Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I dag har jeg fått en datter :) Hun kom dagen før termin, en nydelig liten tulle på 3060 gram og 51 cm. Var på sykehuset knappe 1,5 t før hun ble født. Hadde 5 cm når jeg ankom. Og mammaen fikk ikke en skramme :) Fikk ikke engang tid til lystgass pga maskene holdt på å bli vaska. Gjorde jæ.... vondt i utpressing fasen og når hodet var halvveis ute og jeg fikk beskjed om å vente til neste rier. Men nå er nesten alt glemt! Er såååå forelsket ❤

Gratulerer så masse, og med en liten snuppe :-) Godt å være i mål tenker jeg! Akkurat samme fødselsvekt som min første, fin størrelse det 😍 Kos deg masse, nyt freden mens du er på barsel 😉

Fortsetter under...

I dag har jeg fått en datter :) Hun kom dagen før termin, en nydelig liten tulle på 3060 gram og 51 cm. Var på sykehuset knappe 1,5 t før hun ble født. Hadde 5 cm når jeg ankom. Og mammaen fikk ikke en skramme :) Fikk ikke engang tid til lystgass pga maskene holdt på å bli vaska. Gjorde jæ.... vondt i utpressing fasen og når hodet var halvveis ute og jeg fikk beskjed om å vente til neste rier. Men nå er nesten alt glemt! Er såååå forelsket ❤

Gratulerer! Kos deg med den lille frøkna!

Gratulerer :) ❤️❤️❤️

Gratulerer alle dere som har født!

Her er jeg straks 37 uker på vei, og i full gang med sommerferie og aktive utedager med mann og barn. Fødsel virker enda ganske fjernt, men begynner å føle meg sliten, trøtt og lei av svæære magen nå. Blir andpusten SÅ fort og savner den vanlige, gode formen min, løping og det å ikke ha en stor, vond mage som knyter seg av kynnere for den minste lille ting. God nattesøvn er også en saga blott, pga vondt bekken og armer som prikker og dovner bort hele tiden. Men god søvn er det jo ingen garanti for etter fødsel heller, snarere tvert imot kanskje

Blodtrykket mitt hadde steget veldig nå på siste kontrollen, og kombinert med dårlig form og masse ekstra vann i kroppen så blir det ekstra sjekk nå til uka. Greit å være på den sikre siden, selv om urin var fin uten proteiner. Ellers er det mye kynnere på kveldstid nå, litt sånn småvonde med nedpress. Er forberedt på å måtte gå slik i flere uker fremover, og tipper på fødsel rett rundt termin- 30.juli. Føles så leeenge til, og det er jo så vaaarmt ute nå, phuuuh. Klapp på skuldra til oss som fortsatt vagger rundt høygravide og sprekkeferdige gjennom juli dere

Ja, denne varmen er bra intens og hjelper ikke akkurat på vannet i kroppen :P Men jeg må si at jeg et mye lettere til sinns nå som jeg ikke bekymrer meg for SF mål lenger :)

Den dovningen/prikkingen har jeg konstant i 3(!) fingre på høyre hånd...av alle ting! Ellers så er det dette med at leddene er vond å bøye pga vann. Men jeg skal ikke klage når jeg fremdeles faktisk kan jogge så og si daglig og er 37 uker i morgen.

Hadde noe modingstegn, men de har ikke kommet tilbake :( Ser etter slimproppen hver dag og lytter etter den berømte "kneppelyden" som folk sier kommer rett før vannet går :P Lite kynnere og andre tegn utenom at jeg har tarmskyll hver morgen....

Men han kommer vel når han er klar lille kickboxeren min ❤ Vi får holde ut!

Det kalles vel Carpal Tunnel-syndrom, hvis jeg ikke husker feil..? At man dovner bort i fingre/ armer. Fryktelig irriterende ihvertfall, når det holder meg våken om natta:/

Jeg løper også masse til vanlig, rundt 4-5 mil i uka, men nå i svangerskapet har det gått tråere gitt. Løp fram til påske ca, men etter det dabbet det av. Delvis pga den voksende stadig større magen (med kynnere) og delvis pga mye stress med jobb og travle dager med hus og barn. Savner løpeturene mine, for man blir jo ganske avhengig av sånt noe, men samtidig vet jeg med meg selv at babytiden ikke pleier å være overskuddstid for meg, ergo blir det vanligvis mindre løping da også. Får se hvordan det blir nå med nr 3, kan jo hende at hun blir av den litt roligere sorten, som både sover og spiser godt DA skal det løpes og trenes opp igjen rimelig raskt ja, håpe håpe

Carpal Tunnel. Så det har et navn; ufattelig irriterende! Og jeg sover så ufattelig dårlig for tiden. Våkner hver time fra jeg legger meg og da MÅ jeg tisse selv om det bare en noen dråper. Og sånn går det til jeg står opp. Jeg som vanligvis sover som en stein. Men i dag er mini 37 uker så da er det å kjøre på med mannen :P Hahaha! Han er heldigvis like klar som meg for å møte mini. I går kjøpte jeg masse babyklær, men i 56/62 så han kan vokse inn i dem og fant den herligste pysjen med "I love dad" med matchende sokker; stor stas for mannen :)

Jeg tror jeg hadde blitt litt gær'n om jeg ikke hadde fått løpt. Er så avhengig av det både fysisk og mentalt. Jeg blir så rastløs om jeg ikke får jogget og ikke minst er joggingen terapi når hodet mitt holder på å sprenge av tankespinn, om jeg er sinna, lei meg etc. Men hadde kroppen sagt stopp så er det jo ikke så mye å gjøre.

Satser på å løpe så fort som mulig etter fødsel når kroppen er klar for det. Har investert i egen tredemølle slik at jeg kan løpe når baby f.eks sover og ha babycall på, eller når mannen er hjemme og passer på. Ellers blir det nok også masse trilleturer :) Gleder meg nå!!!

Gratulerer så masse, og med en liten snuppe :-) Godt å være i mål tenker jeg! Akkurat samme fødselsvekt som min første, fin størrelse det 😍 Kos deg masse, nyt freden mens du er på barsel 😉

Gratuler så masse😊❤️. Kos deg med jenta di, du har en fin tid i vente. Min er 10 dager i dag - og tiltross for amme problemer og ett par dager med barsel tårer er det fantastisk. Heldigvis er barsel tårene borte og melka har kommet.😊.

Gratulerer ØYNE😊

Kos deg med vesle tulla.

Jeg har blitt syk igjen og er så lei.. Jeg innser nå at jeg ikke kommer til å klare å hente overskudd før fødselen. Blir utrolig slitsomt vet jeg. Har fått diare også. Det har jeg ikke hatt siden jeg var unge tror jeg. Kanskje fødselen nærmer seg?

Annonse

Kan garantere at det ikke blir mye søvn etter fødselen heller dessverre😜😜 Det gode er at når man ammer produserer kroppen hormoner som gjør at man sovner lettere og at søvnen også blir dypere når man først sover. Har ikke sovet mer enn 3-4 t per natt siden fødselen, men det går merkelig nok helt fint!

Kan garantere at det ikke blir mye søvn etter fødselen heller dessverre😜😜 Det gode er at når man ammer produserer kroppen hormoner som gjør at man sovner lettere og at søvnen også blir dypere når man først sover. Har ikke sovet mer enn 3-4 t per natt siden fødselen, men det går merkelig nok helt fint!

Jeg trenger lite søvn, men når jeg først sover så er det dyp søvn. De siste 3 ukene så har jeg ikke hatt den dype søvnen siden jeg våkner hver time...det blir man så sliten av.

Takk for gratulasjoner:) Hun lille er helt fantastisk søt og snill, og veldig flink til å suge. Så her blir det hjemreise i morgen tidlig :) Litt over et døgn på barsel er mer enn nok! Har hjemlengsel allerede ;)

Ja hadde det ikke vært for at min var så liten hadde jeg dratt hjem dagen etter sjøl. Du får sikkert melk fort også, er vel ikke så lenge siden du slutta å amme? Og hun i tillegg suger bra. Her kom ikke melka skikkelig før fjerde dagen denne gangen, mot etter et og et halvt døgn sist!

Her går det sakte litt og litt bedre med amminga. Har dessverre måttet ty til ammeskjold for at han skal få tak i de sprengte brystet, men han klarer uten når puppen blir mykere så satser på at det bare er en overgang. Har også altfor mye melk, og pumpinga har gjort det enda verre, så har konstant melkespreng. Ellers koser vi oss masse, han er så rolig og søt og snill, og det er så kjekt å være sammen alle fire 😍

Hold ut, dere som fortsatt venter, plutselig skjer det!

Takk for gratulasjoner:) Hun lille er helt fantastisk søt og snill, og veldig flink til å suge. Så her blir det hjemreise i morgen tidlig :) Litt over et døgn på barsel er mer enn nok! Har hjemlengsel allerede ;)

Ja hadde det ikke vært for at min var så liten hadde jeg dratt hjem dagen etter sjøl. Du får sikkert melk fort også, er vel ikke så lenge siden du slutta å amme? Og hun i tillegg suger bra. Her kom ikke melka skikkelig før fjerde dagen denne gangen, mot etter et og et halvt døgn sist!

Her går det sakte litt og litt bedre med amminga. Har dessverre måttet ty til ammeskjold for at han skal få tak i de sprengte brystet, men han klarer uten når puppen blir mykere så satser på at det bare er en overgang. Har også altfor mye melk, og pumpinga har gjort det enda verre, så har konstant melkespreng. Ellers koser vi oss masse, han er så rolig og søt og snill, og det er så kjekt å være sammen alle fire

Høres ut som dere koser dere :)

Selv om ammingen kan være tricky så går det seg vel til til slutt, men du har iallefall nok melk da og det er jo bra :) Er spent selv på om jeg får det til og om jeg får nok melk.

Gleder meg sånn til å møte mini ❤❤❤

I dag var jeg og mannen ute i hele dag på tur i parken, matet endene, var på café og så var vi på kino og så Spy. Haha, hun er berta er så morsom :) Selv om søvnen suger så har jeg hatt mer overskudd de siste dagene. Tror det er fordi stresset rundt SF målet er borte.

Men dagen ble litt for lang uten mat så på veien hjem så stoppet det helt opp, jeg begynte å svette og får skjelvinger. Hadde ikke spist siden lunsj klokka 12.00(var 18.30) så de 3 kjærlighetene på kino holdt ikke lenge. Mannen måtte løpe bort på en kiosk og kjøpe saft til meg mens jeg satt svettende på en benke :P Heldigvis gikk det over og vi kom oss hjem og jeg fikk i meg en etterlengtet middag.

Nå skal vi slappe av og spise is og nyte livet :)

Her går det sakte litt og litt bedre med amminga. Har dessverre måttet ty til ammeskjold for at han skal få tak i de sprengte brystet, men han klarer uten når puppen blir mykere så satser på at det bare er en overgang. Har også altfor mye melk, og pumpinga har gjort det enda verre, så har konstant melkespreng. Ellers koser vi oss masse, han er så rolig og søt og snill, og det er så kjekt å være sammen alle fire

Høres ut som dere koser dere :)

Selv om ammingen kan være tricky så går det seg vel til til slutt, men du har iallefall nok melk da og det er jo bra :) Er spent selv på om jeg får det til og om jeg får nok melk.

Gleder meg sånn til å møte mini ❤❤❤

I dag var jeg og mannen ute i hele dag på tur i parken, matet endene, var på café og så var vi på kino og så Spy. Haha, hun er berta er så morsom :) Selv om søvnen suger så har jeg hatt mer overskudd de siste dagene. Tror det er fordi stresset rundt SF målet er borte.

Men dagen ble litt for lang uten mat så på veien hjem så stoppet det helt opp, jeg begynte å svette og får skjelvinger. Hadde ikke spist siden lunsj klokka 12.00(var 18.30) så de 3 kjærlighetene på kino holdt ikke lenge. Mannen måtte løpe bort på en kiosk og kjøpe saft til meg mens jeg satt svettende på en benke :P Heldigvis gikk det over og vi kom oss hjem og jeg fikk i meg en etterlengtet middag.

Nå skal vi slappe av og spise is og nyte livet :)

Ja ammingen går seg nok til, er bare litt jobb i starten. Strevde litt forrige gang og, men det er så verdt det når det faller på plass så det skal mye til før jeg gir opp! Det går nok bra for deg og, de fleste får det til med litt tålmodighet (finnes selvsagt unntak).

Det er ingen tvil om at man blir mer sliten av bekymringer nei, de to siste ukene av svangerskapet var jeg helt gåen. Den siste helga, da jeg visste det ble igangsetting, var jeg mye mindre sliten!

