Gå til innhold

Hvordan få bort vorte eller loktorn under foten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd å fryse det jeg antar er en vorte flere ganger, men den blir ikke borte. I midten er det en hard, spiss klump som vokser ut inn i foten igjen. Det er sitter sånn til at det er vondt å gå på. Har du råd, tips eller noe annet lurt jeg kan finne på for å bli kvitt dette?

Anonymous poster hash: 16a5a...56e

Fortsetter under...

Skrevet

Plaster fåes kjøpt på apoteket. Pleier å hjelpe.

Skrevet (endret)

Vortemiddel på flaske på apotek. Vidundermiddel.

Bare av nysgjerrighet: Har du vært hos lege og fryst, eller gjort det selv?

Endret av Tro smo konosoro
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Da jeg hadde vorte under forten klippet jeg først av den harde huden, så brukte jeg en nål til å dra ut alle de sorte prikkene og renset med sprit. Det funka hver gang, ikke hatt det siden jeg var 16, også gjort det samme på mine barn og de har ikke hatt det på flere år nå.

MEN, jeg er ikke lege, så jeg påtar meg ikke noe ansvar for denne type "behandling" :P

Skrevet

Jeg har fryst selv, boksen fåes kjøpt på spott og en behandlingen tok den andre vorten jeg hadde.

Skal prøve å "åpne" vorten mer å se om et hjelper da fotpleieren skulle ha 2500kr siden det var meg... Fint å bo på et lite sted😏

Skrevet

Jeg har prøvd vortemiddel og frysing både hjemme og hos legen uten særlig hell. Her kommer tipset mitt, som virkelig fungerer:

Tea tree oil (som fås kjøpt på apotek) tar både vorter og liktorner. Klipp en bit av en bomullspad, samme str som vorta/ liktornen, dynk den med tea tree og legg den på vorta/liktornen (fjern gjerne hard hud først, f eks med en fotfil), legg over en bit med glad pack/ plasfilm, og tape fast med plastertape. La den sitte på noen dager, skift ved behov. Vorta/liktornen detter av og forsvinner helt etter noen dager, avhengig av hvor stor og dyptgående vorta/liktornen er :)

Anonymous poster hash: 31138...9b7

Annonse

Skrevet