Gå til innhold

Sædprøve Rikshospitalet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har prøvd i ca. 1 år, har ett barn fra tidligere, ble gravid på 1pp.

Har tatt enkel sædanalyse på RH, svaret er 50 motile spermier/ML.

Ingen kommentar om det er normalt, virker lavt for meg?

Anonymous poster hash: 91138...b70

Skrevet

http://dukefertilitycenter.org/tests/sperm-testing/understanding-results/

Siterer:

Sperm Motility

Normal sperm motility is defined as greater than 50 percent. When the motility falls between 25-50 percent on a single ejaculate, this may not reflect a problem. When the motility consistently falls below 25 percent, the chances of a problem are much higher. When the motility consistently falls below five to 10 percent, the chances that fertility is normal is highly unlikely.

Anonymous poster hash: f1601...a4e
Skrevet

http://dukefertilitycenter.org/tests/sperm-testing/understanding-results/Siterer: Sperm Motility
Normal sperm motility is defined as greater than 50 percent. When the motility falls between 25-50 percent on a single ejaculate, this may not reflect a problem. When the motility consistently falls below 25 percent, the chances of a problem are much higher. When the motility consistently falls below five to 10 percent, the chances that fertility is normal is highly unlikely. Anonymous poster hash: f1601...a4e

Det hjelper dessverre ikke HI da prøveresultatet ikke snakker om prosent, men om antall motile spemier per milliliter.

Anonymous poster hash: 7d737...4c7

Skrevet

Det har du rett i. Jeg siterer nytt avsnitt. 

Normal sperm density is defined as greater than 20 million sperm/milliliter. When the density falls between 10 – 20 million/milliliter there are probably some men with infertility problem but also many men with normal fertility. When the density falls below 10 million the chances that a problem exists are much higher and when the density is less than 1 million it is almost certain that male infertility problems exists.

Anonymous poster hash: f1601...a4e
Skrevet

Det virker veldig lavt, ja. Det er jo flere millioner spemier/ml så da er jo antall motile spermier/ml langt under 25%. Men det står altså milliliter? Ikke mikroliter (µl)?

Anonymous poster hash: 7d737...4c7

Skrevet

Ja det virker veldig lavt for meg også, dumt at det ikke er en kommentar. Tror jeg ringer laben.

HI

Anonymous poster hash: 91138...b70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...