Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bare å nyte når de sover ja 😋 min 1. Sov aldri mer enn en time i slengen på dagen. Og hele tiden på meg i mange mnd. Lå han i vogna måtte han trilles 😂 så håper hun i magen blir litt annerledes og at hun i alle fall kan sove litt mer i vogna når den står stille 😁 selvom det selvfølgelig er kjempekoselig å ha de små på brystet også.

Jeg fikk også epidural med 1.mann etter 2 døgn uten søvn og vonde maserier. Fikk det fordi jm mente jeg trengte det for å klare siste etappe. Jeg hadde epidural i 2-3 t før den gikk tom. Da fylte vi ikke på noe,så hadde pressrier osv. Syntes ikke pressinga var vondest,men epiduralen satt sikkert i litt kanskje. Derfor jeg er veldig i tvil nå om jeg vil ha eller ikke. Tiden får vise. Men har ingen mening denne gangen. Første ville jeg IKKE ha det 😳 syntes magen har synket litt i løpet av natten.

Min vil ikke lenger ligge alene i vogga, så vi samsover. Men på dagtid kan han heldigvis ligge alene, selv om jeg ofte har han på fanget slik at han får nærhet og kos. Hvor lenge drakk ( hvis du ammet) din første hver gang? Jeg prøver å kutte ut mme og bare amme. Men er litt bekymret for at han får i seg for lite melk😳.
Jeg hadde en enorm melkeproduksjon,men var redd for at jeg hadde for lite. Drakk masse ammete 😂 jeg ammet minst hver 3. Time og la han til så ofte han ville. Når han gråt og jeg ikke fikk roet Han ved hjelp av "annet" prøvde jeg å gi han bryst. Han lå ikke lenge i det hele tatt. Kanskje 10 min. Ammet fra annet hvert bryst til han var 10 mnd. Han er 2,5 år nå og jeg mistet ikke melka helt før jeg ble gravid igjen ☺️😳 det merket jeg når jeg klemte på de. Han gav seg frivillig. Men hvis du har lite melk så legg til så ofte du orker for å få i gang produksjonen.👍🏻
Jeg ammer han hver 2,5 - 3 time, det er så lenge han sover imellom amming. Grunnen til at jeg lurer på om jeg har lite melk er fordi det kommer toppen 40 ml når jeg pumper brystene. Han ligger ihvertfall 20 min - men mulig han ikke får ut så mye om gangen. Han har melk i munnvikene og ansiktet etter amming, så noe må han få i seg😳.
Det er veldig vanlig at man får ut mindre ved å pumpe enn det baby får ut. Han gidder nok ikke suge så lenge hvis det ikke kommer noe 😊

Jeg tror du har rett i det. Jeg amma for 3 timer siden, og nå var bleia full😊. He he, godt man kan diskutere sånt her ( tror vennene mine uten barn hadde fått hetta).

Fortsetter under...

Bare å nyte når de sover ja 😋 min 1. Sov aldri mer enn en time i slengen på dagen. Og hele tiden på meg i mange mnd. Lå han i vogna måtte han trilles 😂 så håper hun i magen blir litt annerledes og at hun i alle fall kan sove litt mer i vogna når den står stille 😁 selvom det selvfølgelig er kjempekoselig å ha de små på brystet også.

Jeg fikk også epidural med 1.mann etter 2 døgn uten søvn og vonde maserier. Fikk det fordi jm mente jeg trengte det for å klare siste etappe. Jeg hadde epidural i 2-3 t før den gikk tom. Da fylte vi ikke på noe,så hadde pressrier osv. Syntes ikke pressinga var vondest,men epiduralen satt sikkert i litt kanskje. Derfor jeg er veldig i tvil nå om jeg vil ha eller ikke. Tiden får vise. Men har ingen mening denne gangen. Første ville jeg IKKE ha det 😳 syntes magen har synket litt i løpet av natten.

Min vil ikke lenger ligge alene i vogga, så vi samsover. Men på dagtid kan han heldigvis ligge alene, selv om jeg ofte har han på fanget slik at han får nærhet og kos. Hvor lenge drakk ( hvis du ammet) din første hver gang? Jeg prøver å kutte ut mme og bare amme. Men er litt bekymret for at han får i seg for lite melk😳.
Jeg hadde en enorm melkeproduksjon,men var redd for at jeg hadde for lite. Drakk masse ammete 😂 jeg ammet minst hver 3. Time og la han til så ofte han ville. Når han gråt og jeg ikke fikk roet Han ved hjelp av "annet" prøvde jeg å gi han bryst. Han lå ikke lenge i det hele tatt. Kanskje 10 min. Ammet fra annet hvert bryst til han var 10 mnd. Han er 2,5 år nå og jeg mistet ikke melka helt før jeg ble gravid igjen ☺️😳 det merket jeg når jeg klemte på de. Han gav seg frivillig. Men hvis du har lite melk så legg til så ofte du orker for å få i gang produksjonen.👍🏻
Jeg ammer han hver 2,5 - 3 time, det er så lenge han sover imellom amming. Grunnen til at jeg lurer på om jeg har lite melk er fordi det kommer toppen 40 ml når jeg pumper brystene. Han ligger ihvertfall 20 min - men mulig han ikke får ut så mye om gangen. Han har melk i munnvikene og ansiktet etter amming, så noe må han få i seg😳.

