Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #1 Skrevet 14. april 2015 Jeg holder på å bli sprø. Gått til kiropraktor i 4 mnd før de fant ut at det var hofta som var problemet. Nå har jeg da pådratt meg en betennelse der i tillegg til at den mest sannsynlig er slitt. Paracet og ibux tar ikke smertene, men diklofenac gjør. Det kan jeg bare ta på kvelden siden jeg sovner av de. Nå har det andre benet begynt å tulle, antagelig fordi jeg belaster feil. Men det er jo ikke mulig å ligge på sofaen en hel dag med 3 unger i hus. Kortisonsprøyte vil ikke kiropraktoren at jeg skal ha,og hvertfall ikke nå midt i behandling. Så....gode tips??? Holder på å bli sprø! Anonymous poster hash: 8d1e3...000
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #2 Skrevet 14. april 2015 For meg var det å gjennomføre et tøyeprogram to ganger om dagen + daglige styrketreningsøvelser som hjalp. Etter et par månder var smertene nesten borte. Anonymous poster hash: a7497...852
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #3 Skrevet 14. april 2015 For meg var det å gjennomføre et tøyeprogram to ganger om dagen + daglige styrketreningsøvelser som hjalp. Etter et par månder var smertene nesten borte. Anonymous poster hash: a7497...852 Takk! Har fått beskjed om å ikke gjøre nor som gjør vondt akkurat nå når den er så betent, men håper fysio kan hjelpe meg Med noen øvelser som jeg kan bruke! for dette her er virkelig ikke godt! Anonymous poster hash: 8d1e3...000
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #4 Skrevet 14. april 2015 Ro og ingen overbelastning. Paracet og naproxen. .. kortison fikk jeg også, men hadde null effekt. Trir Naproxen var det som tok betennelsen tilslutt. Det var til å bli helt gal av! Anonymous poster hash: a6876...a7c
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #5 Skrevet 14. april 2015 Ro og ingen overbelastning. Paracet og naproxen. .. kortison fikk jeg også, men hadde null effekt. Trir Naproxen var det som tok betennelsen tilslutt. Det var til å bli helt gal av! Anonymous poster hash: a6876...a7c Men hva er ro? Ligge flat til det går over, eller bare ikke overdrive? Anonymous poster hash: 8d1e3...000
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. april 2015 #6 Skrevet 14. april 2015 Men du må da ha fått kur mot betennelsen? Ibux, naproxen eller tilsvarende?
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #7 Skrevet 14. april 2015 Men du må da ha fått kur mot betennelsen? Ibux, naproxen eller tilsvarende? Ibux bruker jeg til vanlig så det hjelper ikke. Diklofenac har jeg tatt på kvelden (selvmedisinering på høyt nivå) og jeg fikk kortison i tabletter i går. Startet idag. Oppdaget ikke før på torsdag forrige uke at det var betennelse, derfor ingen Kur før nå. Men jeg håper jo at kortison skal virke da! Jeg bare ser litt mørkt på tilværelsen etter å ha hatt uutholdelige smerter i mange mnd nå... Anonymous poster hash: 8d1e3...000
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. april 2015 #8 Skrevet 14. april 2015 Men du må da ha fått kur mot betennelsen? Ibux, naproxen eller tilsvarende? Ibux bruker jeg til vanlig så det hjelper ikke. Diklofenac har jeg tatt på kvelden (selvmedisinering på høyt nivå) og jeg fikk kortison i tabletter i går. Startet idag. Oppdaget ikke før på torsdag forrige uke at det var betennelse, derfor ingen Kur før nå. Men jeg håper jo at kortison skal virke da! Jeg bare ser litt mørkt på tilværelsen etter å ha hatt uutholdelige smerter i mange mnd nå... Anonymous poster hash: 8d1e3...000 Predinsolon? Jeg har fått det mot senebetennelse i skulder. Jeg kunne ikke bruke NSAIDS pga utbrudd av psoriasis. Husk det er høye doser kortison du får så du må passe på magen og levra samtidig. Ikke alkohol osv. God bedring, betennelser er grusomt vondt.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #9 Skrevet 14. april 2015 Men du må da ha fått kur mot betennelsen? Ibux, naproxen eller tilsvarende?Ibux bruker jeg til vanlig så det hjelper ikke. Diklofenac har jeg tatt på kvelden (selvmedisinering på høyt nivå) og jeg fikk kortison i tabletter i går. Startet idag. Oppdaget ikke før på torsdag forrige uke at det var betennelse, derfor ingen Kur før nå. Men jeg håper jo at kortison skal virke da! Jeg bare ser litt mørkt på tilværelsen etter å ha hatt uutholdelige smerter i mange mnd nå... Anonymous poster hash: 8d1e3...000 Predinsolon? Jeg har fått det mot senebetennelse i skulder. Jeg kunne ikke bruke NSAIDS pga utbrudd av psoriasis. Husk det er høye doser kortison du får så du må passe på magen og levra samtidig. Ikke alkohol osv. God bedring, betennelser er grusomt vondt. Ja. Så det hjalp? Jeg skal kutte ut ibuxen disse dagene så da mente han det skulle gå fint. Men ikke alkohol...? Jeg som aldri drikker skal på etterlengtet tur til helga :/ Jaja, ofrer det meste for å bli bra. Ja det er grusomt. Jeg funker ikke. Og jeg klarer ikke være en bra mamma. Håper det gir seg! Og takk! Anonymous poster hash: 8d1e3...000
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #10 Skrevet 14. april 2015 Jeg klatre å bekjempe betennelsen med tøye øvelser og ved å lære meg i spenne av rompa ved hjelp av avspenningsøvelser. Fant bla ut at jeg sto og gikk med veldig anspent muskulatur. Anonymous poster hash: f1911...298
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #11 Skrevet 14. april 2015 Jeg klatre å bekjempe betennelsen med tøye øvelser og ved å lære meg i spenne av rompa ved hjelp av avspenningsøvelser. Fant bla ut at jeg sto og gikk med veldig anspent muskulatur. Anonymous poster hash: f1911...298
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #12 Skrevet 14. april 2015 Tre måneder med 100 prosent sykemelding og trening har hjulpet meg. Hadde betennelse i hofte, knær og fot. Anonymous poster hash: ff9dc...898
Anonym bruker Skrevet 14. april 2015 #13 Skrevet 14. april 2015 Tøyning, avspenning, akupunktur med IMS/triggerpunktbehandling, og ev. trykkbølgebehandling. Du MÅ unngå sukker og raske karbohydrater. Ta gjerne tilskudd med ekstra omega3 og gurkemeie også (betennelsesdempende). Når smertenivået går ned må du begynne å trene stabilitet og styrke. Anonymous poster hash: 27a97...2db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå