Gå til innhold

øm rundt høyre ribbein

Anbefalte innlegg

Hei.

ca på midten av magen mot høyre ribbein er jeg litt øm. natt til onsdag våknet jeg ofte av mageknip og sprang en del på do. Etter dette har jeg vært øm rundt dette området. Det er ikke i selve ribbeinet. babyen ligger også med rumpa mot venstre side og presser mye i ribbeina mens jeg sitter. Nå er jeg 32+6.

Er det noen her som har opplevd noe lignende og vet hva det kan komme av? tenker om det er noe som mange kjenner når babyen begynner å bli stor, eller om det kan være noe annet litt mer alvorlig.

Håper noen kan svare meg, får nok kanskje ta en telefon til lege/jordmor om det ikke gir seg uansett :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210037-%C3%B8m-rundt-h%C3%B8yre-ribbein/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æ e mer øm på venstre sida.. Men på høyre sida e d lurt å ta kontakt med jm/lege for å sikre at alt e ok.. Æ har baby som e litt stor. Merker at d e tungt å sitte og bøye, d e noen som e bokstavelig talt i veien og ikke bare at man har stor mage.. Æ trur mine smerter kommer fra musklan, de blir revet fra plassen sin.. Så venter å føde for å få plass :)

helt vanlig, ribbeina er i press og blir dyttet utover, ved spark og slag så blir det ømt.. helt vanlig å briste ribbein da man går gravid, ikke noe godt, men slik er det dessverre for noen

For ikke å snakke om hvor følsom leveren er for spark. Jeg har mye vondt rett under ribbeina på hø side siden lille troll elsker å sparke/dytte på leveren, blir verst når jeg sitter lenge slik at presset blir konstant. 

Anonymous poster hash: f6f72...3af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...