous poster hash: 76d10...06f

Jeg synes det bare er gøy å følge deg Mammatil2 :) 

Jeg selv venter enda på tr, 4 dager over nå... Vurderer ny test, selvom negativ (på formiddagsurin) hos legen på tirsdag... Jeg pleier ikke å ha forsinket mens, men mulig kroppen har vært litt stressa etter at jeg plutselig fikk forstoppning (selv om jeg ikke føler stresset selv) :)

Endret av Morroklump1

Jeg var på do i stad og fikk blod på papiret! Er helt i sjokk ......er kjempe lei meg nå :( :(

Snakk om innbilte symptomer..

Jeg som hadde bestemt meg for å teste i dag :(

Mammatil2

Huff...sender en god klem til deg! jeg kjener nok helt til følelsen! har selv vært helt sikker på å være gravid, mange ganger pga symptomer... har blitt utrolig skuffa når tr dukker opp. Nå etter nesten 1 år, har jeg bestemt meg for at ingenting er symptomer, før testen er positiv.

Jeg var på do i stad og fikk blod på papiret! Er helt i sjokk ......er kjempe lei meg nå :( :(

Snakk om innbilte symptomer..

Jeg som hadde bestemt meg for å teste i dag :(

Mammatil2

Så synd!!! I dag har jeg den velkjente mensmagen.. Så tr dukker nok opp på ikm i morgen.. Som forventet😕

Så dumt for dere det ikke klaffet for denne mnd... Er helt sikker på at det ikke har klaffet her heller, så da møtes vi muligens til neste runde? hehe. Og til dere med masse symptomer, så spennende! Gledermeg til å lese om fortsettelsen :)

Jeg kom på noe i dag... Drikker dere kaffe mens dere prøver? Jeg er litt avhegig av det om morningen...drikker derfor litt hver dag. Lurer på om dette kan spille inn på at det tar tid å bli gravid? hva tror dere?

Jeg er også svært avhengig av kaffe om morgenen, og til vanlig drikker jeg altfor mye.. Men har forsøkt å kutte ned, så drikker 2-3 kopper på morgenen og ingenting (som oftest) resten av dagen😊

Annonse

Åååå nei så kjedelig at ekle tanten kom til deg og mammatil2.. Men i forhold til å lese om symptomer hos andre blir jeg ALDRI lei... He he.. I dag er det full tante rød hos meg, og jeg er allerede begynt å planlegge neste runde.. Skal ha dobbel pergo denne mnd og kvir meg litt, da jeg hadde en del bivirkninger sist. Men det er VEL verd det, dersom en spire kan bli resultatet..

Oi bør jeg kutte ned på kaffe? Jeg drikker MINST en kanne for dagen... Glemt dette siden sist jeg. Trodde det KUN var i selve sv skapet det ikke var bra med mer enn 2-3kopper?

Mammatil2 og dere andre som har fått tante rød: Vi satser på at juni er mnd for oss! Kjekt å ha noen å følge ihvertfall!!!

Så dumt for dere det ikke klaffet for denne mnd... Er helt sikker på at det ikke har klaffet her heller, så da møtes vi muligens til neste runde? hehe. Og til dere med masse symptomer, så spennende! Gledermeg til å lese om fortsettelsen :)

Jeg er også svært avhengig av kaffe om morgenen, og til vanlig drikker jeg altfor mye.. Men har forsøkt å kutte ned, så drikker 2-3 kopper på morgenen og ingenting (som oftest) resten av dagen

Ok, ca som meg da :) håper ikke det har noe påvirkning:)

Åååå nei så kjedelig at ekle tanten kom til deg og mammatil2.. Men i forhold til å lese om symptomer hos andre blir jeg ALDRI lei... He he.. I dag er det full tante rød hos meg, og jeg er allerede begynt å planlegge neste runde.. Skal ha dobbel pergo denne mnd og kvir meg litt, da jeg hadde en del bivirkninger sist. Men det er VEL verd det, dersom en spire kan bli resultatet..

Oi bør jeg kutte ned på kaffe? Jeg drikker MINST en kanne for dagen... Glemt dette siden sist jeg. Trodde det KUN var i selve sv skapet det ikke var bra med mer enn 2-3kopper?

Mammatil2 og dere andre som har fått tante rød: Vi satser på at juni er mnd for oss! Kjekt å ha noen å følge ihvertfall!!!

