Gå til innhold

Noen som har jobbet i bank her? Trenger tips før intervju.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skal inn til intervju som Kunderådgiver i bank/forsikring. Det er Jobzone som står for rekrutteringen.

Det hun ba meg spesielt tenke over, var hva jeg kan bidra med i denne jobben, hvorfor jeg er den beste kandidaten. Altså standard spørsmål egentlig.

Siden jeg ikke har erfaring med å jobbe i bank, så lurer jeg på om noen har noen tips til meg, angående hva jeg bør legge vekt på. Regner med jobben inneholder mye kundebehandling og salg.

Hva er din erfaring med å jobbe i bank, og hvilke egenskaper har du mest bruk for/bør ha?

Lønnsnivå, i tilfelle det blir tatt opp?

Min bakgrunn er bachelor i økomomi og ledelse, jobb i dagligvare, prosjektkoordinator innen bygg og anlegg de siste 5 årene. Altså hatt kontorjobb med en god del økonomioppgaver de siste årene, men ingen erfaring innen bank/forsikring...den type jobb.

Blir veldig glad for gode tips:)

Skrevet

Jeg jobber i bank, som kundekonsulent.

Jeg ville, ut i fra min erfaring, lagt mye vekt på at jeg er god på kunder og relasjoner, at jeg klarer å finne ut hva kundens behov er, ikke bare selge alle slags produkter til alle. At jeg trives med å ha det hektisk, og at jeg er blid og klarer å holde hodet klart selv om det koker innimellom og kundene er sure.

Og så må du syns det er greit å jobbe på data, lære ny teknologi og nye systemer. Kunne holde deg oppdatert( ofte på eget initiativ) på regelverk og nye ting.

Lønnsmessig vil jeg tro et sted mellom 350 og 380 000. Dårlig lønn, dessverre, jeg ble skuffet, husker jeg.

Lykke til, la oss høre hvordan det går :)

Anonymous poster hash: 58e3b...659

Skrevet

Hei, og takk så mye for svar med nyttige tips:) Å kunne se kundens behov er nok vesentlig ja.

Håper ikke lønnen ligger der, for det er vesentlig lavere enn jeg har i nåværende jobb :sjokkert:

Intervju på fredag, skal oppdatere hvordan det går.

Skrevet

Har du noe resultater å vise til fra tidligere jobber når det gjelder salg er nok det en fordel. Jeg syns bankene har blitt mye mer opptatt av salg. Jobbet i dnb en stund og det var mye målinger på salg, det tok litt drepen på min motivasjon. Har bachelor i økonomi og administrasjon, lønna lå på ca 380 000.

Anonymous poster hash: abbd0...2e1

Skrevet

Heisan, en liten oppdatering fra meg.

Var i intervju på fredag, og jeg følte det gikk bra :)  Fikk tilsendt 2 tester som jeg tok i helga. Neste runde blir på fredag denne uken, og jeg får beskjed om jeg er med videre eller ikke antagelig i morgen..

Lønnen virker å være en god del høyere enn det dere antyder, og siden dette er en liten privat bank, så legger de størst vekt på kunderådgivning og service. Men man skal selvfølgelig selge også :)  Så får vi se da....spennende :tongue:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...