Gå til innhold

Skal dere ha 80 eller 100% dekningskart

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er lærer og om jeg har regnet riktig så går permisjonen min ut når sommerferien starter (om jeg velger 49 uker), så derfor gjør vi det sånn, så tar pappan sine 10 uker når jeg begynner å jobbe i midten av august. (Kommer sikkert IKKE til å være klar for det!). 

Hadde jeg hatt en annen jobb hadde jeg helt klart valgt 80% - heller noen tusenlapper mindre enn å måtte gi slipp på babyen alt for tidlig ...

Annonse

Vi velger 100% I og med at jeg har den høyeste inntekten av oss så tjener vi vel ikke mer enn maks 15000 på det, men det er jo greit å få med seg. Jeg kommer til å ta ulønnet permisjon og tror kanskje jeg utsetter barnehagestart. Veldig usikker på det, men alternativt søker jeg om plass i løpet av året og satser på å få plass underveis.  

Mulig jeg graderer permisjonen også med å jobbe litt.  

Jeg er lærer og om jeg har regnet riktig så går permisjonen min ut når sommerferien starter (om jeg velger 49 uker), så derfor gjør vi det sånn, så tar pappan sine 10 uker når jeg begynner å jobbe i midten av august. (Kommer sikkert IKKE til å være klar for det!).

Hadde jeg hatt en annen jobb hadde jeg helt klart valgt 80% - heller noen tusenlapper mindre enn å måtte gi slipp på babyen alt for tidlig ...

Når har du termin? Regner du at du skal ha 49 uker? Må du ikke regne 39 da 10 av de ukene er det far som skal ha?

Anonymous poster hash: 42763...69b

Når har du termin? Regner du at du skal ha 49 uker? Må du ikke regne 39 da 10 av de ukene er det far som skal ha?

Litt avhengig av justeringer på kommende ultralyd, men regner med at jeg går ut i permisjon månedskifte august/september - så regner jeg 39 uker derfra + 4 uker ferie. Da er jeg i slutten av juni. Så tar pappan sine 10 uker fra midten av august.

Det jeg har hørt andre lærere si er at om permisjonen går ut sånn før  skoleferien er det ikke gitt at du kan ta ut ferie før skoleferien og så ha samme skoleferie som andre lærere. De har fått andre arbeidsoppgaver.  Det er nok veldig forskjellig praksis. 

Lærernes sommerferie forklares jo som en kombinasjon av ferie og avspassering.

Anonymous poster hash: 17e9c...d94

Annonse

Det er utrolig hva de kan finne på  Krumelur :)

Jeg kjenner også en som var lærer hun hadde  arbeid pålagt ut juni og fra 1. august - hva hun gjorde husker jeg ikke. 

Da tror jeg hun har hatt en litt spesiell skoleleder... De fleste ansettelser i skolen er jo fra 1. august, begynner jo ikke før halvveis ut i mnd likevel :)

Det jeg har hørt andre lærere si er at om permisjonen går ut sånn før  skoleferien er det ikke gitt at du kan ta ut ferie før skoleferien og så ha samme skoleferie som andre lærere. De har fått andre arbeidsoppgaver.  Det er nok veldig forskjellig praksis. 

Lærernes sommerferie forklares jo som en kombinasjon av ferie og avspassering.

Anonymous poster hash: 17e9c...d94

Ja, vi har 4 uker og 1 dag ferie. Hele juli har vi ferie. Det andre er avspasering. Heldigvis har vi noen goder som gjør at selv om vi er i permsisjon så får vi med oss både avspasering og eventuelt lønnsforhøyelse (eks. ansinitet). 

Hvis noen skoleledere skulle finne på å pålegge ansette å arbeide med forefallende arbeid (kan ikke skjønne hva det skal være - vaske skap?) i perioden elevene har ferie så tror jeg faktisk man kan ta kontakt med utdanningsforbundet for hjelp. Dette står det heldigvis svart på hvitt flere steder :)

https://www.utdanningsforbundet.no/Hovedmeny/Lonn-og-arbeidsvilkar/Tema-A-A/Fagartikler/Fodselspermisjon/Vanlige-sporsmal-om-foreldrepermisjon-/

Endret av FruTB

Det er utrolig hva de kan finne på  Krumelur :)

Jeg kjenner også en som var lærer hun hadde  arbeid pålagt ut juni og fra 1. august - hva hun gjorde husker jeg ikke. 

