Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #1 Skrevet 17. april 2015 Vi holder på å flytte, og skal få litt hjelp av familiemedlemmer med selve flyttingen. Min mann og jeg diskuterte i går om/hvis vi skal betale dem noe. Jeg mener at vi skal betale dem enten en viss sum eller gi dem en liten gave som takk for hjelpen. Min mann mener at vi ikke trenger det, fordi dette er familiemedlemmer og vi hjelper hverandre. Vi har selvsagt hjulpet dem før, og kommer til å stille opp hvis de trenger hjelp i fremtiden. Jeg mener da at noe må vi gi ( vi stiller opp med pizza og brus/vin/øl etter flyttingen), men noe mer også. Hva mener dere? Om vi så betaler dem, ville dere ha likt penger eller en gave ( om så hva?) Anonymous poster hash: a36d4...9d6
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #2 Skrevet 17. april 2015 Jeg har tenkt å gi gavekort på massasje til min bror og svigerinne etter flyttingen. Mine foreldre bør nok også få noe, men der vet jeg ikke hva enda. Jeg føler veldig for å gi de som hjelper til noe, men så får jeg egentlig aldri hjulpet til med noe tilbake, så det er vel litt derfor jeg vil gi noe mer konkret. Anonymous poster hash: 56a8c...f80
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #3 Skrevet 17. april 2015 Jeg har aldri fått noe som takk for hjelpen direkte (utenom mat). Men har fått, og selv gitt, litt dyrere julepresang/bursdagsgave ved første kommende anledning (særlig dersom det er noe spesielt man vet folk ønsker seg). Jeg hadde ikke likt å fått penger som takk, man hjelper jo kun nær familie eller venner med flytting. Men on du føler for å gi noe, ville jeg heller gitt ei flaske vin, et gavekort el. Det er rart med det, for meg føles penger feil, men gavekort føles ikke som betaling på samme måte. Men blant de som jeg har hjulpet, så er det ingen som forventer annet enn mat og drikke ved flyttinga. Man stiller opp for hverandre. 😊 Anonymous poster hash: 51950...51c
Gjest Skrevet 17. april 2015 #4 Skrevet 17. april 2015 Her har jeg stilt opp med pizza, øl og brus på flyttedagen ☺ Ingen som har villet ha noe mere.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #5 Skrevet 17. april 2015 Pizza og brus/øl på flyttedagen, men enda viktigere - tilbud om tilsvarende hjelp tilbake!!! Anonymous poster hash: d030e...dd3
Cruella De Vil Skrevet 17. april 2015 #6 Skrevet 17. april 2015 Vi har gitt (og fått) pizza og drikke på selve flyttedagen, det har aldri vært noen gaver involvert. Hvis du ønsker å gi dem noe, synes jeg penger blir litt rart, de hjelper dere jo som en vennetjeneste. Men en flaske vin, eller gavekort på ett eller annet er jo en mulighet? Eller enda bedre: Kom på besøk og hjelp dem med å rake i haven eller lignende.
sug lut Skrevet 17. april 2015 #7 Skrevet 17. april 2015 Pølsekjele og flyttepils på dagen, samt tilsvarende hjelp når de trenger det. Alt annet er helt ukjent for meg.
Rubella Skrevet 17. april 2015 #8 Skrevet 17. april 2015 Har fått hjelp flere ganger pluss hjelpt andre i samme situasjon flere ganger. Har aldri fått eller gitt gave. Synes jeg ikke er nødvendig. Er da vanlig at venner hjelper til når det trengs. Men blir alltid pizza, brus, øl, prosecco og litt snacks som takk for hjelpen etterpå. Det skulle jo bare mangle.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #9 Skrevet 17. april 2015 mat og godt drikke på flyttedagen og gjerne en fest etterpå Anonymous poster hash: 71868...492
Anonym bruker Skrevet 17. april 2015 #10 Skrevet 17. april 2015 Betaler man noe da? Vi betaler ikke, vi spanderer mat og drikke. Evt flyttedugnadsfest etterpå Anonymous poster hash: 91a8e...fa8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå