Gå til innhold

Riktig at man forbrenner ca 700 kcal av en 60 minutters hard spinning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller...hvor mye ca?

Anonymous poster hash: f70c8...ada

Skrevet

54 kcal

Anonymous poster hash: ae4aa...547
Skrevet

Ja, det er rimelig. Kanske litt over det med en hard økt, men dette vil jo avhenge av din egen vekt bl. a. Forskjell på om en på 120 kg eller 50 kilo spinner en time.

Anonymous poster hash: d2ae3...30e
Skrevet

Det hørtes litt vel mye ut. Folk har en tendens til å overdrive forbrente kalorier og underdrive inntak av kalorier.

Anonymous poster hash: 79df6...b46

Gjest Maiken og barna
Skrevet

Kommer jo helt an på hvor mye hver enkelt veier

Skrevet

699kcal fikk jeg med pulsklokke på 45min. Jeg ga alt etter oppvarminga og lå gjevne på 190 i puls til timen var over. 175cm og 75kg.

Anonymous poster hash: 6adb2...ff3

Skrevet

Høres mye ut. Mange viser for høye tall. Jeg tenker 500 på høy intensitet.

Skrevet

Jeg er 158 cm og 69 kg. På en zumbatime (55 min) forbrenner jeg ca 500 kcal. En hel time med hard spinning ville nok ha forbrent 700 kcal hos meg i hvert fall.

Det kommer an på vekt og intensitet, men om du er litt stor og satser, tror jeg 700 kcal er unnagjort med 60 min spinning.

Anonymous poster hash: 7f213...168

Skrevet

På en time med hard spinning, så svetter jeg som noe annet rart. Kan se svetten piple opp fra armen. Og ellers svetter jeg lite. Så at jeg forbrenner 700 kalorier på det, tror jeg på ja.

Skrevet

Svettn renner av meg også ja. Drypper! Helt ekstremt. .

Jeg er 170 cm og veier nesten 70 kg. Så da stemmer det vel ganske ok med 700 kcal? Skal ned noen kilo, og bruker en app for å registrere energi-inntak og -forbruk. Og da kom det opp 707 kcal da jeg registrertr 60 min spinning med "high intensity" ... Ble usikker på om det var skivebom eller innafor ;-)

HI

Anonymous poster hash: f70c8...ada

Gjest Runforit
Skrevet

Umulig å svare på. Ved jogging så brenner man ca sin egen kroppsvekt i kcal per km.

Ved sykling er det vanskeligere å beregne uten pulsklokke da man kan svette masse uten å bruke så mye energi som en tror.

Skrevet

699kcal fikk jeg med pulsklokke på 45min. Jeg ga alt etter oppvarminga og lå gjevne på 190 i puls til timen var over. 175cm og 75kg.

Hva er maks pulsen din siden du klarer å ligge på 190 i nesten en hel time?

Anonymous poster hash: 15b1d...030

Skrevet

Hva er maks pulsen din siden du klarer å ligge på 190 i nesten en hel time?

Anonymous poster hash: 15b1d...030

Å ligge på 190 i puls over ca 30 min høres direkte uforsvarlig ut. Dersom du har uvanlig høy maxpuls stiller saken seg annerledes, men likevel😱

Anonymous poster hash: 7f213...168

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Dobbelposting fjernet fra tråden.

Jigglewiggle

Brukermoderator

Skrevet

Kroppen mister væske av svetten, ikke kalorier...

Anonymous poster hash: b5254...99f

Skrevet

Jeg er 174 cm høy og noen og 60 kg. Her om dagen jobbet jeg som et dyr på en spinning 55, og med pulsklokke innstilt på min vekt og min høyde og kjønn, hadde jeg brukt 620 kalorier. Jeg har en makspuls på 200, og hadde en maxpuls på denne treningen på 195 slag per minutt. Dette var en intervalltime hvor jeg lå høyt i puls i store deler av timen. Jeg har rimelig god kondisjon, og tror det er vanskelig for meg å forbrenne særlig mer enn dette på 55 minutter.

Anonymous poster hash: c79b2...afe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...