Kanskje skolelederne kan gjøre det dersom læreren ikke er fast ansatt, eventuelt ikke tilknyttet et fagforbund? Eller jobber som lærer men ikke er utdannet?  Vet ikke - høres uansett merkelig ut ...

Litt avhengig av justeringer på kommende ultralyd, men regner med at jeg går ut i permisjon månedskifte august/september - så regner jeg 39 uker derfra + 4 uker ferie. Da er jeg i slutten av juni. Så tar pappan sine 10 uker fra midten av august.

Fru BT😊 tror jeg har litt tungt for det he he, men får du alle de fire ukene da? Skjønner ikke helt, de har du jo allerede brukt i denne førstkommende ferien.....? Jeg går ut i permisjon midten av juli og slik jeg forstod det får jeg ikke igjen 4 uker av den ferien, men det som er igjen når jeg går ut i permisjon, tror det er snakk om en uke..... Så jeg kan da legge til bare 1 uke på mine 39 uker....? ?

Hvis man er fast ansatt som lærer og går tilbake i jobbe fra permisjon la oss si 25. juni, så får man vel fri med lønn ut juni. I andre enden begynner jo ikke lærere på jobb før tidligst en uke før elevene er tilbake, dvs kanskje 15 . august, men man får jo lønn for hele august likevel. I juli er det jo feriepenger som gjelder. Jobber som lærer selv, men har vikariat som går ut til sommeren, så jeg må søke ny jobb etter permisjonen (er ferdig utdannet nå til sommeren). Så jeg kan ikke alle reglene. Men man har iallfall lønn hele juni og august.

Fru BT tror jeg har litt tungt for det he he, men får du alle de fire ukene da? Skjønner ikke helt, de har du jo allerede brukt i denne førstkommende ferien.....? Jeg går ut i permisjon midten av juli og slik jeg forstod det får jeg ikke igjen 4 uker av den ferien, men det som er igjen når jeg går ut i permisjon, tror det er snakk om en uke..... Så jeg kan da legge til bare 1 uke på mine 39 uker....? ?

Kanskje jeg roter nå jeg og, men vi er flere som har regnet ut dette samen (deilig å ikke være alene når alle papirer skal fylles ut - fort gjort å tenke feil). Jeg bruker 4 uker nå ja, førstkommende juli - men da er jeg jo fortsatt arbeidstakende - permisjonen min starter i begynnelsen av september regner jeg med. 

Så de 4 ukene ferieukene jeg forlenger permisjonen min med er i 2016 - det er jo det jeg har/tar av ferie i 2016.

Korriger meg gjerne om det er noe jeg ikke ser her

Endret av FruTB

Fru BT tror jeg har litt tungt for det he he, men får du alle de fire ukene da? Skjønner ikke helt, de har du jo allerede brukt i denne førstkommende ferien.....? Jeg går ut i permisjon midten av juli og slik jeg forstod det får jeg ikke igjen 4 uker av den ferien, men det som er igjen når jeg går ut i permisjon, tror det er snakk om en uke..... Så jeg kan da legge til bare 1 uke på mine 39 uker....? ?

Kanskje jeg roter nå jeg og, men vi er flere som har regnet ut dette samen (deilig å ikke være alene når alle papirer skal fylles ut - fort gjort å tenke feil). Jeg bruker 4 uker nå ja, førstkommende juli - men da er jeg jo fortsatt arbeidstakende - permisjonen min starter i begynnelsen av september regner jeg med.

Så de 4 ukene ferieukene jeg forlenger permisjonen min med er i 2016 - det er jo det jeg har/tar av ferie i 2016.

Korriger meg gjerne om det er noe jeg ikke ser her

Det stemmer sikkert, jeg klarer ikke tenke klart😝 du starter jo seinere enn meg i permisjon😊 er nok lurt å være flere hoder som tenker he he det er jo jeg et godt eksempel på😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...