Gå til innhold

Hva har du i fødebaggen?

Anbefalte innlegg

Er på tide å gjøre den klar etterhvert, tenker at jeg har en baby hos meg innen de neste par-tre ukene :)

Selv om jeg har gjort dette et par ganger før, tenkte jeg å høre om noen hadde noe lure tips om hva de tar med seg på sykehuset.

Så.... hva tar du med?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144209852-hva-har-du-i-f%C3%B8debaggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel... Første gang var jeg på barsel i 5 dager grunnet komplikasjoner hos baby. Men jeg håper å bli maks 3 dager, og vil pakke bagen mtp 3 dager. 

Så tre joggebukser med plass til disse bleiene og store bind

10 truser med plass til det samme (blødde overalt med første, det rant alle veier da jeg sov) 
3 par sokker

6 t-skjorter (jeg har termin i juni) som er lette å komme til brystene i

1 genser

2 ammebehåer

Tannbørste

Hårbørste

Tannkrem

Sjampo og kroppssåpe (jeg blir helt rødflammende av sykehusets såpe, og håret ser ut som det er blitt grått og dødt)

Barberhøvel (mine armhuler krever daglig stell... Og for alt jeg vet, får jeg ikke barbert leggene før fødsel, så det er fint å få gjort også, om formen er grei til det)

Ei stor pakke ammeinnlegg

Store nattbind, i tilfelle sykehuset går tomme (gjorde det en gang med første, så jeg måtte bruke det fulle godt på overtid, usj)

Blader og bøker jeg liker

Kryssord/sudoku ol. inkl et par penner

Lader til tlf
Tlf selvfølgelig

Snacks jeg liker, som ikke må stå kaldt

Evnt fotoapparet eller videokamera

3 omslagsbodyer i str 50

3 omslagsbodyer i str 56

5 par bukser og/eller strømpebukser (i tilfelle lekkasje. Første avføringene gikk fra topp til tå med første)

3 par sokker

2 gensere

2 luer

Et godt pledd til når dere skal reise hjem/bilstolpose

Og så kan det være en fordel å sjekke om sykehuset faktisk har tøy til de nyfødte der du skal føde, om de har bleier og om de har flasker og mme, om det skulle bli nødvendig/ønskelig.

Anonymous poster hash: 2187c...4f4

Termin idag så her står baggen klar :-) jeg har pakket ned dette : morgenkåpe, tøfler, undertøy, joggebukse, pysj, ammetopper og Bh-er , ammeinnlegg brystsalve, toalettsaker, litt klær til babyen bleier og pledd

Endret av Littlemama88<Juli10&Nov11>

Jeg hadde en joggebukse, en amma bh og en amme topp og en genser til hjemreise. (Barsel er varmt så man skulle gjerne gått i minst mulig) Ellers lader til tlf. Og toalett saker. Fødte i helgen.

Truser, bind, klær til baby osv får man av sykehuset der jeg fødet.

2 gangs, så hadde med litt mindre enn 1 gangen.

Ellers så trengte jeg bare hjem klær til baby og sete hennes i bilen til hjemreise dagen.

Venter nr 3 her, og satser på å være på sykehuset max 1 natt etter fødselen som med nr 1 og 2. 

Tar med:

1 stor truse (bruker sykehustruse mens jeg er der)

Tøy til babyen

Et par t-skjorter

Tøy til å reise hjem i (til meg) 

lader til mob, kamera

toalettmappe

Skulle jeg mangel noe, så kan mannen ta med til meg - bor 5 min unna sykehuset. 

Annonse

Venter nr 3 her, og satser på å være på sykehuset max 1 natt etter fødselen som med nr 1 og 2. 

Tar med:

1 stor truse (bruker sykehustruse mens jeg er der)

Tøy til babyen

Et par t-skjorter

Tøy til å reise hjem i (til meg) 

lader til mob, kamera

toalettmappe

Skulle jeg mangel noe, så kan mannen ta med til meg - bor 5 min unna sykehuset. 

Jeg tenker litt som deg tror jeg.

Satser på å ikke være der mer enn et døgn ca, var ikke nødvendig med de to første... så jeg tenker tøy til baby, kamera, kles skift og toalettsaker til mor.

Tok med mye med førstemann som ikke ble brukt, litt mindre med nr to men fremdeles endel som ikke ble brukt og denne gangen får mannen min kjøre og hente det som jeg eventuelt ikke kan leve uten eller om det blir slik at vi må være der lengre.

Pakket litt i dag og dette skal jeg ha med :

Til babyen :

Fire langarma bodyer

3 myke bukser

2 par sokker

3 små luer

2 pysjer

1 sett joggebukse med genser

1 sett litt varmt tøy å reise hjem med (hvis kaldt)

2 gulpekluter

1 babyteppe

Smokk

Til meg:

2 ammebher

4 behagelige singlett

2 joggebukser

1 joggegenser

1 behagelig genser

4 store truser

Litt sminke

Krem/lypsyl/sjampo/hårbørste og diverse toalettsaker.

2 par sokker

Ammeinnlegg

Diverse:

Kamera

Tja, var det jeg kom på nå, 6 uker til termin :)

Anonymous poster hash: 169a0...929

Jeg hadde en joggebukse, en amma bh og en amme topp og en genser til hjemreise. (Barsel er varmt så man skulle gjerne gått i minst mulig) Ellers lader til tlf. Og toalett saker. Fødte i helgen.

Truser, bind, klær til baby osv får man av sykehuset der jeg fødet.

2 gangs, så hadde med litt mindre enn 1 gangen.

Ellers så trengte jeg bare hjem klær til baby og sete hennes i bilen til hjemreise dagen.

Gratulerer!

Kos deg hjemme med den nyfødte :)

Bruker alt som er på sykehuset av klær til baby, truser og bind til meg.

Kommer til å ha med behagelige bukser og noen topper. Kommer sikkert til  å gå litt i sykehusskjorta.

Jeg er ikke så glad i bh  i alle fall ikke på ømme pupper så greit med sykehuskjorte. 

Har tenkt å ha med kjole faktisk, superdeilig når det er varm og ikke strammer det noen steder. :)

Så blir det tannbørste, deo ladere og hjemreisetøy til baby. ev lesestoff og en notatblokk og penn.

Med andre ord ikke rare greiene.

Har en stund igjen da, men kommer til å ta med lite klær denne gangen. Hadde så vondt i de enorme puppene sist at jeg måtte gå i den sykehusskjorta. Tar med litt ammetøy, joggebukse,morgenkåpe,tøfler, hjemreiseklær til babyen, og denne gangen skal jeg ha med nettbrett eller pc. Og kamera! Litt toalettsaker. Blir vel ikke så lenge der hvis det ikke er noe spesielt.

Endret av Krumelur

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...