HH80 Skrevet 16. april 2015 #1 Del Skrevet 16. april 2015 (endret) Her har det de siste ukene vært bare rør med spising. Grøt begynner han å bli drittlei tror jeg,men enkelte dager kan han spise en liten porsjon. Middag får jeg nesten ikke i han om dagen. Ikke hjemmelaget og ikke på glass, Det han liker veldig godt er smoothie, både hjemmelaget og Elias. Han får dette gjerne to ganger om dagen. Så får han fortsatt pupp da og det får han vel ca 4-5 ganger om dagen. Sånn som idag har han spist en bitteliten grøtporsjon til frokost, en skive og en smoothie til lunch, noen biter til middag og sånn en youghurt til kvelds...fikk ikke i han grøt eller brød til kvelden. Så har han fått pupp da og drukket litt vanlig melk... Var på 15 mnd kontroll igår og han følger kurven sin fint, men det er frustrerende å ikke få i han skikkelig måltider. Har inntrykk av at han ikke har roa til å sitte stille å spise.... Han vil bare gjøre alt annet !! Noen med tips ?? Eller som kjenner seg igjen ?? : ) Endret 16. april 2015 av HH80 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210140-15-mnd-og-bare-r%C3%B8r-med-maten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilith Skrevet 17. april 2015 #2 Del Skrevet 17. april 2015 (endret) Kjenner meg igjen... lite tips å komme med desverre Gutten min har også sånne perioder hvor han ikke vil ha noe. Bare "godis".. kjeks, banan og fruktsmoothie er omtrent det eneste jeg får i han hjemme. I barnehagen spiser han visstnok greit... har hørt flere som har nevnt at det er perioder med lite inntak av mat, så jeg har slått meg med ro at det nok er helt normalt. Gutten min også følger kurven sin og legger godt på seg, så han lider ingen nød men det er frustrerende n¨år han sitter og ikke vil ha noe av det han tilbys..... kan nesten ikke si til en liten en på 15 mnd at "nei da får du ikke noe mat da, får du vente til neste måltid" hehe... Endret 17. april 2015 av Tilith Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210140-15-mnd-og-bare-r%C3%B8r-med-maten/#findComment-147144022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #3 Del Skrevet 23. april 2015 Hm, tipper du også hadde vært mett om du spiste 4-5 måltider med pupp om dagen, vil tro det tilsvarer i alle fall 5-6 dl væske? Du må nok kutte på puppen (feks bare til etter frokost og etter kvelds). La han spise selv, her må vi ofte det, og så hjelper jeg til ved siden av. Her spiser vår dobbel skive (uten skorper, liker ikke dem enda) med skinkeost/prim/trønderfår til frokost, samme til lunsj, evt yoghurt med havregryn, vanlig middag en liten porsjon (1 potet, en kjøttkake og grønnsaker), liker det best med saus, evt ketcup, remulade osv, skive igjen til kvelds. Smoothie og frukt innimellom. Liker også godt den havregrøten fra småfolk på glass, H-melk etter frokost og etter kvelds, ca 3-4 dl melk til sammen. Biola til frokost og vann ellers. Han spiser godt, men ikke alltid, men hjelper når han får spise og grise selv Anonymous poster hash: c5273...36d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210140-15-mnd-og-bare-r%C3%B8r-med-maten/#findComment-147156909 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå