Gå til innhold

Alkoholånde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Ser noen er redd for å ta seg et glass eller en øl for ungene kan våkne og lukte det, eller de må hentes i ambulansen og er redde for at legene skal lukte det. Skjønner jo at det er krise dersom dette skjer, siden alkohol er så forbudt nå, men jeg ville bare tipse dere om å alltid ha en tyggispakke ved siden av dere når dere tar 1-2 glass eller øl, da er dere reddet. Da kan ungene gå på do eller spy ferdig uten å lukte det, og legene la være å sende bekymringsmelding dersom de lukter det.

Anonymous poster hash: 50b24...79d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller gin and tonic. Lukter ikke ;)

Anonymous poster hash: 63e96...4ca

Skrevet

Gin and tonic altså, det lukter ikke? Herregud og jeg som har funnet en tom flaske gin hver kveld i 7 mnd men har ikke luktet noe på mannen så har trodd han brukte det som type white sprit på malingsflekker når han pusser opp!

Skrevet

Gin and tonic altså, det lukter ikke? Herregud og jeg som har funnet en tom flaske gin hver kveld i 7 mnd men har ikke luktet noe på mannen så har trodd han brukte det som type white sprit på malingsflekker når han pusser opp!

What -du også ?????

Anonymous poster hash: 26d11...c6a

Skrevet

Hehe så du gjør narr av den andre tråden. Jaja. Jeg lar heller vær å drikke alkohol enn å måtte skjule det for en lege.

Anonymous poster hash: 7c602...03d

Skrevet

Jeg drikker heller ikke med barn i huset, ikke for å skjule det for en lege -men for å være 100% klar i toppen. Uansett hva som måtte skje eller ikke skje.

Skrevet

Jeg mobber vel ingen. Jeg ville bare komme med tips jeg synes er bra, for det er kjedelig når jeg har tatt en øl og 3 åringen våkner og jeg skal følge han på do, så stinker det av meg, det oooser sikkert i hele huset.

Skrevet

En annen ting som forundrer meg litt i disse alkoholtrådene er akkurat HVOR sannsynlig det er at et barn som legger seg helt frisk og i fin form plutselig og uten forvarsel blir så sykt at det må direkte på legevakten?

Jeg har vært mamma i over 20 år, og det har aldri vært i nærheten av å skje. Noen ganger kan de våkne med spysyke eller feber, men da hadde ikke 1-2 glass vin vært til hinder for å yte god nok omsorg altså.

Jeg lurer også på hvor man finner alle som ikke lukter på korken engang når ungene er hjemme? Jeg er i kontakt med ganske mange foreldre og har aldri hørt om noen som kjører den linjen? Et det et spesielt fenomen for spesifikke steder i landet eller?

Skrevet

Dønn seriøst, jeg blir IKKE uklar i toppen av 2-3 øl ila en kveld, jeg har barn som sovner senes 19.30. Og heldigvis går jeg ikke rundt å bekymrer meg for hva hvis om atte. Men for sikkerhetsskyld, tyggisen er med i nødbagen og, sammen med gin og tonic. Nei, det luktet jo ikke, nei nå roter jeg her.

Skrevet

Nei, tyggis fjerner ikke lukten av øl. Sprit lukter sprit, uansett slag, og det er mye bedre å stille på legevakta med en unge som er syk og si: "vi kom i taxi, fordi jeg tok en øl etter at han sovnet" enn å komme på legevakta og stinke øl og peppermyntetyggis og oppføre seg som om ingen skjønner noen ting.

Og før noen lurer, så har jeg vært på legevakta en sein lørdagskveld med en unge som datt, skada seg og måtte sy. Han var i pysj, jeg hadde drukket ett glass rødvin, vi kom i taxi, og ingen ringte barnevernet  :daane:

Skrevet

En annen ting som forundrer meg litt i disse alkoholtrådene er akkurat HVOR sannsynlig det er at et barn som legger seg helt frisk og i fin form plutselig og uten forvarsel blir så sykt at det må direkte på legevakten?

Jeg har vært mamma i over 20 år, og det har aldri vært i nærheten av å skje. Noen ganger kan de våkne med spysyke eller feber, men da hadde ikke 1-2 glass vin vært til hinder for å yte god nok omsorg altså.

Jeg lurer også på hvor man finner alle som ikke lukter på korken engang når ungene er hjemme? Jeg er i kontakt med ganske mange foreldre og har aldri hørt om noen som kjører den linjen? Et det et spesielt fenomen for spesifikke steder i landet eller?

Vel: vet ikke om jeg er innafor de raringene du skisserer men du kan jo se om du får hold i fordommene dine.

-østlandet

-27 år

-barn mellom 0 og 8 (antall 2)

-glad i en fest, elsker øl

-statlig ansatt

Fullstendig avholds med barn i hus

Skrevet

Nei, tyggis fjerner ikke lukten av øl. Sprit lukter sprit, uansett slag, og det er mye bedre å stille på legevakta med en unge som er syk og si: "vi kom i taxi, fordi jeg tok en øl etter at han sovnet" enn å komme på legevakta og stinke øl og peppermyntetyggis og oppføre seg som om ingen skjønner noen ting.

Og før noen lurer, så har jeg vært på legevakta en sein lørdagskveld med en unge som datt, skada seg og måtte sy. Han var i pysj, jeg hadde drukket ett glass rødvin, vi kom i taxi, og ingen ringte barnevernet  :daane:

Ringte de ikke barnevernet? Systemsvikt systemsvikt systemsvikt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...