Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sparketesten var perfekt....MEEEEN jeg fikk ikke ro for det om :P

Hadde en dame ved siden av meg som sa at jeg bare skulle grine meg til UL når jeg allikevel skal til UL på onsdag. Var jo ikke vits i at jeg skulle stresse og bekymre meg til neste uke så da gjorde jeg det. Skal til UL klokka 14.00. Spent!

Fortsetter under...

Sparketesten var perfekt....MEEEEN jeg fikk ikke ro for det om :P

Hadde en dame ved siden av meg som sa at jeg bare skulle grine meg til UL når jeg allikevel skal til UL på onsdag. Var jo ikke vits i at jeg skulle stresse og bekymre meg til neste uke så da gjorde jeg det. Skal til UL klokka 14.00. Spent!

Lykke til😊

Han var perfekt!!!! :)

Han hadde sunket, var lang og tynn som mamma og pappa(laaaange bein) og 2.7 kg ❤️❤️❤️

Han som tok UL var superfornøyd og sa mini var sterk og aktiv, vokste perfekt og jeg bare skulle senke skuldrene og nyte siste tiden.

Han synes også det var fantastisk at jeg fremdeles var i så god form og jogget 4 mil i uka og oppfordret til å fortsette med det frem til det ble ubehagelig eller vannet røk :)

Nå er jeg superlettet! Så vi skal feire med dumplings og is i kveld :)

Han hadde sunket, var lang og tynn som mamma og pappa(laaaange bein) og 2.7 kg ❤️❤️❤️

Han som tok UL var superfornøyd og sa mini var sterk og aktiv, vokste perfekt og jeg bare skulle senke skuldrene og nyte siste tiden.

Han synes også det var fantastisk at jeg fremdeles var i så god form og jogget 4 mil i uka og oppfordret til å fortsette med det frem til det ble ubehagelig eller vannet røk :)

Hurra😊

Annonse

Så bra, deilig å få sjekka det opp og ikke gå å bekymre seg 😊 Nyt jogging😀

I natt/morse trodde jag den lille var på väg att komma, men så lugnade det ned sig. Ont hade jag i alla fall, och mådde så illa. Det gick över sen, men hoppas det kommer igång snart! Så klar och denna värmen som kommit var ju inte jättebra tajming på :)

Gratulerer, Lavidabella, håper dere begge kommer raskt til hektene igjen!

Litt ekkelt når ikke magen vokser, Me2u, men det kan godt være at ul viser at babyen har vokst likevel! Du blir nok passa på uansett! Synes det er litt rart at jordmor sier at du vil bli satt i gang, det er det jo sykehuset som avgjør? Min erfaring er iallfall at de ser det litt an med mindre det er akutt. Hvis det ikke er noe annet galt tipper jeg at de vil måle baby med en ukes mellomrom. Men er blodtrykket ditt fint da? Tenker på det at du er så hoven i kroppen.

Er hjemme i egen seng, og det er bare så deilig. Melka har kommet for fullt, så puppene er ganske vonde. Lillegutt klarer ikke å ta unna alt så må pumpe litt ved siden av. Dreiv på sånn forrige gang også, det går seg til i løpet av noen dager. Må også passe på at han spiser minimum hver 3. time, han var nede i 2055 g i dag, det er smått altså! Bortsett fra det er alt så bra. Nyter å være mer erfaren denne gangen og stresser ikke like mye, utrolig deilig! Skal vel bli litt koko av søvnmangel etterhvert, men det hører med. Er så utrolig takknemlig over å ha fått enda en frisk, om enn bitte liten gutt, og for den utrolig fine opplevelsen fødselen var. Kan nesten ikke tro det, var i aktiv fødsel i to timer, ingen smertelindring og revna ikke. Vært superpigg etter fødselen, selv om jeg kjenner jo at jeg ikke har fullt så mye energi som jeg tror, blir fort sliten.

Håper ventetiden ikke blir for lang for dere andre. Nå er juli her iallfall, så fødslene kommer nok som perler på en snor framover

Så deilig å være hjemme igjen Krumelur!! Hørtes nydelig ut m egen seng... Følges den lille opp på noen spesiell måte i fht vekten? det høres ut som du har en god og passe laidback innstilling til det! Godt å være 2.gangs i en sånn situasjon

Vi er fortsatt på sykehuset med vår lille, han har det heldigvis litt bedre, og han følges tett opp heldigvis! Vært mye styr for han stakkars, med sondeernæring og pustehjelp. Akkurat nå er han heldigvis av pustehjelpen- krysser fingrene for at bedringen fortsetter! :)

Han følges opp med vektkontroller ja, skal inn på barsel igjen i morgen for å se at han ikke har gått ned mer. Videre blir det helsestasjonen som følger opp, men blir vel litt hyppigere kontroller enn vanlig den første tiden. Også er det jo det å passe på at han spiser hyppig. Klarer nesten ikke amme nå, for brystet er så hardt at han ikke har sjans til å få tak, men jeg pumper ut og gir han på glass. Akkurat samme problemet hadde jeg sist gang, og det løste seg etter et par dager. Tok litt mer tid før melk og brystspreng kom denne gangen, men nå er det monsterpupper, au au! Er veldig glad for at det er andre gang for meg ja, ellers hadde nok situasjonen stresset meg. Hadde litt av samme startproblemene med ammingen sist og, selv om han var litt mer normal i størrelsen, så vet liksom hvordan jeg håndterer det. Men har masse melk, og baabyen bæsjer hele tida, så tror nok han får det han skal. Man må bare være tålmodig.

Var det komplikasjoner under forløsningen siden han må ha pustehjelp? Er godt å være på sykehuset når det er noe, iallfall, og vite at man er i trygge hender. Håper alt går seg til raskt :)

Egentlig ikke komplikasjoner, men det er visst ganske vanlig for barn som forløsende med ks at de ikke får klemt ut fostervannet av lungene.. I tillegg er han en litt umoden sjel som ikke tåler så mye, blir lett stresset..dagene går som for deg med til pumping, amming, skifting og soving- auuu monsterpupper her også, og det er sååååå vondt!!!!!den pumpingen gjør jo egentlig ikke saken noe bedre heller- blir helt eksplosjon av det..

Oioioi.. Nå er vi igang gitt.. Nesten tre timer med regelmessige rier her nå- er vel iallefall lov til å håpe det ikke stopper opp?

Håper virkelig ikke det stoppet opp hos deg :) 

Her har jeg hatt runder på 2-3 timer som vekker meg hver natt i 4 uker, kommer ikke videre. 

Annonse

Håper det blir baby snart :) Satse på at riene ikke stopper opp.

Her har alle modingstegn forsvunnet..... :(

Det var de par dagene og that's it. Men i morgen er jeg 37 uker så da blir det party da mannen også er veldig klar for å møte mini :P

Nå er det iallefall perm så da blir det fokus på trening, hvile, kjerringråd og bare forberede meg mentalt :)

Gleder meg til å sove skikkelig igjen, søvkvaliteten nå suger.

Jenta min kom på termin :) 3615 g 51 cm 34 rundt hodet, helt nydelig!! :babyjente::hjerter: Jeg fødte i vann, samme rom og samme jm som med nr 2. Veldig intenst å gå fra 5cm til 10 på 45 min... Aktiv fødsel 6 timer, 2 timer på sykehuset.

Gratulerer så mye! Gjorde noe av det samme sjøl, hadde 2 cm kl 18 og kl 20 var han ute. Siste timen var rimelig intenst, men etterpå føltes det helt utrolig😄 Revna heller ingenting 😊

Gratulerer alle dere som har født!💛

Her er jeg straks 37 uker på vei, og i full gang med sommerferie og aktive utedager med mann og barn. Fødsel virker enda ganske fjernt, men begynner å føle meg sliten, trøtt og lei av svæære magen nå. Blir andpusten SÅ fort og savner den vanlige, gode formen min, løping og det å ikke ha en stor, vond mage som knyter seg av kynnere for den minste lille ting. God nattesøvn er også en saga blott, pga vondt bekken og armer som prikker og dovner bort hele tiden. Men god søvn er det jo ingen garanti for etter fødsel heller, snarere tvert imot kanskje😜

Blodtrykket mitt hadde steget veldig nå på siste kontrollen, og kombinert med dårlig form og masse ekstra vann i kroppen så blir det ekstra sjekk nå til uka. Greit å være på den sikre siden, selv om urin var fin uten proteiner. Ellers er det mye kynnere på kveldstid nå, litt sånn småvonde med nedpress. Er forberedt på å måtte gå slik i flere uker fremover, og tipper på fødsel rett rundt termin- 30.juli. Føles så leeenge til, og det er jo så vaaarmt ute nå, phuuuh. Klapp på skuldra til oss som fortsatt vagger rundt høygravide og sprekkeferdige gjennom juli dere👏🏼👏🏼😄😄

Gratulerer alle dere som har født!

Her er jeg straks 37 uker på vei, og i full gang med sommerferie og aktive utedager med mann og barn. Fødsel virker enda ganske fjernt, men begynner å føle meg sliten, trøtt og lei av svæære magen nå. Blir andpusten SÅ fort og savner den vanlige, gode formen min, løping og det å ikke ha en stor, vond mage som knyter seg av kynnere for den minste lille ting. God nattesøvn er også en saga blott, pga vondt bekken og armer som prikker og dovner bort hele tiden. Men god søvn er det jo ingen garanti for etter fødsel heller, snarere tvert imot kanskje

Blodtrykket mitt hadde steget veldig nå på siste kontrollen, og kombinert med dårlig form og masse ekstra vann i kroppen så blir det ekstra sjekk nå til uka. Greit å være på den sikre siden, selv om urin var fin uten proteiner. Ellers er det mye kynnere på kveldstid nå, litt sånn småvonde med nedpress. Er forberedt på å måtte gå slik i flere uker fremover, og tipper på fødsel rett rundt termin- 30.juli. Føles så leeenge til, og det er jo så vaaarmt ute nå, phuuuh. Klapp på skuldra til oss som fortsatt vagger rundt høygravide og sprekkeferdige gjennom juli dere

Ja, denne varmen er bra intens og hjelper ikke akkurat på vannet i kroppen :P Men jeg må si at jeg et mye lettere til sinns nå som jeg ikke bekymrer meg for SF mål lenger :)

Den dovningen/prikkingen har jeg konstant i 3(!) fingre på høyre hånd...av alle ting! Ellers så er det dette med at leddene er vond å bøye pga vann. Men jeg skal ikke klage når jeg fremdeles faktisk kan jogge så og si daglig og er 37 uker i morgen.

Hadde noe modingstegn, men de har ikke kommet tilbake :( Ser etter slimproppen hver dag og lytter etter den berømte "kneppelyden" som folk sier kommer rett før vannet går :P Lite kynnere og andre tegn utenom at jeg har tarmskyll hver morgen....

Men han kommer vel når han er klar lille kickboxeren min ❤ Vi får holde ut!

Jenta min kom på termin :) 3615 g 51 cm 34 rundt hodet, helt nydelig!! :babyjente::hjerter: Jeg fødte i vann, samme rom og samme jm som med nr 2. Veldig intenst å gå fra 5cm til 10 på 45 min... Aktiv fødsel 6 timer, 2 timer på sykehuset.

Gratulerer :)

Gratulerer😊😊😊

Gratulerer alle dere som har født!

Her er jeg straks 37 uker på vei, og i full gang med sommerferie og aktive utedager med mann og barn. Fødsel virker enda ganske fjernt, men begynner å føle meg sliten, trøtt og lei av svæære magen nå. Blir andpusten SÅ fort og savner den vanlige, gode formen min, løping og det å ikke ha en stor, vond mage som knyter seg av kynnere for den minste lille ting. God nattesøvn er også en saga blott, pga vondt bekken og armer som prikker og dovner bort hele tiden. Men god søvn er det jo ingen garanti for etter fødsel heller, snarere tvert imot kanskje

Blodtrykket mitt hadde steget veldig nå på siste kontrollen, og kombinert med dårlig form og masse ekstra vann i kroppen så blir det ekstra sjekk nå til uka. Greit å være på den sikre siden, selv om urin var fin uten proteiner. Ellers er det mye kynnere på kveldstid nå, litt sånn småvonde med nedpress. Er forberedt på å måtte gå slik i flere uker fremover, og tipper på fødsel rett rundt termin- 30.juli. Føles så leeenge til, og det er jo så vaaarmt ute nå, phuuuh. Klapp på skuldra til oss som fortsatt vagger rundt høygravide og sprekkeferdige gjennom juli dere

Ja, denne varmen er bra intens og hjelper ikke akkurat på vannet i kroppen :P Men jeg må si at jeg et mye lettere til sinns nå som jeg ikke bekymrer meg for SF mål lenger :)

Den dovningen/prikkingen har jeg konstant i 3(!) fingre på høyre hånd...av alle ting! Ellers så er det dette med at leddene er vond å bøye pga vann. Men jeg skal ikke klage når jeg fremdeles faktisk kan jogge så og si daglig og er 37 uker i morgen.

Hadde noe modingstegn, men de har ikke kommet tilbake :( Ser etter slimproppen hver dag og lytter etter den berømte "kneppelyden" som folk sier kommer rett før vannet går :P Lite kynnere og andre tegn utenom at jeg har tarmskyll hver morgen....

Men han kommer vel når han er klar lille kickboxeren min ❤ Vi får holde ut!

Det kalles vel Carpal Tunnel-syndrom, hvis jeg ikke husker feil..? At man dovner bort i fingre/ armer. Fryktelig irriterende ihvertfall, når det holder meg våken om natta:/

Jeg løper også masse til vanlig, rundt 4-5 mil i uka, men nå i svangerskapet har det gått tråere gitt. Løp fram til påske ca, men etter det dabbet det av. Delvis pga den voksende stadig større magen (med kynnere) og delvis pga mye stress med jobb og travle dager med hus og barn. Savner løpeturene mine, for man blir jo ganske avhengig av sånt noe, men samtidig vet jeg med meg selv at babytiden ikke pleier å være overskuddstid for meg, ergo blir det vanligvis mindre løping da også. Får se hvordan det blir nå med nr 3, kan jo hende at hun blir av den litt roligere sorten, som både sover og spiser godt😍 DA skal det løpes og trenes opp igjen rimelig raskt ja, håpe håpe😄

I dag har jeg fått en datter :) Hun kom dagen før termin, en nydelig liten tulle på 3060 gram og 51 cm. Var på sykehuset knappe 1,5 t før hun ble født. Hadde 5 cm når jeg ankom. Og mammaen fikk ikke en skramme :) Fikk ikke engang tid til lystgass pga maskene holdt på å bli vaska. Gjorde jæ.... vondt i utpressing fasen og når hodet var halvveis ute og jeg fikk beskjed om å vente til neste rier. Men nå er nesten alt glemt! Er såååå forelsket ❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...