Gå til innhold

Småbarn og søling på gulvet ved bordet - tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten tass som har begynt å spise grøt og søling er i gang igjen. Har jo hatt småbarn før og, men er det noen som har gjort noe smart med søleområdet?

Tenker på f.eks. å legge et plastunderlag under stolen - kanskje finnes det noe på Ikea eller noe?

Har egentlig lyst å legge matte under bordet for å beskytte gulvet mot riper (har tatt på møbelknotter ja), men med to eldre barn også så er det kanskje dumt?? Noen som har matte under kjøkkenbordet med barn?

Tips??

Anonymous poster hash: 6c79b...9ae
Skrevet

Legg en avis under, så kan du bare kaste den etter at måltidet er feridg :-) Eventuelt kjøp papir "kladder" på apoteket (tissematter) som du også bare kan kaste etterpå.

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg brukte søppelsekker, klippet de opp i passende store deler og la under der minste satt. Da var det bare å pakke den sammen og kaste etter måltidet :)

Skrevet

Jeg brukte søppelsekker, klippet de opp i passende store deler og la under der minste satt. Da var det bare å pakke den sammen og kaste etter måltidet :)

Uff, blir ikke det veldig mye søppel da? :o Samme med sånne laken på apoteket.. Bedre å bare vaske bort med en klut med en gang vel? Jøhsr jeg gjort med alle mine tre, og de har vært noen skikkelige griser i perioder..

Anonymous poster hash: 289d7...501

Skrevet

Brukte gamle voksduker som jeg klippet til og la under stolen da det stod på som verst. Er bare å tørke av med klut etterpå.

Eller en sånn blank matte som egentlig er for å beskytte tregulv mot merker fra kontorstoler med hjul?

Skrevet

Du har vel noen tisse laken liggende ? Legg det bare under så går det fort å tørke opp dette etterpå :D

Skrevet

Kjøp vaskebøtte og såpe, fyll bøtten med vann og vask når ungen er ferdig med å spise. Voila!

Anonymous poster hash: cf703...eed
Skrevet

Vi har en plastmatte fra IKEA, tror den er typisk for kontormøbler. Det er mest pga riper fra tripptrappstolen. Ellers tørker jeg helst opp der det søles så fort som mulig.

Anonymous poster hash: d7626...442

Skrevet

Hos oss spiste hunden opp alt som falt på gulvet, så hund kan anbefales :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...