Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #1 Skrevet 17. april 2015 Lillesøster skal konfirmeres, men jeg er helt blank ang gave! Jeg tenkte vel i utgangspunktet å gi henne penger ettersom hun er umulig å kjøpe gave til. Men hvor mye ? Da min lillebror ble konfirmert bodde jeg fortsatt hjemme og inngikk derfor i gaven fra foreldrene våre. Men nå er jeg voksen å har min egen familie og må selvsagt gi deretter også. Hva hadde dere gitt? Anonymous poster hash: 965e1...0d7
Nyttårs barn Skrevet 17. april 2015 #2 Skrevet 17. april 2015 1000- Eller mer om du har god råd. Eventuelt så hadde jeg gitt et smykke eller en bok eller noe du tror hun kan like i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #3 Skrevet 17. april 2015 Jeg og hun skal reise til London 2 uker etter konfirmasjonen, men hun får ikke vite det før konfirmasjonsdagen. Kommer totalt på rundt 10.000 kr ++ for begge med fly, hotell, mat og innganger på musikal, akvarium osv. Totalt koster det 4.000 kr for 4 hele dager, men regner med det går en del lommepenger også. Shoppingen må hun betale selv, men aktiviteter som er en selvfølge når man er i London er også inkludert. Det blir en dyr gave, men hun har virkelig hjulpet oss og stillet opp for jenta vår på 1,5 år. Hadde aldri orket å gjøre dette om det var broren min, men så er hun også siste (og eneste) i rekka som jeg må kjøpe gave til. Og jeg vet hun ønsker seg en London-tur, og mamma har desverre ikke råd. Derfor drar vi, og det tror jeg blir fantastisk morsomt! Er 7 års forskjell på oss. Anonymous poster hash: 1604d...6f5
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #4 Skrevet 17. april 2015 Når min bror ble konfirmert gav jeg 1000 ,- kr. Anonymous poster hash: edd8d...4dd
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #5 Skrevet 17. april 2015 Når min bror ble konfirmert gav jeg 1000 ,- kr. Anonymous poster hash: edd8d...4dd Gå du ham kr 1000,- hver gang han ble konfirmert? Anonymous poster hash: 0f1e7...a5d
Nyttårs barn Skrevet 17. april 2015 #6 Skrevet 17. april 2015 (endret) Jeg og hun skal reise til London 2 uker etter konfirmasjonen, men hun får ikke vite det før konfirmasjonsdagen. Kommer totalt på rundt 10.000 kr ++ for begge med fly, hotell, mat og innganger på musikal, akvarium osv. Totalt koster det 4.000 kr for 4 hele dager, men regner med det går en del lommepenger også. Shoppingen må hun betale selv, men aktiviteter som er en selvfølge når man er i London er også inkludert. Det blir en dyr gave, men hun har virkelig hjulpet oss og stillet opp for jenta vår på 1,5 år. Hadde aldri orket å gjøre dette om det var broren min, men så er hun også siste (og eneste) i rekka som jeg må kjøpe gave til. Og jeg vet hun ønsker seg en London-tur, og mamma har desverre ikke råd. Derfor drar vi, og det tror jeg blir fantastisk morsomt! Er 7 års forskjell på oss. Anonymous poster hash: 1604d...6f5 Så heldige dere er som har et sånt forhold. Endret 17. april 2015 av Nyttårs barn
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #7 Skrevet 17. april 2015 jeg ga 2000 kr for 10 år siden. Det kosta meg 4000 siden lommeboka ble stjålet samme dag som jeg tok de ut (dvs, jeg mistet den, men ingen ærlig sjel som fant den ). Anonymous poster hash: 256ce...585
Appelsinpiken Skrevet 17. april 2015 #8 Skrevet 17. april 2015 Vi gikk sammen alle søsknene og satte 1500 hver inn på et fond, dette kalte vi et reisefond
Gjest Jigglewiggle Skrevet 17. april 2015 #9 Skrevet 17. april 2015 Avsporinger fjernet fra tråden. Vennligst hold dere til saken i stedet for å ødelegge tråden med krangling. Jigglewiggle Brukemoderator
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #10 Skrevet 17. april 2015 Da min lillesøster ble konfirmert fikk hun er en kjole til 3.500 kr. Jeg er to år eldre enn henne og jobbet den gangen. Mine brødre (pappa og ny kone sine) fikk ca 1000kr hver. Da hadde jeg barn og dårlig økonomi pga samlivsbrudd og diverse. Anonymous poster hash: 70f1c...0eb
