Gå til innhold

Jeg fikk akkurat vite at kona til en nabo er død. Sende blomst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller gi en blomst? Tingen er at dette skjedde for en mnd siden, og jeg fikk ikke vet det før nå..for sent? Er et gammelt ektepar og kona kona har bodd på hjem de siste årene. Derfor har jeg ikke lagt merke til noe uvanlig..Uff, får så dårlig samvittighet, jeg som har snakket med ham om vær og vind..

Anonymous poster hash: c59b5...825
Skrevet

Jeg har kondolert altså, snakket litt med ham i dag..

Gjest Maiken og barna
Skrevet

Du går over til han og leverer personlig siden det er en nabo

Skrevet

Helt enig med Maiken. Lever den til han selv.

Kjøp en fin blomst å ta turen over. Det setter han sikkert pris på.

Skrevet

Ja, selvfølgelig, men det jeg lurte på var om det er forsent.

Skrevet

Helt enig med Maiken. Lever den til han selv.

Kjøp en fin blomst å ta turen over. Det setter han sikkert pris på.

Ja, vi skal selvfølgelig ta turen over. 

Gjest Maiken og barna
Skrevet

Aldri for sent å vise omtanke for våre medmennesker. Det er nettopp nå det er fint. Sannsynligvis fikk han masse oppmerksomhet rett etter dødsfall. ...så nå har det stilnet og det er godt at folk bryr seg

Skrevet

Nei, ikke for sent. Han setter nok stor pris på det!

Skrevet

Nei, ikke for sent. Han setter nok stor pris på det!

Ja, da gjør vi det i morgen..Tenker at vi kommer til å invitere ham på en kaffekopp en gang i blant og kanskje en fotballkamp med mannen min (på tv altså). 

Skrevet

Blir det litt for mye om jeg tar med en pose hjemmelagde kanelboller? Er det  vanlig å gjøre noe sånt`?

Gjest Maiken og barna
Skrevet

Blir det litt for mye om jeg tar med en pose hjemmelagde kanelboller? Er det vanlig å gjøre noe sånt`?

Ikke Vær redd for å vise omsorg. Jeg mistet pappa i fjor og det verste er de som ikke lot høre fra seg etter begravelsen eller de som unngikk meg for å slippe å møte sorg

Skrevet

Kondolerer...Jeg mistet faktisk begge mine foreldre i fjor jeg også, og jeg skjønner hva du mener..

Gjest Maiken og barna
Skrevet

Kondolerer...Jeg mistet faktisk begge mine foreldre i fjor jeg også, og jeg skjønner hva du mener..

Fikk masse oppmerksomhet mellom ulykke, dødsfall og frem til begravelse. Etter begravelsen var det liksom et ferdig snakket tema virket det som.

Derfor er jeg veldig oppmerksom overfor mennesker som mister noen. Sorg går aldri ut på dato.

Skrevet

Istedenfor blomster ville jeg kjøpt en fruktkurv og fylt med diverse godsaker. Da vi hadde dødsfall i familien fikk vi så mye blomster at det ble altfor mye.

Anonymous poster hash: d4b59...570

Skrevet

Det erikke for sent i det hele tatt, Faktisk kan det nesten være fint at du gjør det nå. Nå har alt oppstyret lagt seg, og oppmerksomheten og omsorgen fra andre har sikkert begynt å avta. Nå siger det innover ham at hun er borte for alltid, og ensomheten og sorgen får større plass.

Da er det kjærkomment om en snill nabo kommer innom med blomster, fruktkurv, en hjemmebakt kringle el.lign. Det lover jeg deg.

Anonymous poster hash: 3ebc8...965
Skrevet

Du har sikkert vært der/er der nå! Gi oss en oppdatering!

Forøvrig elsker jeg bim, idag lærte jeg at sorg aldri går ut på dato :) det skal jeg huske og vise noen omsorg også etter en stund :)

Anonymous poster hash: d477d...0d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...