Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvor kjøper dere mammaklær? Jeg bor i Bergen og har vært innom alle H&M butikkene jeg kommer på og synes det ikke er noe særlig utvalg. Prøver i første omgang å finne mammabukser, for mine vanlige bukser begynner å bli trange, men det er ingen som har min størrelse inne. Finner ikke andre mammabutikker eller mammaklær i andre butikker, men kanskje noen av dere har noen tips? Vurderer også nettbutikker som f.eks Zalando. Noen som har tips til noen andre nettbutikker med bra mammatøy?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144209788-mammakl%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følger tråden, jeg har samme problemet. Skal til Kristiansand imårra for å se om de har noe der. Skulle så gjerne hatt noen mammabukser med bootcut, men det er håpløst. Fant på hjemmesida til mamalicious, men min str var utsolgt i alle buksene såklart..:\

Kikket på h&m's nettbutikk nå, og skjønner hva dere mener. Det var jammen lusent utvalg! Jeg er også bootcut-type, og bruker ikke slim-fit etc. Veldig glad jeg har en del klær fra de forrige svangerskapene mine, for hvis ikke hadde jeg jammen hatt trøbbel med å finne det jeg trenger nå. Det ligger ofte en del mammaklær til salgs på finn.no, så det går jo an å kikke der hvis man blir desperat. Eller etterspørre riktig modell og størrelse i den lokale bruktmarked-gruppa på facebook. Blir jo ikke helt det samme, men bedre enn å gå med klær man absolutt ikke liker eller som ikke passer. Jeg syns også at skjørt og legging er et godt alternativ hvis man ikke finner riktige bukser.

Endret av Jolinda

Jeg kunne godt kjøpt brukt, men er faktisk usikker på hvilken størrelse jeg trenger nå. Merker også at jeg synes det er flaut å spørre siden jeg bruker stor str, de fleste av mine venner skjønner ikke helt hvor stor jeg faktisk er og sender meg linker på klær i M, mens jeg nå bruker xl i mye. Har ganske brede hofter og lår så må ha str 33 eller 34 i jeans nå og det synes jeg er litt vanskelig merker jeg (har bare stolpetynne venninner). Slim fit får meg til å se enda større ut, så det er bootcut som er tingen for meg.  Skal jeg ha skjørt eller tights så må jeg ha noen sko som balanserer det litt og det synes jeg er vanskelig å finne :) Men skal avgårde nå til Kristiansand og håper på å finne noe der. Må visst lete etter overdeler også som er litt løse, magen er jo kommet litt, men det vises fortsatt ikke at det er gravid-mage så ser bare tjukk ut :P Skal rope ut om jeg finner noen ok butikker idag, de fleste er jo kjeder så da finnes de vel i Bergen og :) 

Jeg var å kjøpte en mammabukse igår, det var på H&M i Stavanger da. Likte den veeldig godt, pga at den var så utrolig mye mer behagelig enn noe annet jeg eier nå.. :D Men når det er sagt, så va det den eneste der jeg fant som passet, de hadde et par bukser i str. 42 & 44, en i 38, og en hel haug i str. 34/36... :P Jeg klagde på utvalget, men det kunne de visst ikke gjøre noe med.. (!)

Utenom det kikker jeg litt på Zalando, H&M på nett, Ellos osv.. Men det er enten sykt dyrt eller dårlig utvalg syns jeg. Håper jeg kan bo en stund i den buksa jeg fant.. Hehe.. :P Jeg er også ute etter flere tips, hvis noen har!! :)

Annonse

Sånn var det her idag og. Jeg fant en bukse jeg kan bruke tilslutt, men det var så klart skinny fit. Men det var det eneste de hadde og jeg kan rett og slett ikke gå rundt mer i bare joggeklær. Det var haugevis av bukser og klær i str 36 og 38 og bare en bukse i str 42, en i str 44 og to i str 46. Var flere gravide på samme størrelse som meg som prøvde å finne noe, men det er jo håpløst. Av alle butikkene på sørlandssenteret (som er svært) var det kun en bitteliten plass på HM som hadde mammaklær. Synes det er utrolig dumt, siden det tross alt er en del gravide til enhver tid. :P Så det endte med en skinny fit bukse og ett par ballerina sko for min del. Kjøpte i tillegg en genser som kan passe til tights, men da kjøpte jeg i en svær str på vanlig avdeling istedet for på mammaklær-"avdelinga". Bruker ikke så stor str i overdeler, men tok hensyn til at jeg nok blir litt større på overkroppen også etterhvert :P  Var også på Cubus og kjøpte flere av de T-shirt bh`ene de har fått inn, de er fantastiske som gravid! Nydelige å ha på og jeg klarer ikke bruke noe annet. Underdelene som hører til er også uten strikk for det meste så de er ganske behagelige. Nå skal jeg lete videre på nett etter mammaklær tenker jeg, for det er bare håpløst å lete i butikker har jeg skjønt. 