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #11 Skrevet 17. april 2015 Forrige gang et av mine søsken ble konfirmert ga jeg 500,-, da var jeg student og hadde dårlig råd. Neste gang tenker jeg det blir 2000,- men hun er jeg fadder på i tillegg. Anonymous poster hash: 94f17...598
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #12 Skrevet 17. april 2015 Jeg gav 1000 kr og et enkelt og tidløst armbånd i gull. Ligner på dette, men det kostet bare halvparten (10 år siden) http://www.gullsmedrydeng.no/armb%C3%A5nd-gull-singapore-184418_4965-290p.html Anonymous poster hash: 1b4b6...d09
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #13 Skrevet 17. april 2015 Jeg og hun skal reise til London 2 uker etter konfirmasjonen, men hun får ikke vite det før konfirmasjonsdagen. Kommer totalt på rundt 10.000 kr ++ for begge med fly, hotell, mat og innganger på musikal, akvarium osv. Totalt koster det 4.000 kr for 4 hele dager, men regner med det går en del lommepenger også. Shoppingen må hun betale selv, men aktiviteter som er en selvfølge når man er i London er også inkludert. Det blir en dyr gave, men hun har virkelig hjulpet oss og stillet opp for jenta vår på 1,5 år. Hadde aldri orket å gjøre dette om det var broren min, men så er hun også siste (og eneste) i rekka som jeg må kjøpe gave til. Og jeg vet hun ønsker seg en London-tur, og mamma har desverre ikke råd. Derfor drar vi, og det tror jeg blir fantastisk morsomt! Er 7 års forskjell på oss. Anonymous poster hash: 1604d...6f5 Så heldige dere er som har et sånt forhold. Jeg setter faktisk stor pris på forholdet vi har, det er mye sterkere enn til de andre søsknene jeg har. Hun har vært helt spesiell for meg fra den dagen hun kom til, og jeg har forgudet henne =) Hun er den som har lagt søte lapper under hodeputen til meg, tegnet tegninger og hengt på romdøra, sneket med godteri i sekken om jeg har vært på reise osv. Hun har gitt klemmer, sagt gode ord er fremdeles den dag i dag helt unik. Tror aldri vi har kranglet, og jeg vet faktisk ikke hva jeg skulle gjort uten henne. Hun forandret livet mitt, selv om jeg bare var 7 år Så hun fortjener kun det beste, og når jeg kan tilby henne noe hun ønsker seg, så gjør jeg det. Fordi hun fortjener det, og fordi hun er den unike jenta hun er Anonymous poster hash: 1604d...6f5
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #14 Skrevet 17. april 2015 Jeg og hun skal reise til London 2 uker etter konfirmasjonen, men hun får ikke vite det før konfirmasjonsdagen. Kommer totalt på rundt 10.000 kr ++ for begge med fly, hotell, mat og innganger på musikal, akvarium osv. Totalt koster det 4.000 kr for 4 hele dager, men regner med det går en del lommepenger også. Shoppingen må hun betale selv, men aktiviteter som er en selvfølge når man er i London er også inkludert. Det blir en dyr gave, men hun har virkelig hjulpet oss og stillet opp for jenta vår på 1,5 år. Hadde aldri orket å gjøre dette om det var broren min, men så er hun også siste (og eneste) i rekka som jeg må kjøpe gave til. Og jeg vet hun ønsker seg en London-tur, og mamma har desverre ikke råd. Derfor drar vi, og det tror jeg blir fantastisk morsomt! Er 7 års forskjell på oss. Anonymous poster hash: 1604d...6f5 Så heldige dere er som har et sånt forhold. Jeg setter faktisk stor pris på forholdet vi har, det er mye sterkere enn til de andre søsknene jeg har. Hun har vært helt spesiell for meg fra den dagen hun kom til, og jeg har forgudet henne =) Hun er den som har lagt søte lapper under hodeputen til meg, tegnet tegninger og hengt på romdøra, sneket med godteri i sekken om jeg har vært på reise osv. Hun