Jeg vet ikke, suns å ha lest noe om det...men skal høre med gyn når jeg skal dit :)

Lurer på om jeg har lest noe om at det ikke er bra med (for mye) kaffe siden koffein gjør at blodårene trekker seg sammen og at dette påvirker slimhinnene i livmora slik at det ikke er bra hverken i forbindelse med befruktning og når egget skal feste seg osv etter dette. Men husker ikke hvor jeg har lest det og jeg er ikke medisinsk kompetent. Har ikke vært veldig flink selv denne pp. Målet er å kun drikke maks 2 kopper kaffe hele dagen i prøveperioden og deretter kanskje kutte enda mer ned. Men sist gang jeg var gravid løste akkurat det seg greit da kaffe rett og slett smakte høgg.

Liten oppdatering herfra. Har jo egentlig hatt ikm på torsdag. Hatt veldig mensmage og begynte å spotte og tenkt at det ikke ble noe denne pp. Men så har denne spottingen nesten helt stoppet opp og tiden går. Ingen andre symptomer som kan tilsi graviditet, så mistenker egentlig at wild yam som jeg har prøvd denne pp har kødda til systemet for alvor. Har hørt om det fra andre. Kjøpte for sikkerhetsskyld en gt i dag og tok på ettermiddagsurin. Å jaggu det som kom det ikke en skyggestrek. Æsj altså. Hadde håpt på et ordentlig enten gravid eller ikke-gravid resultat. Men neida, ble midt imellom-resultat. Skulle hatt en gt til for å ta på morgenurin. Æsj! Er på besøk hos familie i helgen, så kan liksom ikke bare forsvinne og kjøpe ny test ubemerka. Får håpe jeg klarer å snike meg en tur imorgen og vurdere å ta på mandags morgen.

Annonse

Jeg ble fryktelig lei meg etter at jeg fikk mensen, men har en god og snill mann som trøstet meg, så det går bedre nå. Måtte liksom få ut skuffelsen.

Mensen og vondt er i hvert fall godt i gang her, så satser på juni ja :) 

Mammatil2

Og da dukket tanta opp her også.. Dette blir verre og verre for hver gang, enda jeg tror jeg er så forberedt

Jaja.. Pp 11 here we come...

Kjenner meg igjen....har hatt like mange pp vi åg. hvordan skal man greie å holde ut? Ikke så lett å holde motet oppe.

Og da dukket tanta opp her også.. Dette blir verre og verre for hver gang, enda jeg tror jeg er så forberedt

Kjenner meg igjen....har hatt like mange pp vi åg. hvordan skal man greie å holde ut? Ikke så lett å holde motet oppe.

Nei, begynner å bli vanskelig.. Nesten så man venter på 12 mnd, så kan man hvertfall få utredning og forhåpentligvis hjelp hvis det er noe problemer på lur.. Men får håpe det klaffer før det!😊

Nei, begynner å bli vanskelig.. Nesten så man venter på 12 mnd, så kan man hvertfall få utredning og forhåpentligvis hjelp hvis det er noe problemer på lur.. Men får håpe det klaffer før det!

Kan du ikke  spørre legen din om han kan sjekke fsh,østradiol,amh og progesterone.Så får du iallefall svar på om du har de rette verdiene der.Det har du sikkert ettersom du er ung.

Jeg har fått sjekket ut dette nå,men er kanskje lettere siden jeg er 40 år.

Fsh og østradiol skal sjekkes ut cd2-3,amh kan sjekkes ut i hele syklusen,og progesteron sjekkes ut 1 uke etter EL.

Fsh=eggkvalitet Amh=antall egg,Progesteron må du ha nok av for at egget skal feste seg.Viss ikke legen din vil gjøre disse blodprøvene kan du sikkert få en privat gynekolog til å gjøre det :)

Endret av attpåklattnr2

Nei, begynner å bli vanskelig.. Nesten så man venter på 12 mnd, så kan man hvertfall få utredning og forhåpentligvis hjelp hvis det er noe problemer på lur.. Men får håpe det klaffer før det!

Kan du ikke  spørre legen din om han kan sjekke fsh,østradiol,amh og progesterone.Så får du iallefall svar på om du har de rette verdiene der.Det har du sikkert ettersom du er ung.

Fsh og østradiol skal sjekkes ut cd2-3,amh kan sjekkes ut i hele syklusen,og progesteron sjekkes ut 1 uke etter EL.

Fsh=eggkvalitet Amh=antall egg,Progesteron må du ha nok av for at egget skal feste seg.Viss ikke legen din vil gjøre disse blodprøvene kan du sikkert få en privat gynekolog til å gjøre det :)

åi, så fint at du sa det... dette burde nok jeg åg sjekke.

6 dager over ikm i dag! Har ikke testet igjen, når jeg tenkte at ettersom legen sier at jeg ikke er gravid; så er jeg det ikke.

Noen som har erfaring med testing hos legen? Han testet nemlig på formiddagsurin på tirsdag (1 dag over ikm), kan denne vært feil? Har som sagt ikke testet igjen, når jeg har innstilt meg på at tr skal komme. Noe den ikke har gjort...

Jeg jobber som sykepleier på et legesenter og testene vi bruker hos oss slår faktisk senere ut enn vanlige billig strimler! Vi hadde en pasient som hadde fått flere positive billig tester hjemme, både på morgen og kveld urin, hun kom til oss for å få "bekreftet " svangerskap (noe som forøvrig er veldig tullete ettersom hjemmetester er minst like gode...), og den ble negativ. Ingen svak strek engang. Hun kom tilbake 3-4 dager senere og da ble den positiv hos oss også.

Med andre ord: kan Være en sjanse for at du er gravid dersom du testet tidlig hos legen, det kommer helt an på hvilke type hcg tester legesenteret bruker :-)

6 dager over ikm i dag! Har ikke testet igjen, når jeg tenkte at ettersom legen sier at jeg ikke er gravid; så er jeg det ikke.

Noen som har erfaring med testing hos legen? Han testet nemlig på formiddagsurin på tirsdag (1 dag over ikm), kan denne vært feil? Har som sagt ikke testet igjen, når jeg har innstilt meg på at tr skal komme. Noe den ikke har gjort...

Legen sin test kan være negativ og du kan fremdeles være gravid.Endel legesentere har tester hvor man må ha nokså høy hcg før de slår ut.Sist jeg var gravid så slo det ut på CB digital  9 dpo.Og ca 1 uke etterpå tok jeg test hos legen på morgenurin og da var det såvidt den var positiv.

Kan du ikke spørre legen din om han kan sjekke fsh,østradiol,amh og progesterone.Så får du iallefall svar på om du har de rette verdiene der.Det har du sikkert ettersom du er ung.

Takk for tips!😊 skulle jo ikke tro at det blr være noe problem å få tatt noen blodprøver bare.. Skal jammen meg høre om det er mulig å få gjort nå denne pp'en.. Har jo snart gått 1 år, så får spørre pent. Hvis ikke spørs det om det blir time på volvat ja.. Håper bare det ikke er revmatismen som gjør dette problematisk, får jo evnt ikke gjort så mye annet enn å vente og se da vil jeg tro! Men krysser fingra for at alt ser bra ut, og at det er noe som kan "fikses" hvis det er noen problemer😊

Klarte å lure meg unna og har kjøpt 2 gt tester av type rfsu. (Samme som i går.) Måtte svi av en med en gang og sparer den andre til morgenurin. Står nå her med en test som jeg tror er positiv. Jf en strek er en strek. Streken er litt sterkere enn den jeg tok i går. Men får meg fortsatt ikke helt til å tro det så venter med å slippe jubelen løs til i morgen. Can't wait! Føler meg ikke gravid, ingen symptomer. Men om jeg er det; er det slik at man kan få mindre symptomer på svangerskap med jenter? Har lyst på jente som nr 2 siden vi har gutt fra før.

Klarte å lure meg unna og har kjøpt 2 gt tester av type rfsu. (Samme som i går.) Måtte svi av en med en gang og sparer den andre til morgenurin. Står nå her med en test som jeg tror er positiv. Jf en strek er en strek. Streken er litt sterkere enn den jeg tok i går. Men får meg fortsatt ikke helt til å tro det så venter med å slippe jubelen løs til i morgen. Can't wait! Føler meg ikke gravid, ingen symptomer. Men om jeg er det; er det slik at man kan få mindre symptomer på svangerskap med jenter? Har lyst på jente som nr 2 siden vi har gutt fra før.

Så gøy! Gleder meg til å høre imorgen. Krysser fingrene for deg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...