Det er det samme jeg møter i butikker her i Bergen Kalii og Mumua. Bare de minste størrelsene igjen og jeg bruker nå størrelse 40 (Vanligvis 38/40) Det er selvfølgelig noen i 40, men ikke i de jeg vil ja.

Ønsker også bootcut bukser, liker ikke thights og de gravidbuksene som skal være Jeans er egentlig tights forkledd som jeans...

Har lett på Zalando og skal sende inn en bestilling på et par esprit bukser og en kjole jeg kan vokse i. Jeg er pleier å være veldig fornøyd med bukser fra esprit så håper det også gjelder for mammabukser :)

Ja hvis du er under 25 så bør du gå et annet sted.

Dummeste jeg her hørt.

Anonymous poster hash: f18ca...c73

Faktisk er "kjærrringklær" flere hakk "dummere". De fleste gravide har mest problemer med buksene. Topper er enklere å finne i helt vanlige butikker. De har enkle jeans med tøyelig stoff over magen. Med en topp til fungerer det bra til hverdags. Hvis du kaller det kjærrringklær. ...say no more...

Bellaband kan brukes over vanlige bukser. Man får også tak I bred strikk med knappehull. Da klipper man bare av en bit,trer gjennom knappehull et i buksa og fester til knappen i buksa. Bellaband gjør at gapet dekkes til.

Annonse

Finner ingen gravidbukser som passer, så har lagt min elsk på loosefitbukser fra lindex og kappahl 😂 uvant med mønster, men de er utrolig deilige 😊

http://www.lindex.com/no/dame/underdeler/bukser/6956680/Bukse/?styleId=45671287

http://www.kappahl.com/nn-NO/kappahl/woman/alla-damplagg/862524/

Følger tråden, jeg har samme problemet. Skal til Kristiansand imårra for å se om de har noe der. Skulle så gjerne hatt noen mammabukser med bootcut, men det er håpløst. Fant på hjemmesida til mamalicious, men min str var utsolgt i alle buksene såklart..:\

De har ingenting her. Buksene har elendig passform, størrelsene er helt på trynet og toppene ser ut som navletopper eller kjortler... 

Men, om du likevel velger å stikke innom, ville jeg dratt både på HM i sørlandsparken og i byen - utvalget er ganske så forskjellig, i grunn. I hvert fall når det kommer til topper. Det var i hvert fall det for et par måneder siden, det var som to ganske ulike butikker... 

Anonymous poster hash: fd605...d5e

Ja hvis du er under 25 så bør du gå et annet sted.

Dummeste jeg her hørt.

Faktisk er "kjærrringklær" flere hakk "dummere". De fleste gravide har mest problemer med buksene. Topper er enklere å finne i helt vanlige butikker. De har enkle jeans med tøyelig stoff over magen. Med en topp til fungerer det bra til hverdags. Hvis du kaller det kjærrringklær. ...say no more...

Bellaband kan brukes over vanlige bukser. Man får også tak I bred strikk med knappehull. Da klipper man bare av en bit,trer gjennom knappehull et i buksa og fester til knappen i buksa. Bellaband gjør at gapet dekkes til.

Nå er det mer typen klær de fører, alla Ellos look og klær en finner i typen bestemødre butikker. Det mest hippe om dagen er løse bukser, så ikke noe problem å finne fine bukser i de fleste butikker. 

Har nå handlet bukser på mammashop.net sin butikk i Bergen. Den ligger under smørsbroen. Masse å velge mellom og nok noe for enhvers smak. Prisene var ikke avskrekkende heller. De har også nettbutikk som navnet legger opp til.

Det andre alternativet i Bergen er visst Mor og meg som ligger i kong oscars gt. De har også nettbutikk, men litt dyrere.

Nå håper jeg at det holder med to bukser, to kjoler, senere en shorts og de toppene jeg har, til ungen kommer ;)

Hvor kjøper dere mammaklær? Jeg bor i Bergen og har vært innom alle H&M butikkene jeg kommer på og synes det ikke er noe særlig utvalg. Prøver i første omgang å finne mammabukser, for mine vanlige bukser begynner å bli trange, men det er ingen som har min størrelse inne. Finner ikke andre mammabutikker eller mammaklær i andre butikker, men kanskje noen av dere har noen tips? Vurderer også nettbutikker som f.eks Zalando. Noen som har tips til noen andre nettbutikker med bra mammatøy?

Kjøper på H&M nett, kommer kjempefort i posten med faktura og du får tilgang på alt de har. Jeg har også slitt med butikkene har minimalt og er utplukket men nettet? Ah.. Internett.. Og som sagt. Rett hjem i posten. Med mammaklær ville jeg kanskje gått opp en størrelse. Jeg har visst blitt en 44 i mammabukse. Det er relativt lett å returnere H&M varer også, dersom de ikke passer. Prøv i butikken og bestill på nett!

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...