Annonse

Amming ja... der hadde jeg en ganske dårlig opplevelse med førstejenta, men en supergod og grei opplevelse med minstejenta. Hun sugde som en helt fra første timen, så det var en veldig rar opplevelse at ammingen plutselig gikk så lekende lett fra dag 1, når det knapt funka i det hele tatt med første. Eller dvs, det funket sånn noenlunde med skjold, og vi holdt ut i to måneder med mye styr og dårlig vektoppgang, før vi startet med flaske og jeg kunne senke skuldrene ti hakk. Minstejenta ammet jeg i ett år, da var JEG veldig ferdig med amming, selv om hun kunne nok fortsatt leenge til, hvis hun kunne fått bestemme selv😄

Og den trøtthetsfølelsen som kommer når man ammer, haha den merket jeg VELDIG med minstejenta. Var mang en episode der jeg bare sovnet momentant sittende i sofaen mens jeg ammet, og våknet opp igjen med baby fortsatt på armen og jeg skjønte ikke oppned på meg selv omtrent😜 Så den "sovemedisinen" gledes det stort til hehe😄 De første ukene sover jo gjerne babyen mye også, så man får gjerne en ganske så rolig start, før de ofte kvikner til og holder litt mer leven etterhvert. Ihverfall mine barn da, selv om jeg jo hører om dem som bare fortsetter å sove også☺️ Håper på en slik en denne gangen!!😄👍🏼

Termin i dag. Og jeg blir sprø. Har ikke sovet et sekund i natt, maserier hvert 6-10 min siden kl 20 i går. Faktisk så ubehagelige at jeg måtte ty til litt selvmedisinering i natt. Men det tar seg jo ikke skikkelig opp... Får bare trøste meg med at nå er det ikke mer enn maks 12 dager så er det definitivt over. 

Termin i dag. Og jeg blir sprø. Har ikke sovet et sekund i natt, maserier hvert 6-10 min siden kl 20 i går. Faktisk så ubehagelige at jeg måtte ty til litt selvmedisinering i natt. Men det tar seg jo ikke skikkelig opp... Får bare trøste meg med at nå er det ikke mer enn maks 12 dager så er det definitivt over.

Masse lykke til 😊 kommer nok nå😊

Krysser fingrene att det är på gång nu for dig! :)

Krysser fingrene for at baby er her snart :)

Da har vi satt i gang med kjerringråd :P Men mannen hadde kommet over at nattlysolje visstnok også skal være supert for modning, flere enn meg som er klare for å møte mini :) Så tenkte å kjøpe det i morgen. I verste fall får jeg utrolig vakker hud :P

Håper du får møte babyen din snart:)

Jeg var på siste kontroll hos jm i dag (pga ferie må resten tas hos lege) hadde egentlig ikke time før til onsdag,men pga sykdom og ektrem hodepine i dag ville jeg og jm sjekke i dag. Men alt var fint heldigvis. Aktiv sterk baby som nesten var helt festet. Jm sa hun godt kunne komme nå for det er fin str. På henne i forhold til meg. Men må nok være tolmodig enda gitt. Er jo 3 uker til termin...

Jeg var på siste kontroll hos jm i dag (pga ferie må resten tas hos lege) hadde egentlig ikke time før til onsdag,men pga sykdom og ektrem hodepine i dag ville jeg og jm sjekke i dag. Men alt var fint heldigvis. Aktiv sterk baby som nesten var helt festet. Jm sa hun godt kunne komme nå for det er fin str. På henne i forhold til meg. Men må nok være tolmodig enda gitt. Er jo 3 uker til termin...

Her har både jordmor og fastlege ferie. Har fått en vikar, men de tar for f aldri tlf og de har ikke mail for de har eportal og der kan ikke jeg registere meg fordi de ikke er min fastlege(!!!) Så idiotisk! Heldigvis ligger kontoret rett nedi gata så skal turen dit nå etter joggeturen.

Ellers så møtte jeg en venninne i går som fikk baby for 6 uker siden. Vi pratet litt og så kom dette med slimpropp opp og jeg nevnte at ventet på den og at jeg hadde hatt noe blankt slim for noen dager siden og da sa hun at noen hadde blankt slim i stedenfor rød/grønn. Weee! Kanskje det var deler av den?

Ellers så er mini veldig urolig igjen. Vrir og vender på seg og har det tydeligvis veeeeldig trangt. Ikke noe nytt etter mannen hjelp i går, men skal fortsette å kjøre på :P Tenkte å kjøpe nattlysolje i dag og se om det kan få i gang ting.

Utålmooooodiiig!!!! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...