Gå til innhold

Da prøver vi Femar!

Anbefalte innlegg

Idag (blødningsdag nr 3) begynner jeg på Femar hvor jeg tar to tabletter hver dag i 5 dager. Har lest at flere har prøvd denne typen, og lyktes! Håper virkelig dette fungerer godt på meg, og jeg kan flytte til januar/februar forumet om en måneds tid  :hjerte:

Noen som har tips, erfaringer, bivirkninger, negative eller positive ting å dele i forhold til bruk av Femar?  :)

SUPERSPENT!  :bond:

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144209878-da-pr%C3%B8ver-vi-femar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy at du får prøve Femar ☺️

Har du brukt pergo uten å lykkes?

Nevnte femar for gyn sist jeg var der, men han ville vente litt til og prøve ett par runder til med pergo før vi gjør noe annet, men håper jeg også kan få prøve hvis det ikke lykkes nå ☺️

Gleder meg til å følge deg, og håper virkelig det klaffer for dere nå 😙

Så gøy at du får prøve Femar ☺

Har du brukt pergo uten å lykkes?

Nevnte femar for gyn sist jeg var der, men han ville vente litt til og prøve ett par runder til med pergo før vi gjør noe annet, men håper jeg også kan få prøve hvis det ikke lykkes nå ☺

Gleder meg til å følge deg, og håper virkelig det klaffer for dere nå

Ja, det føles veldig bra å få lov til å prøve dette. Jeg og samboeren går inn i prøveperiode 14 nå, og har gjennomgått 3 spontanaborter. Jeg vet jeg kan bli gravid, det er godt, men jeg har kun hatt 3 eggløsninger på over ett år. Så noe stemmer ikke, så håper dette vil gjøre susen  :D

Jeg har gått på en enkelkur med pergo, men det ga ingen utslag. Venninna mi gikk på dobbelkur, så for henne fungerte det supert! Men grunnet min situasjon så ville gynekologen at jeg skulle heller begynne på Femar  :) Siden du ønsker å heller gå over til femar, betyr det at du har mer tro på det? Har du hørt bedre utfall av andre sin erfaring etter bruk av det? :-) 

Så søt du er! Håper det klaffer for deg også, så kan vi begge flytte forum  :strix:

Har lest en del forskning om femar i forbindelse med prøving, men ellers ingen erfaring:p hehe

Vi har brukt pergo av og på i over ett år, har mistet i uke 10 en gang, men ting tar tid nå, så håper på andre muligheter snart ☺️

Ventet mens nå forrige fredag, men har enda ikke fått den.. Irriterende, tok nettopp en test å den var negativ :/

Reiser på kjæresteferie om en uke, så hadde planlagt å ta pergo nå, og nyte ferien og satse på at det gjorde susen 😝 desverre så ser det litt mørkt ut nå når tanta ikke vil komme..

Hei. Min erfaring: mindre bivirkninger med femar enn pergo. Faktisk merket jeg nesten ingenting med femar. I tillegg gjør pergo at slimhinnen som egget skal feste seg i blir tynnere. Dermed vanskeligere å bli gravid. Femar påvirker ikke slimhinnen. Slik jeg har skjønt d er pergo et hormon, mens femar gjør at kroppen selv produserer de samme hormonene.

Annonse

Jeg starter også på femar neste syklus om det ikke klaffer nå. Har hatt veldig uregelmessige sykluser det siste året, var nettopp på UL og så masse egg, til og med ett som lå klar til å slippes, men blodprøve noen dager etter viser at jeg ikke har hatt EL allikevel ..

Har lest en del forskning om femar i forbindelse med prøving, men ellers ingen erfaring:p hehe

Vi har brukt pergo av og på i over ett år, har mistet i uke 10 en gang, men ting tar tid nå, så håper på andre muligheter snart ☺

Ventet mens nå forrige fredag, men har enda ikke fått den.. Irriterende, tok nettopp en test å den var negativ :/

Reiser på kjæresteferie om en uke, så hadde planlagt å ta pergo nå, og nyte ferien og satse på at det gjorde susen desverre så ser det litt mørkt ut nå når tanta ikke vil komme..

Tror du at syklusen bare er litt forskjøvet denne gang av en grunn? Eller tror du kanskje at du produserer hcg sent, og kanskje er gravid likevel?  :smilbla:  Håper på sistnevnte for det! Men hvis ikke det er det, så håpe jeg tanta kommer på besøk til deg også nå, så får du gangen på neste syklus! Pleier du å ta enkel eller dobbel pergokur? Har du mange pausemnd?  :)

Hei. Min erfaring: mindre bivirkninger med femar enn pergo. Faktisk merket jeg nesten ingenting med femar. I tillegg gjør pergo at slimhinnen som egget skal feste seg i blir tynnere. Dermed vanskeligere å bli gravid. Femar påvirker ikke slimhinnen. Slik jeg har skjønt d er pergo et hormon, mens femar gjør at kroppen selv produserer de samme hormonene.

Åja, så greit å vite! Slippe bekymre seg over at det er mye som bli skadet på veien liksom. Men virker logisk, for ekspertene ønsker ikke at det blir brukt pergo flere mnd etter hverandre, mens med Femar så gjør det ikke så mye  :)

http://helsendin.org/femar/#.VS8oISmhzqA

Vet ikke helt om jeg skjønner. Man skal ikke bruke det før man har kommet i overgangsalderen, også er det stor sannsynlighet for at man blir gravid :P

Anonymous poster hash: 066d9...ffd

Ja, jeg har lest mye om og med. Det er jo hovedsakelig en medisin for brystkreft, og hindring ved spredning osv. Men det var en gynekolog som prøvde dette ut, og over halvparten ble gravide. http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1581476.ece 

Min gynekolog er både fødselslege og gynekolog, så velger å stole fullt og helt på henne :) Men virker jo så klart rart, men har fungert for mange, så jeg prøver og håper :) :)

Jeg starter også på femar neste syklus om det ikke klaffer nå. Har hatt veldig uregelmessige sykluser det siste året, var nettopp på UL og så masse egg, til og med ett som lå klar til å slippes, men blodprøve noen dager etter viser at jeg ikke har hatt EL allikevel ..

Jeg har også vært på UL og sett eggene mine. Utrolig fascinerende faktisk! :) Men frustrerende når ting ikke fungerer slik de skal. Håper det klaffer for deg denne eller neste måned. Oppdater meg om hva utfallet ble :) :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...