Kan ikke sammenligne amming og pumpimg. Jeg kunne sitte en time bare for å få ut det samme. Hvis han sover så lenge har du nok mer enn nok 👍🏻☺️ Jeg hadde manuell pumpe og dersom jeg trenger pumpe denne gangen kjøper jeg elektrisk. Hva har du?

Kan ikke sammenligne amming og pumpimg. Jeg kunne sitte en time bare for å få ut det samme. Hvis han sover så lenge har du nok mer enn nok 👍🏻☺️ Jeg hadde manuell pumpe og dersom jeg trenger pumpe denne gangen kjøper jeg elektrisk. Hva har du?

Jeg har heldighvis elektrisk😊. Kjøpte Medela swing brukt på finn.no og er veldig fornøyd med den. Har avant sin også, men den kan ikke variere styrke - så liker medela bedre.

I natt kom gutten vår, én uke før termin og 24t etter at riene begynte 😊 Begynte med rier kl. 02, og dro til føden kl. 08 - men hadde bare 1cm. Ble sendt hjem, og dro tilbake når jeg ikke holdt ut hjemme lengre, 7 timer etterpå. Ble skjekket, og hadde da bare 2cm. Hadde så vondt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg! Vi slapp heldigvis å dra hjem, og fikk énmannsrom for å vente på aktiv fødsel. Kl. 19 hadde jeg 3-4cm og fikk tildelt fødestue med badekar. Satt der til 5cm, og gikk i prekestol med lystgass resten. Hadde på forhånd bestemt meg for å prøve uten epidural, men skrek etter den da jeg kom i prekestolen 😛 Jordmora som tok over etter vaktskiftet sa i ettertid at hun ikke var klar over at jeg hadde gått med så vonde rier så lenge, og at hun hadde dårlig samvittighet for å ha sendt anestesilegen ut igjen 😂 Klarte meg med andre ord uten epidural! Men skal UTEN TVIL ha det neste gang. Herregud for en opplevelse! Han lå visst som stjernekikker, men jordmor klarte å snu han før jeg pressa han ut på en time. Ikke for å skremme noen her nå - men det var så mye jævligere enn jeg noen gang hadde forestilt meg. Har liksom alltid hatt den instillingen at "hvor vondt kan det gjøre og er det VIRKELIG nødvendig å skrike så mye?", men tror folk kunne høre skrikene mine på andre siden av byen. Ha ha! Gutten vår var 2750g og 48cm lang, så han var ganske liten - men ellers helt perfekt og så innmari skjønn at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg 💙 Det er bare å glede seg, dere som ikke enda har født! Helt fantastisk å endelig ha ham her hos oss 😊 Lykke til alle sammen!

I forhold til det med epidural eller ikke, så må jeg si at det var fantastisk å kjenne hvordan kreftene i kroppen tok over styringa denne gangen. Første gang fikk jeg ikke trykketrang, regner med at det var pga epiduralen. Denne gangen var det umulig å la være å presse, husker at jeg tenkte: jeg får bare revne, jeg mååå presse!! Heldigvis gikk det bra da 😊 Når det er sagt ville jeg ikke vært foruten epidural under første fødsel. Han var i tillegg stjernekikker så var nok greit å være litt bedøvd under utdrivningen..

Hvis fødselen blir laaang som den første kunne jeg nok tenke meg epidural littegrann... Jeg fikk jo det sist for å samle krefter sist og heldigvis kjente jeg trykketrangen godt 😂" føler du at du må presse?" -hmmmmmjjaaaaaaehhhh. Det var utrolig ja hvordan kroppen tok over. Og brukte kun 35 min på det. Men jeg presset til jeg ble svart i ansiktet for han skulle UT!