har gitt klemmer, sagt gode ord er fremdeles den dag i dag helt unik. Tror aldri vi har kranglet, og jeg vet faktisk ikke hva jeg skulle gjort uten henne. Hun forandret livet mitt, selv om jeg bare var 7 år Så hun fortjener kun det beste, og når jeg kan tilby henne noe hun ønsker seg, så gjør jeg det. Fordi hun fortjener det, og fordi hun er den unike jenta hun er Anonymous poster hash: 1604d...6f5 Så morro Dere kommer til å få det supert. Ga samme gaven til bonusdattra mi for to år siden. Vi storkosa oss. Utslitte på kveldstid og handla så mye at vi måtte kjøpe en ekstra koffert. Håper dere får en suuuuper tur Anonymous poster hash: f3835...30f
stratosku Skrevet 17. april 2015 #15 Skrevet 17. april 2015 Jeg holder på å lage et album med bilder, historier og gullkort fra hele oppveksten hennes. Hun får også to konsertbilletter til 5 Seconds of summer, inkludert reise og opphold. Så får hun selv velge hvem hun ønsker å reise sammen med, selv om jeg håper det blir meg hehe
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #16 Skrevet 17. april 2015 Jeg og hun skal reise til London 2 uker etter konfirmasjonen, men hun får ikke vite det før konfirmasjonsdagen. Kommer totalt på rundt 10.000 kr ++ for begge med fly, hotell, mat og innganger på musikal, akvarium osv. Totalt koster det 4.000 kr for 4 hele dager, men regner med det går en del lommepenger også. Shoppingen må hun betale selv, men aktiviteter som er en selvfølge når man er i London er også inkludert. Det blir en dyr gave, men hun har virkelig hjulpet oss og stillet opp for jenta vår på 1,5 år. Hadde aldri orket å gjøre dette om det var broren min, men så er hun også siste (og eneste) i rekka som jeg må kjøpe gave til. Og jeg vet hun ønsker seg en London-tur, og mamma har desverre ikke råd. Derfor drar vi, og det tror jeg blir fantastisk morsomt! Er 7 års forskjell på oss. Anonymous poster hash: 1604d...6f5 Så heldige dere er som har et sånt forhold.Jeg setter faktisk stor pris på forholdet vi har, det er mye sterkere enn til de andre søsknene jeg har. Hun har vært helt spesiell for meg fra den dagen hun kom til, og jeg har forgudet henne =) Hun er den som har lagt søte lapper under hodeputen til meg, tegnet tegninger og hengt på romdøra, sneket med godteri i sekken om jeg har vært på reise osv. Hun har gitt klemmer, sagt gode ord er fremdeles den dag i dag helt unik. Tror aldri vi har kranglet, og jeg vet faktisk ikke hva jeg skulle gjort uten henne. Hun forandret livet mitt, selv om jeg bare var 7 år Så hun fortjener kun det beste, og når jeg kan tilby henne noe hun ønsker seg, så gjør jeg det. Fordi hun fortjener det, og fordi hun er den unike jenta hun er Anonymous poster hash: 1604d...6f5 Så morro Dere kommer til å få det supert. Ga samme gaven til bonusdattra mi for to år siden. Vi storkosa oss. Utslitte på kveldstid og handla så mye at vi måtte kjøpe en ekstra koffert. Håper dere får en suuuuper tur Anonymous poster hash: f3835...30f Så herlig! Liker bonusmødre som deg, føler jeg hører så mye negativt rundt omkring. Høres ut som dere hadde det riktig så morro, og du legger nok et godt grunnlag for ei god fremtid og et god samarbeid videre Hun er heldig som har fått deg, og faren har gjort et godt valg da han fant seg dame Anonymous poster hash: 1604d...6f5
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #17 Skrevet 17. april 2015 Jeg ga bunadsøredobber og -ring til min søster. Er 9 år siden, så husker ikke akkurat hvor mye jeg ga for det. Men var fattig student så kan ikke tenke meg det kosta så veldig mye. Hadde hun ikke skulle hatt bunad ville jeg nok gitt et tidløst smykke av noe slag, eller noe annet som varer. Liker også veldig godt ideene over om å gi opplevelser. Anonymous poster hash: ce2b7...e92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå