Gå til innhold

I all verden har konfirmant snart, han krever penskjorte som koster 2200, mens jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

sier det er uaktuelt, han mener folk kan se forskjell på en skjorte fra Dressmann og en fra Ralph Lauren. Jeg blir ikke å kjøpe den skjorta men det gjør sikkert faren.

Anonymous poster hash: 40c90...e10

Skrevet

Hadde sagt at han kan kjøpe hva han vil for egne penger. Ville gitt han det du mener er passe å gi for en skjorte, og så kan han supplere utover det selv og være råflott av egen lommebok.

Anonymous poster hash: 0a3dd...ed6

Skrevet

Hvorfor kan ikke guttene få fine klær når jentene får bunader?

Anonymous poster hash: 58b0d...ff6
Skrevet

kommer litt ann på hvor i landet du bor, hva er normalt for de andre ungdommene? Veldig dumt om alle kommer i en merkeskjorte og din sønn er den eneste som går i en dressmannskjorte..

Kjipt om han føler seg utenfor på sin egen konfirmasjonsdag. I tillegg er det jo en dress og penskjorte han vil ha i mange år, forhåpentligvis ikke bare den ene dagen.

Anonymous poster hash: 277d5...b64
Skrevet

Synes godt du kan legge litt ekstra i antrekket på konfirmasjonsdagen :Nikke:

Skrevet

Da får han betale selv. Eller gå til faren sin.

Skrevet

Bestill fra nettsiden til RL mye billigere 😊

Skrevet (endret)

Hvorfor kan ikke guttene få fine klær når jentene får bunader? Anonymous poster hash: 58b0d...ff6

Kanskje fordi det med stor sannsynlighet blir å kaste bort penger med en så dyr skjorte til en konfirmant. De fleste gutter vokser som gress i den alderen og vil neppe passe skjorta mer enn noen gangers bruk.

Bunaden derimot passer de fleste jenter i mange år.

Har man råd er det jo så sin sak, men for mange vil en skjorte til over 2000 være langt over budsjett.

Endret av HvittHus
Skrevet

kommer litt ann på hvor i landet du bor, hva er normalt for de andre ungdommene? Veldig dumt om alle kommer i en merkeskjorte og din sønn er den eneste som går i en dressmannskjorte..

Kjipt om han føler seg utenfor på sin egen konfirmasjonsdag. I tillegg er det jo en dress og penskjorte han vil ha i mange år, forhåpentligvis ikke bare den ene dagen.

De færreste gutter passer konfirmasjonsdressen året etterpå. Og jeg tenker at det er bedre med ei skjorte som passer enn ei dyr skjorte som skal brukes i "mange år ".

Anonymous poster hash: 4477c...01e

Skrevet

Bunaden er et plagg du beholder hele livet. Tror du på ramme alvor gutten vil bruke den samme skjorta i sine barnebarns konfirmasjon slik de som får bunad sansynlig vis vil bruke bunaden?

Anonymous poster hash: 613ee...3ba

Skrevet

for min del (er ikke hi men har en gutt som er konfirmant i år) så er det ikke snakk om at gutta ikke skal få ha fine klær. Hadde han vært ferdig utvokst hadde han faktisk fått bunad. Men når det gjelder jenter er det faktisk enklere med bunad om man ikke er helt utvokst. Da jeg fikk bunad ble det lagt inn litt ekstra i sidene slik at den kunne tilpasses (ble ikke nødvendig før jeg begynte å lbli overvektig...) og så er det vel enkelt å legge inn litt ekstra nederst slik at man kan legge ned litt på stakken dersom man vokser i lengden. Vil tro det blir litt verre med en knebukse, vest og jakke - selv om det er mulig...

Anonymous poster hash: 55c31...648

Skrevet

De færreste gutter passer konfirmasjonsdressen året etterpå. Og jeg tenker at det er bedre med ei skjorte som passer enn ei dyr skjorte som skal brukes i "mange år ".

Anonymous poster hash: 4477c...01e

(om man ikke har fler småbrødre/fettere som kan bruke den også, men det er vel ganske uaktuelt om man ikke er ganske jevne i alder og smak)

Anonymous poster hash: 55c31...648

Skrevet

Selv om RL er billigere i utlandet, så må du ved bestilling plusse på moms, toll og porto!

