Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #1 Skrevet 18. april 2015 men aldri laget det. Tenkte isåfall bruke reinskav. Er jegergryten fra Toro god? Evt lage selv- noen med oppskrift? Vi blir 8 stk så hvor mange poser med reinskav bør jeg lage? Noen med andre tips til en god og lettvint middag? Anonymous poster hash: e920a...3d9
overlord Skrevet 18. april 2015 #2 Skrevet 18. april 2015 Toro er aldri godt. Aldri! Jegergryte er enkelt å lage fra bunnen, men jeg må innrømme at jeg syns det er litt kjipt. Hva med en kyllingform i ovnen med masse deilige grønnsaker? Servert med coscos og en salat.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #3 Skrevet 18. april 2015 Takk for tips;-) Nå elsker jeg finnbiff da så er ikke enig i at det er kjipt- utrolig godt med hjemmelaget potetmos;-) Derimot har jeg aldri prøvd jegergryten- lager bare saus ut av kraft og noe fløte men tenkte prøve noe nytt i morgen. Anonymous poster hash: e920a...3d9
overlord Skrevet 18. april 2015 #4 Skrevet 18. april 2015 Denne så jo litt spenstig ut: https://coop.no/tips-og-rad/mat-og-oppskrifter/oppskriftene/jegergryte-med-persillerotter-og-sjampinjonger/
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #5 Skrevet 18. april 2015 Toro er aldri godt. Aldri! Jegergryte er enkelt å lage fra bunnen, men jeg må innrømme at jeg syns det er litt kjipt. Hva med en kyllingform i ovnen med masse deilige grønnsaker? Servert med coscos og en salat. Oppskrift på en kyllingform forresten? Middagsgjestene kom litt på sparket her så har ikke fått planlagt noe:/ Anonymous poster hash: e920a...3d9
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #6 Skrevet 18. april 2015 Jeg elsker Toro sin!!! Det blir veldig godt om man bruker biter av kjøtt i stedet for kjøttdeig, så jeg tror at reinskav blir helt nyyyydelig!! Lag hjemmelaget potetmos så blir det en sikker vinner:-) Anonymous poster hash: 1281f...ab8
overlord Skrevet 18. april 2015 #7 Skrevet 18. april 2015 Denne er veldig god: http://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/kylling-og-fjarkre/orientalsk-kylling Jeg dropper mandlene og har i mer grønnsaker. Eller syns jeg det er godt med kylling, søtpotet, tomater, chili, hvitløk, pastinakk, gulerøtter og paprika i en form som stekes i ovnen og serveres med coscos. Eller denne: kylling fileter 2 små rødløk i skiver 5-6 hakkede vårløk 5-6 ts rød karripasta (avhengig av hvor sterkt du vil ha det) 1/2 boks kokosmelk 1,5 dl crème fraîche 1 boks hele hermetiske tomater - bruk kun tomatene (hell ut mesteparten av saften) 2 ss soyasaus 1/2 sitron 4 ts sukker 1 ss paprikapulver 4 ss peanøtter 1 neve frisk koriander Del hver kyllingfilet i tre biter. Legg bitene over i en ildfast form sammen med rødløk og vårløk. I en bolle rører du sammen karripasta, kokosmelk, crème fraîche, hermetiske tomater, soyasaus, sitron, paprikapulver og sukker. Hell det over i formen, og la alt stå og trekke i 10-15 min før du setter det inn i ovnen. Stek i ca 25 min på 200 grader. Dryss over peanøtter like før servering, og pynt med grovt revet frisk koriander (om du har).
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #8 Skrevet 18. april 2015 Bruk oppskriften som står på pakka med reinskav og lag potetstappe selv. Blir kjempebra. Anonymous poster hash: 532f9...2c1
Anonym bruker Skrevet 18. april 2015 #9 Skrevet 18. april 2015 Tusen takk:-)) Anonymous poster hash: e920a...3d9
Helene Harepus Skrevet 19. april 2015 #10 Skrevet 19. april 2015 Denne er veldig god: http://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/kylling-og-fjarkre/orientalsk-kylling Jeg dropper mandlene og har i mer grønnsaker. Eller syns jeg det er godt med kylling, søtpotet, tomater, chili, hvitløk, pastinakk, gulerøtter og paprika i en form som stekes i ovnen og serveres med coscos. Eller denne: kylling fileter 2 små rødløk i skiver 5-6 hakkede vårløk 5-6 ts rød karripasta (avhengig av hvor sterkt du vil ha det) 1/2 boks kokosmelk 1,5 dl crème fraîche 1 boks hele hermetiske tomater - bruk kun tomatene (hell ut mesteparten av saften) 2 ss soyasaus 1/2 sitron 4 ts sukker 1 ss paprikapulver 4 ss peanøtter 1 neve frisk koriander Del hver kyllingfilet i tre biter. Legg bitene over i en ildfast form sammen med rødløk og vårløk. I en bolle rører du sammen karripasta, kokosmelk, crème fraîche, hermetiske tomater, soyasaus, sitron, paprikapulver og sukker. Hell det over i formen, og la alt stå og trekke i 10-15 min før du setter det inn i ovnen. Stek i ca 25 min på 200 grader. Dryss over peanøtter like før servering, og pynt med grovt revet frisk koriander (om du har). Dette så veldig godt ut! Tror jeg må prøve det! Har du ris og evt salat til?
overlord Skrevet 19. april 2015 #11 Skrevet 19. april 2015 Denne er veldig god: http://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/kylling-og-fjarkre/orientalsk-kylling Jeg dropper mandlene og har i mer grønnsaker. Eller syns jeg det er godt med kylling, søtpotet, tomater, chili, hvitløk, pastinakk, gulerøtter og paprika i en form som stekes i ovnen og serveres med coscos. Eller denne: kylling fileter 2 små rødløk i skiver 5-6 hakkede vårløk 5-6 ts rød karripasta (avhengig av hvor sterkt du vil ha det) 1/2 boks kokosmelk 1,5 dl crème fraîche 1 boks hele hermetiske tomater - bruk kun tomatene (hell ut mesteparten av saften) 2 ss soyasaus 1/2 sitron 4 ts sukker 1 ss paprikapulver 4 ss peanøtter 1 neve frisk koriander Del hver kyllingfilet i tre biter. Legg bitene over i en ildfast form sammen med rødløk og vårløk. I en bolle rører du sammen karripasta, kokosmelk, crème fraîche, hermetiske tomater, soyasaus, sitron, paprikapulver og sukker. Hell det over i formen, og la alt stå og trekke i 10-15 min før du setter det inn i ovnen. Stek i ca 25 min på 200 grader. Dryss over peanøtter like før servering, og pynt med grovt revet frisk koriander (om du har). Dette så veldig godt ut! Tror jeg må prøve det! Har du ris og evt salat til? I den siste? Ja, den bruker jeg ris og salat til. Pluss nanbrød.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå