Gå til innhold

Din beste oppskrift på fersk suppe, og kjøtt med sur/søt saus!

Anbefalte innlegg

Jeg lager suppe av Kål, gulrøtter, purreløk og kraft av svineknoke.

Så lager jeg sursøt saus av kraft, smør, mel, eddik og sukker.

Bruker dere andre grønnsaker? Hva slags kjøtt bruker dere? Mener å ha smakt med noe oksekjøtt en gang, men er så mange år siden så jeg aner ikke hva slags del av oksekjøttet man kan bruke til dette...

Anonymous poster hash: 5860e...5e5

Fortsetter under...

Jeg bruker alltid høyrygg :)

I tillegg til grønnsakene du nevner bruker jeg sellerirot eller persillerot + kålrabi.

Lager "vanlig" hvit saus, men sper suppekraften - ikke melk. Smaker til med eddik og sukker :)

*fikk lyst på fersk suppe*

I tillegg til grønnsakene du nevner bruker jeg sellerirot eller persillerot + kålrabi.

Lager "vanlig" hvit saus, men sper suppekraften - ikke melk. Smaker til med eddik og sukker :)

Jeg skal jammen prøve din versjon en gang!!

Sausen lager jeg og du helt lik ser jeg :)

Nå har vi spist fersk suppe i to dager, men det har sin pris... gubben fiser meg nærmest ut av huset!!! Hehehe :P

HI

Anonymous poster hash: 5860e...5e5

Jeg gjør som deg ;) Har ofte brukt elgkjøtt. Surrer løk i smøret i sausen først, så det blir løksaus :)

Jeg gjør som deg ;) Har ofte brukt elgkjøtt. Surrer løk i smøret i sausen først, så det blir løksaus :)

Bruker ikke løk i sausen, men skal prøve det nestegang :)

Annonse

Jeg bruker denne:

http://www.aperitif.no/Oppskrifter2/kokebok/supper/Fersk-elgsuppe

Tilsetter masse løk i tillegg og lar kjøttet koke lenger enn det som står i oppskriften.

Jeg er novise på kjøkkenet og skjønte ikke helt hva du mente med å lage saus i tilleg til suppa....Hehe..... :)

Anonymous poster hash: c176a...083

Jeg bruker denne:

Tilsetter masse løk i tillegg og lar kjøttet koke lenger enn det som står i oppskriften.

Jeg er novise på kjøkkenet og skjønte ikke helt hva du mente med å lage saus i tilleg til suppa....Hehe..... :)

Mange spiser suppen først - som en forrett. Deretter spiser de kjøttet med poteter, kokte grønnsaker og sursøt saus.

For meg hører også "eggebollær" med til fersk suppe:

Smelt smør og tilsette litt mel. Spe med (laktosefri) melk til du får en tykk "grøt". Tilsett sukker. Ta grøten av platen og tilsett et egg. Rør kraftig. Blandingen settes så kaldt.

:)

Jeg bruker denne:

Mange spiser suppen først - som en forrett. Deretter spiser de kjøttet med poteter, kokte grønnsaker og sursøt saus.

For meg hører også "eggebollær" med til fersk suppe:

Smelt smør og tilsette litt mel. Spe med (laktosefri) melk til du får en tykk "grøt". Tilsett sukker. Ta grøten av platen og tilsett et egg. Rør kraftig. Blandingen settes så kaldt.

:)

Vi spiser det også slik, men vi kaller "eggebollærne" dine for "klot" ☺ og så har jeg ikke sukker i røren.Noen bruker muskat også, men det synes jeg ikke blir så godt. Det blir fersk suppe til middag neste søndag kjenner jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...