I natt kom gutten vår, én uke før termin og 24t etter at riene begynte 😊 Begynte med rier kl. 02, og dro til føden kl. 08 - men hadde bare 1cm. Ble sendt hjem, og dro tilbake når jeg ikke holdt ut hjemme lengre, 7 timer etterpå. Ble skjekket, og hadde da bare 2cm. Hadde så vondt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg! Vi slapp heldigvis å dra hjem, og fikk énmannsrom for å vente på aktiv fødsel. Kl. 19 hadde jeg 3-4cm og fikk tildelt fødestue med badekar. Satt der til 5cm, og gikk i prekestol med lystgass resten. Hadde på forhånd bestemt meg for å prøve uten epidural, men skrek etter den da jeg kom i prekestolen 😛 Jordmora som tok over etter vaktskiftet sa i ettertid at hun ikke var klar over at jeg hadde gått med så vonde rier så lenge, og at hun hadde dårlig samvittighet for å ha sendt anestesilegen ut igjen 😂 Klarte meg med andre ord uten epidural! Men skal UTEN TVIL ha det neste gang. Herregud for en opplevelse! Han lå visst som stjernekikker, men jordmor klarte å snu han før jeg pressa han ut på en time. Ikke for å skremme noen her nå - men det var så mye jævligere enn jeg noen gang hadde forestilt meg. Har liksom alltid hatt den instillingen at "hvor vondt kan det gjøre og er det VIRKELIG nødvendig å skrike så mye?", men tror folk kunne høre skrikene mine på andre siden av byen. Ha ha! Gutten vår var 2750g og 48cm lang, så han var ganske liten - men ellers helt perfekt og så innmari skjønn at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg 💙 Det er bare å glede seg, dere som ikke enda har født! Helt fantastisk å endelig ha ham her hos oss 😊 Lykke til alle sammen!

Gratulerer ☺️ Ja,det er det vondeste man kan oppleve av smerte tror jeg,rart kroppen ikke går i sjokk! Utrolig. Men så deilig når alt er over. Kos deg med lille gutten din 😊

Annonse

Gratulerer så mye😊 Høres litt likt ut som min første fødsel, kom også inn med 2 cm og syntes allerede da at det var helt uutholdelig vondt.. Jeg fikk epidural da!

Gratulerer😊😊😊😊

I natt kom gutten vår, én uke før termin og 24t etter at riene begynte Begynte med rier kl. 02, og dro til føden kl. 08 - men hadde bare 1cm. Ble sendt hjem, og dro tilbake når jeg ikke holdt ut hjemme lengre, 7 timer etterpå. Ble skjekket, og hadde da bare 2cm. Hadde så vondt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg! Vi slapp heldigvis å dra hjem, og fikk énmannsrom for å vente på aktiv fødsel. Kl. 19 hadde jeg 3-4cm og fikk tildelt fødestue med badekar. Satt der til 5cm, og gikk i prekestol med lystgass resten. Hadde på forhånd bestemt meg for å prøve uten epidural, men skrek etter den da jeg kom i prekestolen Jordmora som tok over etter vaktskiftet sa i ettertid at hun ikke var klar over at jeg hadde gått med så vonde rier så lenge, og at hun hadde dårlig samvittighet for å ha sendt anestesilegen ut igjen Klarte meg med andre ord uten epidural! Men skal UTEN TVIL ha det neste gang. Herregud for en opplevelse! Han lå visst som stjernekikker, men jordmor klarte å snu han før jeg pressa han ut på en time. Ikke for å skremme noen her nå - men det var så mye jævligere enn jeg noen gang hadde forestilt meg. Har liksom alltid hatt den instillingen at "hvor vondt kan det gjøre og er det VIRKELIG nødvendig å skrike så mye?", men tror folk kunne høre skrikene mine på andre siden av byen. Ha ha! Gutten vår var 2750g og 48cm lang, så han var ganske liten - men ellers helt perfekt og så innmari skjønn at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg Det er bare å glede seg, dere som ikke enda har født! Helt fantastisk å endelig ha ham her hos oss Lykke til alle sammen!

Gratulerer :)

Nu har jag inte följt med tråden på noen dager, men hvis noen har födt - grattis!!!

För de nyfikne så får vi idag ta med oss lillgutten.hem, han er fullt frisk <3

Så fantastisk, det må være herlig! Kos dere 😊

Så bra, kos dere hjemme:)

38 uker idag, og føler meg endelig fødeklar!! Fikk litt småangst igår kveld, da smertene fra forrige fødsel plutselig demret for meg, men vet jo at jeg bare MÅ gjennom det, og at det helst vil gå bra det hele. Første kom 2 uker før termin, mens andre kom 2 dager før, så det kan jo egentlig skje når som helst nå. Har hatt masse kynnere og mensenverk i magen idag, så føler at det definitivt er modning på gang ihvertfall. Det er da NOE, men kan vel brått gå sånn i et par uker fremover også... som tredjegangs pleier det vel ofte å være mye tullball på forhånd, før det endelig setter igang "på ordentlig" har jeg inntrykk av...

Annonse

Her er jeg 38+4 og kjenner lite til modning😐 har noen kynnere og litt iling i ryggen på kvelden bare. Har løs mage da,men det hadde jeg forrige uke også... Blæhh. Jeg håper hun vil komme ut snart... Håper jeg føder litt tidligere enn med nr 1 pga fødselsvekt. Er livredd for å føde barn på oppmot 5 kg. Hjelpes.... Jeg vil bare bli ferdig med det!

Har også hatt noen dager med litt fødselsangst, samtidig som jeg gleder meg. Kroppen og hjernen er jaggu rar. Jeg holder fortsatt en knapp på at det skjer denne uka(16.juli) da kommer hun på akkurat samme uke(39) og dato som broren sin ☺️☺️ Hadde vært stas det altså 😆

Her er jeg 38+4 og kjenner lite til modning😐 har noen kynnere og litt iling i ryggen på kvelden bare. Har løs mage da,men det hadde jeg forrige uke også... Blæhh. Jeg håper hun vil komme ut snart... Håper jeg føder litt tidligere enn med nr 1 pga fødselsvekt. Er livredd for å føde barn på oppmot 5 kg. Hjelpes.... Jeg vil bare bli ferdig med det!

Har også hatt noen dager med litt fødselsangst, samtidig som jeg gleder meg. Kroppen og hjernen er jaggu rar. Jeg holder fortsatt en knapp på at det skjer denne uka(16.juli) da kommer hun på akkurat samme uke(39) og dato som broren sin ☺️☺️ Hadde vært stas det altså 😆

Krysser fingrene for deg😊

Ja, jeg lurte på det samme, er det fødsel på gang Me2u?!😊 Her var jeg på 38 ukers-kontroll idag, og ble igjen henvist til UL pga høyt SF-mål. Det var på 38, så langt over det grønne feltet😁 Spent på hva UL vil vise, om det er nok fostervann der inne fortsatt...

Me2u har sletta seg. Hilsen augustmor som sniker på juliforumet for å lese fødselshistorier ;)

Huffda så kjedelig, vi hadde jo termin nesten samtidig!

Jeg er her under nytt navn :)

I går røk slimproppen. Tykk og blank geleklump. Var kvalm, kastet opp, hadde strålinger nedover låret, nedpress og var såååå forhåpningsfull, men ikke noe nytt enda :(

I dag løp jeg, gikk lang tur med mannen og alt jeg oppnådde var å bli sliten :P Da jeg kom hjem knasket jeg mer nattlysolje, har drukket lakriste og spist ananas med kanel. Nå er jeg så ufattelig klar for at mini skal komme ut!!!!

Me2u har sletta seg. Hilsen augustmor som sniker på juliforumet for å lese fødselshistorier ;)

I går røk slimproppen. Tykk og blank geleklump. Var kvalm, kastet opp, hadde strålinger nedover låret, nedpress og var såååå forhåpningsfull, men ikke noe nytt enda :(

I dag løp jeg, gikk lang tur med mannen og alt jeg oppnådde var å bli sliten :P Da jeg kom hjem knasket jeg mer nattlysolje, har drukket lakriste og spist ananas med kanel. Nå er jeg så ufattelig klar for at mini skal komme ut!!!!

Så spennende, da er det nok ikke så lenge til det skjer noe!!

Så bra at du ikke har forlatt oss! Spennende dager fremover nå da...😊 fingers crossed! Lite action på gang her i heimen, bare de vanlige kynnerne + nedpress. Fått time til UL på fredag, så da blir det spennende å se hvordan lille knøtt har det der inne😍

Så spennende, da er det nok ikke så lenge til det skjer noe!!

Så bra at du ikke har forlatt oss! Spennende dager fremover nå da...😊 fingers crossed! Lite action på gang her i heimen, bare de vanlige kynnerne + nedpress. Fått time til UL på fredag, så da blir det spennende å se hvordan lille knøtt har det der inne😍

Ja, for deg også :) Krysser alt som kan krysses for oss begge.

Spennende med UL da! Eneste jeg ble skuffet over på UL var at jeg trodde jeg skulle se masse siden baby er så stor, men en kroppsdel tok jo hele bildet og siden baby er så stor nå så var det så mye skygger at vi ikke skjønte bæret. Eneste vi klarte å tolke var hodet og kroppen og hvert av de kroppsbildene tok jo hele skjermen :P Men var deilig at jordmormannen kunne bekrefte at mini vokste som han skulle og var sterk og aktiv :)

Jeg har ny time hos JM på mandag om det ikke skjer noe før da. Arrrghhh! Vil ha baby NÅ!!!!! Utenom litt kvalme i går(igjen) og noen få kynnere så kjenner jeg ikke antydning til at noe fødsel er på gang....

Skal han bli inni der for alltid?

Min fødsel startet noen dager før slimproppen gikk, så nå kan det skje😊. Prøv å ikke slit deg ut, du trenger krefter til utoressingen. Selv hadde jeg ingen krefter igjen etter 3 dager med rier, har aldri følt meg så sliten i hele mitt liv - og det er først nå jeg er mitt gamle meg igjen😊.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...