Gå til innhold

amming - søvn

Linkii87

Anbefalte innlegg

Har en baby på 6 uker. På kvelden ammer jeg han i sengen liggende. Det er den eneste måten han roer seg på. Slik ligger vi i ca 1 1/2 time. Han sovner i 22 tiden og sover 7 timer. Det ender alltid med at vi begge sovner i sengen min. Når jeg våkner igjen legger jeg han forsiktig over i sin egen seng, men hver gang våkner han. Han er alltid urolig når han blir lagt i sin egen seng. Så han ender alltid opp i min igjen og da sovner han tett ved siden av meg. Vet at når man skal samsove skal de helst sove lengre over mitt hode og med egen dyne. Hvordan får dere til det? Flere som sover med babyen under sin dyne? :) Kom gjerne med tips for hvordan jeg kan få han til å roe seg i sin seng :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir mye samsoving her òg! Vi har lammeskinn i senga, og babyredet når vi husker det. :) Det hjelper ofte å gjøre senga til ungen litt trang med pledd eller håndklær eller noe, slik at den ikke blir så stor og skummel. Men hvorfor er det vanskelig å la han sove under egen dyne inntil deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mye samsoving her òg! Vi har lammeskinn i senga, og babyredet når vi husker det. :) Det hjelper ofte å gjøre senga til ungen litt trang med pledd eller håndklær eller noe, slik at den ikke blir så stor og skummel. Men hvorfor er det vanskelig å la han sove under egen dyne inntil deg?

Jeg ønsker ikke at han skal bli avhengig/vandt med at jeg må ligge der sammen med han for at han skal få sove. Ønsker at han etterhvert kan ligge i sin seng:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar henne ligge med hodet på en gulpeklut (el annet tøystykke) og så løfter jeg henne over i sin egen seng med den under. Da er den varm og lukter meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke at han skal bli avhengig/vandt med at jeg må ligge der sammen med han for at han skal få sove. Ønsker at han etterhvert kan ligge i sin seng:)

Ah! 😊 Jeg bare satser på at det ordner seg på sikt 👍 Kanskje blir det lettere når vi begynner å legge henne litt tidligere på kvelden, nå legger hun seg samtidig med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Jeg bare satser på at det ordner seg på sikt Kanskje blir det lettere når vi begynner å legge henne litt tidligere på kvelden, nå legger hun seg samtidig med oss.

Det er sant! Samme her :) Kanskje jeg ikke skal stresse noe med det. Det viktgste er at han trives og får den søvnen han trenger. Så får heller rutiner komme mer på plass etterhvert. Jeg syns det er veldig koselig å ha han i min seng :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er bare 6 uker, nå er det nærhet som gjelder. Når barnet er klar for å sove alene vil det gå fint! Vår var 4 måneder da hun begynte å sove alene deler av natta, men pga amming var det mest praktisk å ha henne i senga vår når jeg la meg. Kuttet ut nattamming rundt 10 måneder men synes fortsatt det er koselig å sove sammen med frøkna som snart er 2 år :)

Anonymous poster hash: acb3f...681
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...