Allikevel blir det billigere enn 2000 da:)

Har en på 12 som digger RL. Noen synes sikkert det er ille, men vi kjøper klærne i utlandet. Da betaler vi ikke mer for RL-skjortene enn vi ville gjort for kappahl-skjorter her hjemme. Og kvaliteten er selvfølgelig mye bedre :)

Anonymous poster hash: 9f31c...ace

Skrevet

Selv om RL er billigere i utlandet, så må du ved bestilling plusse på moms, toll og porto!

Har en på 12 som digger RL. Noen synes sikkert det er ille, men vi kjøper klærne i utlandet. Da betaler vi ikke mer for RL-skjortene enn vi ville gjort for kappahl-skjorter her hjemme. Og kvaliteten er selvfølgelig mye bedre :)

Er det under 350 med porto betaler du ikke moms og toll 😊

Den jeg linket til koster 270 kr.

Skrevet

Har en på 12 som digger RL. Noen synes sikkert det er ille, men vi kjøper klærne i utlandet. Da betaler vi ikke mer for RL-skjortene enn vi ville gjort for kappahl-skjorter her hjemme. Og kvaliteten er selvfølgelig mye bedre :)Anonymous poster hash: 9f31c...ace

Er det under 350 med porto betaler du ikke moms og toll

Den prisen er vel med shipping i USA? RL sender så vidt jeg vet ikke til Norge så du sende via postboks i New Jersey og båt/fly derfra. Porto vil da blir noe annet.....

Skrevet

Har en på 12 som digger RL. Noen synes sikkert det er ille, men vi kjøper klærne i utlandet. Da betaler vi ikke mer for RL-skjortene enn vi ville gjort for kappahl-skjorter her hjemme. Og kvaliteten er selvfølgelig mye bedre :)Anonymous poster hash: 9f31c...ace

Er det under 350 med porto betaler du ikke moms og toll

Den prisen er vel med shipping i USA? RL sender så vidt jeg vet ikke til Norge så du sende via postboks i New Jersey og båt/fly derfra. Porto vil da blir noe annet.....Anonymous poster hash: 9f31c...ace

Står at de ikke sender utenfor usa

Anonymous poster hash: 3c58a...eb4

Skrevet

Krever? Kan han kreve noe som helst så lenge du ikke gir etter? Si at han får skjorta, men at da blir det ingen konfirmasjonsgave.

Skrevet

Bunaden er et plagg du beholder hele livet. Tror du på ramme alvor gutten vil bruke den samme skjorta i sine barnebarns konfirmasjon slik de som får bunad sansynlig vis vil bruke bunaden?

Anonymous poster hash: 613ee...3ba

Han kan få veldig mange skjorter for prisen av en bunad.

Gir dere guttene 30-40 tusen kr i pengegave i stede for bunaden?

Da kan han vel bruke noe av det på klær han vil ha.

Skrevet

Ha i mange år? Hvor mange 14-år gamle gutter slutter å vokse etter konfirmasjonen?

Anonymous poster hash: 80206...ee7

Skrevet

Hva søren?

Hvem i all verden ser forskjell på en Dressmann-skjorte og en RL-skjorte når man ikke ser annet enn kragen og bittelitt av brystet? 

Tull å bruke tusenvis av kroner på noe så uvesentlig. 

Anonymous poster hash: 7a842...869
Skrevet

Kan dere ikke spleise, da? Så kan du få igjen halvparten eller noe slikt når han får konfirmasjonspenger?

Synes også 2000 høres vilt dyrt ut, men hvis det er veeeldig stas med akkurat denne skjorta, så er det jo i hvert fall en spesiell anledning.

Og dressmann er jo ikke akkurat så veldig trendy, da. Er det ikke bare gubber som handler der?

Skrevet

Puuh.... godt guttungen min fikk seg STILIG dress med skjorte på DRESSMANN nå føre konfirmasjon. Nei det er ikke gubbeklær der lengre når man kommer til dresser. Han fikk slimfit i dressen og skjorten. Nice slips og belte fikk han også. Og min er nesten ferdig utvokst og kan ha denne dressen i noen år til.

Åssen jeg vet det? Jo fordi han 184 høy og har vært til ortoped i forbindelese med noe annet :) Tull å kjøpe så dyrt med mindre man virkelig vil bruke så mye penger. Og ang bunad.... hadde jeg fått det til min konfrimasjon, så hadde den aldri i livet ha passet i dag. 40 kg den gangen og nesten det dobbelte i dag :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...