Gå til innhold

Hvordan få bort vorte eller loktorn under foten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd å fryse det jeg antar er en vorte flere ganger, men den blir ikke borte. I midten er det en hard, spiss klump som vokser ut inn i foten igjen. Det er sitter sånn til at det er vondt å gå på. Har du råd, tips eller noe annet lurt jeg kan finne på for å bli kvitt dette?

Anonymous poster hash: 16a5a...56e

Fortsetter under...

Skrevet

Plaster fåes kjøpt på apoteket. Pleier å hjelpe.

Skrevet (endret)

Vortemiddel på flaske på apotek. Vidundermiddel.

Bare av nysgjerrighet: Har du vært hos lege og fryst, eller gjort det selv?

Endret av Tro smo konosoro
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Da jeg hadde vorte under forten klippet jeg først av den harde huden, så brukte jeg en nål til å dra ut alle de sorte prikkene og renset med sprit. Det funka hver gang, ikke hatt det siden jeg var 16, også gjort det samme på mine barn og de har ikke hatt det på flere år nå.

MEN, jeg er ikke lege, så jeg påtar meg ikke noe ansvar for denne type "behandling" :P

Skrevet

Jeg har fryst selv, boksen fåes kjøpt på spott og en behandlingen tok den andre vorten jeg hadde.

Skal prøve å "åpne" vorten mer å se om et hjelper da fotpleieren skulle ha 2500kr siden det var meg... Fint å bo på et lite sted😏

Skrevet

Jeg har prøvd vortemiddel og frysing både hjemme og hos legen uten særlig hell. Her kommer tipset mitt, som virkelig fungerer:

Tea tree oil (som fås kjøpt på apotek) tar både vorter og liktorner. Klipp en bit av en bomullspad, samme str som vorta/ liktornen, dynk den med tea tree og legg den på vorta/liktornen (fjern gjerne hard hud først, f eks med en fotfil), legg over en bit med glad pack/ plasfilm, og tape fast med plastertape. La den sitte på noen dager, skift ved behov. Vorta/liktornen detter av og forsvinner helt etter noen dager, avhengig av hvor stor og dyptgående vorta/liktornen er :)

Anonymous poster hash: 31138...9b7

Annonse

Skrevet

Jeg har god erfaring med Vortefri fra apoteket. Fordelen med den er at du slipper å behandle vorten så ofte.

Skrevet

Jeg har fryst selv, boksen fåes kjøpt på spott og en behandlingen tok den andre vorten jeg hadde.

Skal prøve å "åpne" vorten mer å se om et hjelper da fotpleieren skulle ha 2500kr siden det var meg... Fint å bo på et lite sted

Hehe. Er du uvenner med fotpleieren? Hvordan klarer man å bli det? ;)

Skrevet

Skal prøve å "åpne" vorten mer å se om et hjelper da fotpleieren skulle ha 2500kr siden det var meg... Fint å bo på et lite sted

Hehe. Er du uvenner med fotpleieren? Hvordan klarer man å bli det? ;)

Sånne ting gjør man ikke alene, men mannen hennes var god hjelp da han i beruset tilstand fortalte meg og resten av bygda hvor mye han elsket meg og bare meg.

På et eller annet vis er dette min feil, selv om jeg aldri egentlig har kjent mannen hennes... Som sagt, det gode liv på Norges småplasser😏

Skrevet

Da jeg hadde vorte under forten klippet jeg først av den harde huden, så brukte jeg en nål til å dra ut alle de sorte prikkene og renset med sprit. Det funka hver gang, ikke hatt det siden jeg var 16, også gjort det samme på mine barn og de har ikke hatt det på flere år nå.

MEN, jeg er ikke lege, så jeg påtar meg ikke noe ansvar for denne type "behandling" :P

Jeg gjorde det samme. Hadde foten lenge i bløt, klippet av all dø hud. Og rev/kløp/klipte av resten med en pinsett og neglesaks.

Den kom aldri tilbake. Hadde da hatt den i 3 år, og det siste året hadde den fått flere små venner som vokste sammen til et stort krater.

Går ikke god for at det er den beste måten, men den funket for en flau 17åring som ikke ønsket å vise kjæresten vorta, samtidig som det ikke var fristende å bevare ullsokkene på første gang man skulle kle seg naken. 😊

Anonymous poster hash: 7f69e...440

Skrevet

Ha foten lenge i varmt vann (selvfølgelig ikke så du brenner deg) med medisinsk grønnsåpe (kjøpe på apoteket). Så foten blir en "rosin" under. Fjern så dypt inn av vorten som du kan (man får ikke så mye bort første gangen) og så smører du på sånn etsemiddel for vorter. Gjenta og gjenta frem til den er borte, med 3-4 dager mellom hver behandling. Kan ta noen uker, alt etter hvor dyp og stor den er. Er sånn jeg har blitt kvitt mine, og var mora mi som gjorde det på meg først, fordi jeg var unge og legen anbefalte det, dette var før frysemiddel ble solgt på apoteket og kanskje før legene fikk det. Har hatt en liktorn som voksen og frysing hjalp ikke så da ble det grønnsåpe og etsing.

Anonymous poster hash: 1efd5...ec4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...